Falujące obroty, nierówna praca silnika

Postprzez kobas26 » 13 lut 2012, 16:42

Witam
może ktoś z Was miał takie objawy i wie o co chodzi. Mianowicie podczas mrozów postanowiłem wyciągnąć aku i podpięciu do prostownika . Operacja się udała, pacjent żyje, ale po włożeniu i podłączeniu stojąc na pasach zauważyłem, że silnik nierówno pracuje. Do tej pory takich objawów nie było, aku kręci ładnie ale te falujące obroty i nierówna praca są dość irytujące. Ktoś pomoże w diagnozie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 10:40
Posty: 34
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda3 1.6

Postprzez dzux » 13 lut 2012, 22:39

kobas26 ciężko cos powiedzieć po wyjęciu aku brakło napięcia i komp spowodował bład moim zdaniem podjechać do mechaniora i z czytac błędy
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez lukaszm » 13 lut 2012, 22:47

pali Ci się check? Spróbuj rozpędzić auto powyżej 100km/h na jakiejś prostej pustej drodze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Porter3 » 13 lut 2012, 23:21

Z tego co wyczytałem, to po resecie ECU wskazane pojeździć, by komp się dostroił / ustawić obroty w trybie serwisowym.
Mam ten przypadek co Ty + szarpanie, podejrzewam, że to w moim wypadku będzie dolot(jest zaklejone pęknięcie), przepływomierz, czyszczenie przepustnicy, stare świece i kable WN.
Jeśli Tobie nie szarpie to pewnie się ECU ustawi lub ręcznie można ustawić obroty w serwisowym.
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez lukaszm » 13 lut 2012, 23:23

nacisnij 5 raz na hamulec, bez kluczyków w stacyjce, i bez wciśniętego sprzęgła odpal auto i rozpędź się powyżej 90km/h może się naprawi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez kobas26 » 14 lut 2012, 10:56

No widzicie Panowie nie mogłem nigdzie znaleźć czy po wyciągnięciu aku komputer musi "nauczyć" się naszej jazdy, miałem tak poprzednio w hondzie. Spróbuje z tym hamulcem, choć to dziwne. Świece też wydaje mi się będą do wymiany bo nie jestem pewien czy niemiec wymieniał po 100-120 tys. Dzięki za podpowiedzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 10:40
Posty: 34
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda3 1.6

Postprzez pablosw » 14 lip 2015, 12:32

Witam.
U mnie problem z falującymi obrotami (obroty na luzie tak spadały że auto nawet gasło, niezależnie od tego czy na benzynie czy LPG) pojawił się po wcześniejszym odłączeniu akumulatora, więc odrazu odrzuciłem pomysł z czyszczeniem przepustnicy i założyłem problem ze sterownikiem, komputerem, jak zwał tak zwał. Myślałem ze jak auto pojeździ to komputer poprawi ustawienia, ale nie pomogło przejechanie nawet 80km.
Więc zrobiłem tak:
Zimny silnik, na 5 min odłączyłem akumulator (+ i –) później zapaliłem auto, ale nie przygazowywałem, wyłączyłem zasilanie LPG zanim się samo przełączyło i czekałem aż temperatura silnika przestała się podnosić, jeszcze 5 min postał bez przygazowywania, później wyłączyłem silnik. Przy następnym zapaleniu już problemu nie było.
Już w starszych autach w instrukcjach użytkowania pisało żeby tak postępować po odłączaniu akumulatora, i okazuje się ze się sprawdza obecnie.
pablosw
 

Postprzez Los1221 » 29 paź 2015, 13:42

Witam
U mnie problem podobny z tym że trzęsie całym samochodem przy około 1,5 tys obrotów czy to ciepły czy zimny i na gazie i na benzynie.
Przy około 2000-2500 obrotów na 4 i 5 bięgu mryga mi checkengine z błędem nie pamiętam jakim kodem wiem że chodziło o nie równą pracę 4 cylindra.
Problem polega na tym że był u 2 elektryków i 2 mechaników.
Wymieniany był rozrząd.
Sprawdzana była cała elektryka , kompresja na cylindrach, przewody, świece, cewki i bóg wie co tam jeszcze no i był prawie że cały silnik rozbierany.
A problem jak był tak jest.
Komputer też był sprawdzany.
Gaz był sprawdzany czy przypadkiem lewo nie podaje.
Żeby było zabawniej to pali mi więcej i ma spory spadek mocy do 2500 obr go muli a potem przyśpiesza nagle a gaz w podłodze na prawie każdym biegu.
Czy może wie ktoś co może być przyczyną albo miał już coś podobnego???
W środę 4 listopada na 14.00 jadę z nim do serwisu mazdy (Gołembiewscy Białystok).
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 17:50
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BK 2006r. 1,6 benzyna+LPG 105KM

Postprzez wudz » 1 lis 2015, 22:40

Mam podobne objawy. Auto kupiłem sprowadzone w Włoch i zawsze tak dziwnie chodziło, do 2,5 tys. obr/min był zmulony, potem szło lepiej. Nie wiedziałem jak jest przyczyna, postanowiłem zacząć od wymiany świec nowe oryginalne Denso, bo jak się okazało Włoch wsadził zwykłe, do tego nie wiadomo kiedy ostatnio było wymieniane. Chodziło lepiej, ale nie jakoś specjalnie. Parę tygodni potem auto zaczęło dostawać drgawek na niższych obrotach i wywaliło kontrolkę check engine. Zczytałem błędy, wyszło P304 – błąd zapłonu 4 cylindra. Zacząłem z mechanikiem szukać przyczyny. Wg tego co mi powiedział może być kilka: a) świece, b) cewki, c) czujnik położenia wału d) wtryskiwacze. Auto zachowywało się bardzo losowo, potrafiło 2 dni chodzić dobrze, 3ciego ledwo jechać, pochodzić źle 5 minut, a kolejną godzinę bez zarzutów, co bardzo utrudniało diagnozę. Mieszaliśmy cewkami między cylindrami i zczytywaliśmy błędy komputerem i narazie stanęło, że błąd idzie za cewką. Z resztą w momencie jak się działo coś nie tak z silnikem to zjeżdzałem na bok i ściągałem z tej podejrzanej cewki zasilanie i silnik chodził tak samo źle jak z zasilaniem, więc wygląda na to, że diagnoza trafna. Jutro jade po cewkę, dam znać jak poszło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2015, 13:03
Posty: 44 (1/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 I BK14 Z6 (MZR 1.6 Pb) 2004

Postprzez Los1221 » 9 lis 2015, 17:29

i jak z autem ??? Wymiana pomogła ??
Mi w serwisie Mazdy powiedzieli coś o wymianie uszczelek w kolektorze ssącym (wymiana + uszczelki 950zł) niestety to nie na moją kieszeń.
Spytam znajomego czy mi to wymieni i zobaczę czy coś to pomogło.
Cewki niby mi sprawdzali i były ok.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 17:50
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BK 2006r. 1,6 benzyna+LPG 105KM

Postprzez wudz » 12 lis 2015, 00:55

Zakup cewki mi zajął więcej niż zakładałem, ale wymieniona. Tak, to było rozwiązanie problemu, chodzi w miarę równo, check egnine sie już nie pojawia i pali na wszystkie cylindry. Natomiast wkurza mnie, że podobnie jak opisywał ktoś w innym wątku dalej na luzie auto potrafi dostać delikatnych drgawek. Nie jest to bardzo problematyczne, ale irytujące. Boję się, że kolejna cewka powoli przestaje działać, choć może to być coś innego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2015, 13:03
Posty: 44 (1/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 I BK14 Z6 (MZR 1.6 Pb) 2004

Postprzez Los1221 » 12 lis 2015, 19:33

Mechanik po zdjęciu kolektora ssącego/dolotowego stwierdził uszkodzone 2 klapki.
Zakupiłem i czekam na wymiane.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 17:50
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BK 2006r. 1,6 benzyna+LPG 105KM

Postprzez Los1221 » 21 lis 2015, 11:55

Wymieniłem ale nadal jest to samo
Już nie wiem co może być nie tak tylko tyle wiem że błąd stale utrzymuje się na 4 cylindrze tak jakby jednak komputer źle podawał.
Ale wszystko było sprawdzane paliwo, iskra, powietrze, ciśnienie.
Chyba że ci wszyscy elektrycy są siebie warci i nie są wstanie określić co się dzieje a faktyczny problem może być komputera.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 17:50
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BK 2006r. 1,6 benzyna+LPG 105KM

Postprzez Los1221 » 24 lis 2015, 16:59

Zna ktoś może jakiś dobry serwis lub mechanika który da radę to naprawić ??
Tylko nie taki co spróbuje i nie naprawi i wezmie nie wiadomo ile kasy.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 17:50
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BK 2006r. 1,6 benzyna+LPG 105KM

Postprzez Los1221 » 4 gru 2015, 13:18

Auto naprawione okazało się że trzeba było wymienić 8 szklanek.
Odradzam mechaników u których byłem bo widać że jednak nie dali rady tego naprawić było ich w sumie 3 może w innych przypadkach coś umieją naprawiać ale w moim nie mieli pojęcia.
1.Mechanik skrzyń automatycznych w Wieliszewie
2.Serwis mazda Gołembiewscy św. Wincentego 92, 03-291 Warszawa
3.Autoserwis. Warsztat samochodowy, klimatyzacja, diagnostyka komputerowa Poetów 29, Warszawa który chciał cały silnik wymienić

Koszt całkowity wymiany i kupna szklanek około 600zł (40zł/szklanka)
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 17:50
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BK 2006r. 1,6 benzyna+LPG 105KM

Postprzez dzux » 4 gru 2015, 19:10

los fajnie że udało się usunąć problem ale jak byś po poszperał forum szczególnie z mazdy 6 (gg) dawno na to byś wpadł na ten problem, on będzie występował szczególnie z LPG coraz częściej bo starzeją się nasze autka i zmienia się luz zaworowy. Napisz jeszcze ile wydałeś na tych mechaników ?
Pamiętaj żeby sprawdzać luz zaworowy co 20 tyś km pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Los1221 » 6 gru 2015, 18:02

No to tak jak ich wypisałem:
1. 300zł
2. 250zł
3. Chciał 1000zł za przełożenie silnika ale tego nie zrobiłem
Co do tego problemu to jeszcze wymieniałem rozrząd bo jakiś inny mechanik mi powiedział że to może też być przyczyną no to za wymiane i kupno zapłaciłem 1200zł.
Czytałem na forum o tym szukałem informacji itp itd ale mechanicy wykluczali tą opcje dopiero gazownik mi powiedział żebym to koniecznie sprawdził skoro już wszystko było robione.
Polak mądry po szkodzie, poza tym pierwszy raz się z czymś takim spotkałem u mnie w rodzinie mazdy są popularne i nikomu się nigdy coś takiego nie przytrafiło.
Przynajmniej teraz mam spokój na długo.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 17:50
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BK 2006r. 1,6 benzyna+LPG 105KM

Postprzez Snail31 » 2 sie 2016, 13:24

Dzień Dobry forumowicze, piszę do was bo nigdzie takiej pomocy nie dostane. W załączniku wrzucam film swojej mazdy 3 jak nierówno skaczą obroty oraz jak nierówno chodzi silnik, może ktoś z czymś takim się już spotkał i wie co może być przyczyną? Mam wrażenie że jakoś inaczej śmierdza spaliny, takie działa nie jest cały czas, z góry dzięki.

https://youtu.be/5mn9b3Lxvg4 tutaj obroty

https://youtu.be/wAYkQVqoMWk a tutaj wyraźnie słychać jak silnik jakby się męczy




Sytuacja tylko na wolnych obrotach, na postoju
Początkujący
 
Od: 8 lip 2014, 20:22
Posty: 21
Auto: Mazda 3 BK(2003-2009)
rok 2007

Postprzez bax » 2 sie 2016, 13:36

Kiedy ostatnia zmienia filtrów?
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez Snail31 » 2 sie 2016, 13:53

Pierwsze co postawiłem na filtr paliwa, kupiłem wczoraj Filtron 170 zł i wymieniłem, filmy tuż po wymianie..
Początkujący
 
Od: 8 lip 2014, 20:22
Posty: 21
Auto: Mazda 3 BK(2003-2009)
rok 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323