Falujące obroty, nierówna praca silnika
1, 2
Witam
może ktoś z Was miał takie objawy i wie o co chodzi. Mianowicie podczas mrozów postanowiłem wyciągnąć aku i podpięciu do prostownika . Operacja się udała, pacjent żyje, ale po włożeniu i podłączeniu stojąc na pasach zauważyłem, że silnik nierówno pracuje. Do tej pory takich objawów nie było, aku kręci ładnie ale te falujące obroty i nierówna praca są dość irytujące. Ktoś pomoże w diagnozie ?
może ktoś z Was miał takie objawy i wie o co chodzi. Mianowicie podczas mrozów postanowiłem wyciągnąć aku i podpięciu do prostownika . Operacja się udała, pacjent żyje, ale po włożeniu i podłączeniu stojąc na pasach zauważyłem, że silnik nierówno pracuje. Do tej pory takich objawów nie było, aku kręci ładnie ale te falujące obroty i nierówna praca są dość irytujące. Ktoś pomoże w diagnozie ?
- Od: 21 lip 2011, 10:40
- Posty: 34
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda3 1.6
pali Ci się check? Spróbuj rozpędzić auto powyżej 100km/h na jakiejś prostej pustej drodze.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Z tego co wyczytałem, to po resecie ECU wskazane pojeździć, by komp się dostroił / ustawić obroty w trybie serwisowym.
Mam ten przypadek co Ty + szarpanie, podejrzewam, że to w moim wypadku będzie dolot(jest zaklejone pęknięcie), przepływomierz, czyszczenie przepustnicy, stare świece i kable WN.
Jeśli Tobie nie szarpie to pewnie się ECU ustawi lub ręcznie można ustawić obroty w serwisowym.
Mam ten przypadek co Ty + szarpanie, podejrzewam, że to w moim wypadku będzie dolot(jest zaklejone pęknięcie), przepływomierz, czyszczenie przepustnicy, stare świece i kable WN.
Jeśli Tobie nie szarpie to pewnie się ECU ustawi lub ręcznie można ustawić obroty w serwisowym.
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
- Od: 30 gru 2011, 18:36
- Posty: 86
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96
nacisnij 5 raz na hamulec, bez kluczyków w stacyjce, i bez wciśniętego sprzęgła odpal auto i rozpędź się powyżej 90km/h może się naprawi.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
No widzicie Panowie nie mogłem nigdzie znaleźć czy po wyciągnięciu aku komputer musi "nauczyć" się naszej jazdy, miałem tak poprzednio w hondzie. Spróbuje z tym hamulcem, choć to dziwne. Świece też wydaje mi się będą do wymiany bo nie jestem pewien czy niemiec wymieniał po 100-120 tys. Dzięki za podpowiedzi.
- Od: 21 lip 2011, 10:40
- Posty: 34
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda3 1.6
Witam.
U mnie problem z falującymi obrotami (obroty na luzie tak spadały że auto nawet gasło, niezależnie od tego czy na benzynie czy LPG) pojawił się po wcześniejszym odłączeniu akumulatora, więc odrazu odrzuciłem pomysł z czyszczeniem przepustnicy i założyłem problem ze sterownikiem, komputerem, jak zwał tak zwał. Myślałem ze jak auto pojeździ to komputer poprawi ustawienia, ale nie pomogło przejechanie nawet 80km.
Więc zrobiłem tak:
Zimny silnik, na 5 min odłączyłem akumulator (+ i –) później zapaliłem auto, ale nie przygazowywałem, wyłączyłem zasilanie LPG zanim się samo przełączyło i czekałem aż temperatura silnika przestała się podnosić, jeszcze 5 min postał bez przygazowywania, później wyłączyłem silnik. Przy następnym zapaleniu już problemu nie było.
Już w starszych autach w instrukcjach użytkowania pisało żeby tak postępować po odłączaniu akumulatora, i okazuje się ze się sprawdza obecnie.
U mnie problem z falującymi obrotami (obroty na luzie tak spadały że auto nawet gasło, niezależnie od tego czy na benzynie czy LPG) pojawił się po wcześniejszym odłączeniu akumulatora, więc odrazu odrzuciłem pomysł z czyszczeniem przepustnicy i założyłem problem ze sterownikiem, komputerem, jak zwał tak zwał. Myślałem ze jak auto pojeździ to komputer poprawi ustawienia, ale nie pomogło przejechanie nawet 80km.
Więc zrobiłem tak:
Zimny silnik, na 5 min odłączyłem akumulator (+ i –) później zapaliłem auto, ale nie przygazowywałem, wyłączyłem zasilanie LPG zanim się samo przełączyło i czekałem aż temperatura silnika przestała się podnosić, jeszcze 5 min postał bez przygazowywania, później wyłączyłem silnik. Przy następnym zapaleniu już problemu nie było.
Już w starszych autach w instrukcjach użytkowania pisało żeby tak postępować po odłączaniu akumulatora, i okazuje się ze się sprawdza obecnie.
-
pablosw
Witam
U mnie problem podobny z tym że trzęsie całym samochodem przy około 1,5 tys obrotów czy to ciepły czy zimny i na gazie i na benzynie.
Przy około 2000-2500 obrotów na 4 i 5 bięgu mryga mi checkengine z błędem nie pamiętam jakim kodem wiem że chodziło o nie równą pracę 4 cylindra.
Problem polega na tym że był u 2 elektryków i 2 mechaników.
Wymieniany był rozrząd.
Sprawdzana była cała elektryka , kompresja na cylindrach, przewody, świece, cewki i bóg wie co tam jeszcze no i był prawie że cały silnik rozbierany.
A problem jak był tak jest.
Komputer też był sprawdzany.
Gaz był sprawdzany czy przypadkiem lewo nie podaje.
Żeby było zabawniej to pali mi więcej i ma spory spadek mocy do 2500 obr go muli a potem przyśpiesza nagle a gaz w podłodze na prawie każdym biegu.
Czy może wie ktoś co może być przyczyną albo miał już coś podobnego???
W środę 4 listopada na 14.00 jadę z nim do serwisu mazdy (Gołembiewscy Białystok).
U mnie problem podobny z tym że trzęsie całym samochodem przy około 1,5 tys obrotów czy to ciepły czy zimny i na gazie i na benzynie.
Przy około 2000-2500 obrotów na 4 i 5 bięgu mryga mi checkengine z błędem nie pamiętam jakim kodem wiem że chodziło o nie równą pracę 4 cylindra.
Problem polega na tym że był u 2 elektryków i 2 mechaników.
Wymieniany był rozrząd.
Sprawdzana była cała elektryka , kompresja na cylindrach, przewody, świece, cewki i bóg wie co tam jeszcze no i był prawie że cały silnik rozbierany.
A problem jak był tak jest.
Komputer też był sprawdzany.
Gaz był sprawdzany czy przypadkiem lewo nie podaje.
Żeby było zabawniej to pali mi więcej i ma spory spadek mocy do 2500 obr go muli a potem przyśpiesza nagle a gaz w podłodze na prawie każdym biegu.
Czy może wie ktoś co może być przyczyną albo miał już coś podobnego???
W środę 4 listopada na 14.00 jadę z nim do serwisu mazdy (Gołembiewscy Białystok).
- Od: 15 wrz 2014, 17:50
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 BK 2006r. 1,6 benzyna+LPG 105KM
Mam podobne objawy. Auto kupiłem sprowadzone w Włoch i zawsze tak dziwnie chodziło, do 2,5 tys. obr/min był zmulony, potem szło lepiej. Nie wiedziałem jak jest przyczyna, postanowiłem zacząć od wymiany świec nowe oryginalne Denso, bo jak się okazało Włoch wsadził zwykłe, do tego nie wiadomo kiedy ostatnio było wymieniane. Chodziło lepiej, ale nie jakoś specjalnie. Parę tygodni potem auto zaczęło dostawać drgawek na niższych obrotach i wywaliło kontrolkę check engine. Zczytałem błędy, wyszło P304 – błąd zapłonu 4 cylindra. Zacząłem z mechanikiem szukać przyczyny. Wg tego co mi powiedział może być kilka: a) świece, b) cewki, c) czujnik położenia wału d) wtryskiwacze. Auto zachowywało się bardzo losowo, potrafiło 2 dni chodzić dobrze, 3ciego ledwo jechać, pochodzić źle 5 minut, a kolejną godzinę bez zarzutów, co bardzo utrudniało diagnozę. Mieszaliśmy cewkami między cylindrami i zczytywaliśmy błędy komputerem i narazie stanęło, że błąd idzie za cewką. Z resztą w momencie jak się działo coś nie tak z silnikem to zjeżdzałem na bok i ściągałem z tej podejrzanej cewki zasilanie i silnik chodził tak samo źle jak z zasilaniem, więc wygląda na to, że diagnoza trafna. Jutro jade po cewkę, dam znać jak poszło.
i jak z autem
? Wymiana pomogła 
Mi w serwisie Mazdy powiedzieli coś o wymianie uszczelek w kolektorze ssącym (wymiana + uszczelki 950zł) niestety to nie na moją kieszeń.
Spytam znajomego czy mi to wymieni i zobaczę czy coś to pomogło.
Cewki niby mi sprawdzali i były ok.
Mi w serwisie Mazdy powiedzieli coś o wymianie uszczelek w kolektorze ssącym (wymiana + uszczelki 950zł) niestety to nie na moją kieszeń.
Spytam znajomego czy mi to wymieni i zobaczę czy coś to pomogło.
Cewki niby mi sprawdzali i były ok.
- Od: 15 wrz 2014, 17:50
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 BK 2006r. 1,6 benzyna+LPG 105KM
Zakup cewki mi zajął więcej niż zakładałem, ale wymieniona. Tak, to było rozwiązanie problemu, chodzi w miarę równo, check egnine sie już nie pojawia i pali na wszystkie cylindry. Natomiast wkurza mnie, że podobnie jak opisywał ktoś w innym wątku dalej na luzie auto potrafi dostać delikatnych drgawek. Nie jest to bardzo problematyczne, ale irytujące. Boję się, że kolejna cewka powoli przestaje działać, choć może to być coś innego.
Wymieniłem ale nadal jest to samo
Już nie wiem co może być nie tak tylko tyle wiem że błąd stale utrzymuje się na 4 cylindrze tak jakby jednak komputer źle podawał.
Ale wszystko było sprawdzane paliwo, iskra, powietrze, ciśnienie.
Chyba że ci wszyscy elektrycy są siebie warci i nie są wstanie określić co się dzieje a faktyczny problem może być komputera.
Już nie wiem co może być nie tak tylko tyle wiem że błąd stale utrzymuje się na 4 cylindrze tak jakby jednak komputer źle podawał.
Ale wszystko było sprawdzane paliwo, iskra, powietrze, ciśnienie.
Chyba że ci wszyscy elektrycy są siebie warci i nie są wstanie określić co się dzieje a faktyczny problem może być komputera.
- Od: 15 wrz 2014, 17:50
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 BK 2006r. 1,6 benzyna+LPG 105KM
Auto naprawione okazało się że trzeba było wymienić 8 szklanek.
Odradzam mechaników u których byłem bo widać że jednak nie dali rady tego naprawić było ich w sumie 3 może w innych przypadkach coś umieją naprawiać ale w moim nie mieli pojęcia.
1.Mechanik skrzyń automatycznych w Wieliszewie
2.Serwis mazda Gołembiewscy św. Wincentego 92, 03-291 Warszawa
3.Autoserwis. Warsztat samochodowy, klimatyzacja, diagnostyka komputerowa Poetów 29, Warszawa który chciał cały silnik wymienić
Koszt całkowity wymiany i kupna szklanek około 600zł (40zł/szklanka)
Odradzam mechaników u których byłem bo widać że jednak nie dali rady tego naprawić było ich w sumie 3 może w innych przypadkach coś umieją naprawiać ale w moim nie mieli pojęcia.
1.Mechanik skrzyń automatycznych w Wieliszewie
2.Serwis mazda Gołembiewscy św. Wincentego 92, 03-291 Warszawa
3.Autoserwis. Warsztat samochodowy, klimatyzacja, diagnostyka komputerowa Poetów 29, Warszawa który chciał cały silnik wymienić
Koszt całkowity wymiany i kupna szklanek około 600zł (40zł/szklanka)
- Od: 15 wrz 2014, 17:50
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 BK 2006r. 1,6 benzyna+LPG 105KM
los fajnie że udało się usunąć problem ale jak byś po poszperał forum szczególnie z mazdy 6 (gg) dawno na to byś wpadł na ten problem, on będzie występował szczególnie z LPG coraz częściej bo starzeją się nasze autka i zmienia się luz zaworowy. Napisz jeszcze ile wydałeś na tych mechaników ?
Pamiętaj żeby sprawdzać luz zaworowy co 20 tyś km pozdrawiam
Pamiętaj żeby sprawdzać luz zaworowy co 20 tyś km pozdrawiam
No to tak jak ich wypisałem:
1. 300zł
2. 250zł
3. Chciał 1000zł za przełożenie silnika ale tego nie zrobiłem
Co do tego problemu to jeszcze wymieniałem rozrząd bo jakiś inny mechanik mi powiedział że to może też być przyczyną no to za wymiane i kupno zapłaciłem 1200zł.
Czytałem na forum o tym szukałem informacji itp itd ale mechanicy wykluczali tą opcje dopiero gazownik mi powiedział żebym to koniecznie sprawdził skoro już wszystko było robione.
Polak mądry po szkodzie, poza tym pierwszy raz się z czymś takim spotkałem u mnie w rodzinie mazdy są popularne i nikomu się nigdy coś takiego nie przytrafiło.
Przynajmniej teraz mam spokój na długo.
1. 300zł
2. 250zł
3. Chciał 1000zł za przełożenie silnika ale tego nie zrobiłem
Co do tego problemu to jeszcze wymieniałem rozrząd bo jakiś inny mechanik mi powiedział że to może też być przyczyną no to za wymiane i kupno zapłaciłem 1200zł.
Czytałem na forum o tym szukałem informacji itp itd ale mechanicy wykluczali tą opcje dopiero gazownik mi powiedział żebym to koniecznie sprawdził skoro już wszystko było robione.
Polak mądry po szkodzie, poza tym pierwszy raz się z czymś takim spotkałem u mnie w rodzinie mazdy są popularne i nikomu się nigdy coś takiego nie przytrafiło.
Przynajmniej teraz mam spokój na długo.
- Od: 15 wrz 2014, 17:50
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 BK 2006r. 1,6 benzyna+LPG 105KM
Dzień Dobry forumowicze, piszę do was bo nigdzie takiej pomocy nie dostane. W załączniku wrzucam film swojej mazdy 3 jak nierówno skaczą obroty oraz jak nierówno chodzi silnik, może ktoś z czymś takim się już spotkał i wie co może być przyczyną? Mam wrażenie że jakoś inaczej śmierdza spaliny, takie działa nie jest cały czas, z góry dzięki.
https://youtu.be/5mn9b3Lxvg4 tutaj obroty
https://youtu.be/wAYkQVqoMWk a tutaj wyraźnie słychać jak silnik jakby się męczy
Sytuacja tylko na wolnych obrotach, na postoju
https://youtu.be/5mn9b3Lxvg4 tutaj obroty
https://youtu.be/wAYkQVqoMWk a tutaj wyraźnie słychać jak silnik jakby się męczy
Sytuacja tylko na wolnych obrotach, na postoju
- Od: 8 lip 2014, 20:22
- Posty: 21
- Auto: Mazda 3 BK(2003-2009)
rok 2007
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości