Witajcie.
Przeczytałem ten temat: viewtopic.php?f=467&t=119657
lecz uznałem że założę nowy, bo nie jestem przekonany czy na biegu jałowym czuję takie wibracje jak podczas jazdy.
Jadąc powyżej 100km/h i wciskając choćby lekko pedał gazu czuję coraz mocniejsze wibracje samochodu. Zaczyna się trząść wszystko i im bardziej tym mocniej. Nie próbowałem tego ponownie przy wyższych prędkościach, gdyż przy 130km/h usłyszałem dźwięk eksplozji i po zatrzymaniu auta stwierdziłem że pod maską wszystko ok, ale pod maską oderwały się osłony (o czym pisałem w szybkich pytaniach).
Samochód ma LPG, początkowo myślałem że to winowajca, bo na jałowym biegu trochę faluje silnik, a na Pb pracuje równo. Jednak po przełączeniu na benzynę wibracje pozostają takie same.
Czy te silniki zbierają odczyty z pracy na gazie i pracują tak samo na benzynie, czy powód może leżeć zupełnie gdzie indziej? Czy jest to do usunięcia, czy tak jak w temacie pokrewnym – trzeba się z tym pogodzić albo szukać przyczyn w wydechu?
Wibracje przy <100km/h podczas jazdy
Strona 1 z 1
- Od: 10 lis 2013, 22:10
- Posty: 36
- Skąd: Tczew
- Auto: Lexus GS 300, 2jz-ge, 2000
Gaz sprawdzony, od kół też to raczej nie jest.
Podejrzewam poduchy pod silnikiem, ale sprawdzę to dopiero na warsztacie.
Podejrzewam poduchy pod silnikiem, ale sprawdzę to dopiero na warsztacie.
- Od: 10 lis 2013, 22:10
- Posty: 36
- Skąd: Tczew
- Auto: Lexus GS 300, 2jz-ge, 2000
Wymieniałeś koła?
Ja miałem tak po wymianie na letnie w kwietniu. Koleś tak wyważył że do 100km/h nie było czuć ale powyżej chciało kierownicę wyrwać z rąk, pojechałem i się chłop zdziwił że można tak wyważyć koła.
Proponuję sprawdzić wyważenie na dzień dobry, no chyba że inny był powód wibracji
Ja miałem tak po wymianie na letnie w kwietniu. Koleś tak wyważył że do 100km/h nie było czuć ale powyżej chciało kierownicę wyrwać z rąk, pojechałem i się chłop zdziwił że można tak wyważyć koła.
Proponuję sprawdzić wyważenie na dzień dobry, no chyba że inny był powód wibracji
- Od: 16 gru 2011, 20:07
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 (BK) 2004
1.6 l 105 KM Z6-VE
Półosie i łożysko półosi. Jutro jadę zrobić.
Dam znać co to dało
Koła sprawdzone już dawno, w jednym brakowało mi 1bar i nie były doważone. Po doważeniu zdecydowanie lepiej, ale to i tak by nie wibrowało tylko przy dodawaniu gazu.
Dam znać co to dało
Koła sprawdzone już dawno, w jednym brakowało mi 1bar i nie były doważone. Po doważeniu zdecydowanie lepiej, ale to i tak by nie wibrowało tylko przy dodawaniu gazu.
- Od: 10 lis 2013, 22:10
- Posty: 36
- Skąd: Tczew
- Auto: Lexus GS 300, 2jz-ge, 2000
Pomogło. Samochód jeździ wreszcie jak marzenie!
Wymienione obie półosie, przyczyną trzęsiawek były wyrobione przeguby.
Wymienione obie półosie, przyczyną trzęsiawek były wyrobione przeguby.
- Od: 10 lis 2013, 22:10
- Posty: 36
- Skąd: Tczew
- Auto: Lexus GS 300, 2jz-ge, 2000
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości