Wibracje przy <100km/h podczas jazdy

Postprzez Thekowal » 17 lis 2013, 15:00

Witajcie.
Przeczytałem ten temat: viewtopic.php?f=467&t=119657
lecz uznałem że założę nowy, bo nie jestem przekonany czy na biegu jałowym czuję takie wibracje jak podczas jazdy.

Jadąc powyżej 100km/h i wciskając choćby lekko pedał gazu czuję coraz mocniejsze wibracje samochodu. Zaczyna się trząść wszystko i im bardziej tym mocniej. Nie próbowałem tego ponownie przy wyższych prędkościach, gdyż przy 130km/h usłyszałem dźwięk eksplozji i po zatrzymaniu auta stwierdziłem że pod maską wszystko ok, ale pod maską oderwały się osłony (o czym pisałem w szybkich pytaniach).

Samochód ma LPG, początkowo myślałem że to winowajca, bo na jałowym biegu trochę faluje silnik, a na Pb pracuje równo. Jednak po przełączeniu na benzynę wibracje pozostają takie same.

Czy te silniki zbierają odczyty z pracy na gazie i pracują tak samo na benzynie, czy powód może leżeć zupełnie gdzie indziej? Czy jest to do usunięcia, czy tak jak w temacie pokrewnym – trzeba się z tym pogodzić albo szukać przyczyn w wydechu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2013, 22:10
Posty: 36
Skąd: Tczew
Auto: Lexus GS 300, 2jz-ge, 2000

Postprzez tomek-waw » 18 lis 2013, 23:26

Sprawdź na początek poprawne wyważenie kół.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Thekowal » 19 lis 2013, 11:23

Gaz sprawdzony, od kół też to raczej nie jest.

Podejrzewam poduchy pod silnikiem, ale sprawdzę to dopiero na warsztacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2013, 22:10
Posty: 36
Skąd: Tczew
Auto: Lexus GS 300, 2jz-ge, 2000

Postprzez niesfiec » 2 gru 2013, 12:00

Wymieniałeś koła?
Ja miałem tak po wymianie na letnie w kwietniu. Koleś tak wyważył że do 100km/h nie było czuć ale powyżej chciało kierownicę wyrwać z rąk, pojechałem i się chłop zdziwił że można tak wyważyć koła.
Proponuję sprawdzić wyważenie na dzień dobry, no chyba że inny był powód wibracji
Początkujący
 
Od: 16 gru 2011, 20:07
Posty: 5
Auto: Mazda 3 (BK) 2004
1.6 l 105 KM Z6-VE

Postprzez Thekowal » 2 gru 2013, 15:55

Półosie i łożysko półosi. Jutro jadę zrobić.
Dam znać co to dało ;)

Koła sprawdzone już dawno, w jednym brakowało mi 1bar i nie były doważone. Po doważeniu zdecydowanie lepiej, ale to i tak by nie wibrowało tylko przy dodawaniu gazu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2013, 22:10
Posty: 36
Skąd: Tczew
Auto: Lexus GS 300, 2jz-ge, 2000

Postprzez Thekowal » 4 gru 2013, 20:40

Pomogło. Samochód jeździ wreszcie jak marzenie!
Wymienione obie półosie, przyczyną trzęsiawek były wyrobione przeguby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2013, 22:10
Posty: 36
Skąd: Tczew
Auto: Lexus GS 300, 2jz-ge, 2000

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323