Przepływomierz – czyszczenie
1, 2
@czysio@
Ja mam podobnie, z tym że jak jest tylko zimny. Strasznie muli a przy 3200obr/min dostaję takiego kopa że wciska w fotel, tak jakby turbo się włączało. Gdy już wskazówka temperatury zaczyna rosnąć moc się wyrównuje i nie ma przeskoku takiego. Silnik staje się elastyczny na każdych obrotach.
I u się nasuwa pytanie, czy to usterka czy nasze mazdy 3 tak mają??? (silnik 1.6 benzyna)
Ja mam podobnie, z tym że jak jest tylko zimny. Strasznie muli a przy 3200obr/min dostaję takiego kopa że wciska w fotel, tak jakby turbo się włączało. Gdy już wskazówka temperatury zaczyna rosnąć moc się wyrównuje i nie ma przeskoku takiego. Silnik staje się elastyczny na każdych obrotach.
I u się nasuwa pytanie, czy to usterka czy nasze mazdy 3 tak mają??? (silnik 1.6 benzyna)
- Od: 7 sty 2013, 18:52
- Posty: 40
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna, 2004r.
W sumie to jeżdżę głównie po mieście i faktycznie na trasie tego nie sprawdzałem , przejadę się gdzieś dalej i zobaczę czy jest tak samo na rozgrzanym silniku. Ale tak czy tak jest to denerwujące , chcę wyprzedzić inny pojazd i czekam na ten właśnie "turbo-dopalacz". Pozdrawiam
- Od: 28 kwi 2012, 20:02
- Posty: 23
- Skąd: Radom/Vejle-Danmark
- Auto: Mazda 3 1.6 touring 2005
czysio napisał(a):Witam , ja ma taki problem w swojej mazda 3 bk 1.6 benz. 2005 , jak jadę (nie zależnie od biegu , najlepiej czuć na 2 i 3-im biegu) , auto powoli się rozpędza i nagle takie szarpnięcie i dostaje mocy , ( ... ) Jaaaaadę mułowato i nagle wciska w fotel i jedzie ostro. Może macie jakieś sugestie. Pozdrawiam Marek.
Panowie, przcież w benzynie 1,6 macie zmienne fazy rozrządu i układ dolotowy o zmiennej geometrii.
To one powodują pojawianie się "większej mocy". Jeśli dobrze pamiętam to próg jest na 3500 obrótów.
Przy zimnym silniku efekt jest bardziej odczuwalny ( głównie za sprawą zmiennego dolotu ) .
Tak mam być. Wszystko jest OK
No to już wiadomo co i dlaczego. Dzięki RobertPi. Na ciepłym silniku faktycznie tego nie ma. Chodź i tak jestem w szoku , że jest aż taka różnica w przyśpieszeniu. Wśród kilkunastu auta jakie miałem z różnymi silnikami nigdy się z czymś takim nie spotkałem Trochę to dziwne. Pozdrawiam.
- Od: 28 kwi 2012, 20:02
- Posty: 23
- Skąd: Radom/Vejle-Danmark
- Auto: Mazda 3 1.6 touring 2005
3mm3 napisał(a):@czysio@
Ja mam podobnie, z tym że jak jest tylko zimny. Strasznie muli a przy 3200obr/min dostaję takiego kopa że wciska w fotel, tak jakby turbo się włączało.
don't do this. panewki tego nie lubią.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
3mm3 napisał(a): Strasznie muli
Poniżej 3tys to jest muł że po 3 latach jazdy tym silnikiem chętnie zmieniłbym na 2.0
Dopisano 20 kwi 2013, o 21:49:
ja mam inne pytanko czy da się jakoś zdiagnozować działanie przepływomierza po podłączeniu pod scanxl pro + mazda?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Czege napisał(a):lukaszm napisał(a):po 3 latach jazdy tym silnikiem chętnie zmieniłbym na 2.0
mam dokładnie tak samo.....
Najgorsze jest to że jeżdżąc po mieście czuje że się wlekę przez co mam wyższe spalanie ok 8,5 – 10l, w trasie ostatnio bajka 5,8l
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Wyjąłem przepływomierz do czyszczenia. Spryskałem go konkretnie odpowiednim środkiem. Niestety z jednej strony jest tak duża warstwa brudu, że sprejowanie nic nie dało. Mogę dotknąć ten czujnik np. patyczkiem do uszu, żeby go wyczyścić?
- Od: 7 mar 2013, 15:30
- Posty: 46
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6
Sprej nic nie dał. Warstwa brudu była za gruba. Bałem się, żebym go nie zalał za mocno. Wziąłem patyczek do uszu i spryskałem końcówkę, a następnie delikatnie wytarłem bursztynową końcówką. Blaszek nie dotykałem. Niestety patyczek jest trochę za gruby, aby dokładnie wszystko wyczyścić, i od góry jeszcze jest spora warstwa brudu.
Po wyschnięciu złożyłem wszystko i z dużymi nerwami odpalałem samochód. Na szczęście zadziałało bez problemu. Jestem w szoku jaka zmiana dokonała się w mojej Mazdzie. Nie mogę uwierzyć, że taki prosty zabieg, aż tak polepszył wrażenia z jazdy. Szok
Po wyschnięciu złożyłem wszystko i z dużymi nerwami odpalałem samochód. Na szczęście zadziałało bez problemu. Jestem w szoku jaka zmiana dokonała się w mojej Mazdzie. Nie mogę uwierzyć, że taki prosty zabieg, aż tak polepszył wrażenia z jazdy. Szok
- Od: 7 mar 2013, 15:30
- Posty: 46
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 3 SE-L Nav '16 2.0
Mazda 3 TS2 '07 1.6
Ktoras z cewek polegla, pomiar oporow powinien pomoc.
Powinno byc (przynajmniej bylo tak u mnie):
Plus Minus Rezystancja Temp
C B 1,632 kΩ 24,0
B C 1,629 kΩ 24,0
A B max 24,0
C A 9,32 MΩ 24,0
A C max 24,0
C A 9,18 MΩ 24,0
jesli sa odchylki to wiesz ktora cewka jest NIO.
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 09W05.html
pozdrawiam
Powinno byc (przynajmniej bylo tak u mnie):
Plus Minus Rezystancja Temp
C B 1,632 kΩ 24,0
B C 1,629 kΩ 24,0
A B max 24,0
C A 9,32 MΩ 24,0
A C max 24,0
C A 9,18 MΩ 24,0
jesli sa odchylki to wiesz ktora cewka jest NIO.
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 09W05.html
pozdrawiam
- Od: 7 lip 2014, 15:35
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3 (BK) 1.6 2005
[Z6]
Mazda 6 KOMBI (GJ) 2.0 2013 165 KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości