pojedyńcze szarpnięcie na dwójce w Z6

Postprzez lukaszm » 29 mar 2012, 06:26

hej. Spotkał się ktoś z pojedynczym szarpnięciem które u mnie występuje najczęściej na 2 biegu i podczas wychodzenia z zakrętu? Jak na razie komputer nie wyświetla żadnych błędów, a szarpnięcie jest wkurzające, nie ma reguły czy występuje zawsze, po prostu pojawia się od czasu do czasu. W necie nic ciekawego nie znalazłem w większości szarpanie dotyczy diesla lub gazu jedynie o suzuki swift http://zlosnik.pl/stary_zlosnik/showfla ... 719&page=8, niestety nie dał już znać czy kable WN rozwiązały problem.
Ostatnio edytowano 29 mar 2012, 11:53 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez radzi89 » 29 mar 2012, 11:17

Łukasz no :D Tyle lat na forum, setki postów i temat niezgodny z regulaminem <lol>
Popraw proszę i pamiętaj, że zakładamy jeden temat dla jednego problemu :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez quantin » 29 mar 2012, 12:00

Miałem dokładnie to samo co Ty kolego, postępuj wg. poniższych wskazówek, które mi pomogły:

1. Przeczyść wszystkie wtyczki (do których da się dostać od góry), najwięcej uwagi poświęć tej głównej po lewej stronie silnika, to jest ta największa zbierająca wszystkie dane.
2. Wjedź na kanał, odkręć pokrywę silnika od dołu i przeczyść przede wszystkim wtyczkę po prawej stronie (stojąc na dole w stronę przodu samochodu), jest to wtyczka od koła pasowego. Nie zaszkodzi też przepsikać te na środku z tym że ciężko jest się tam dostać.

ad 1/2. Przy czyszczeniu sprawdź czy któraś wtyczka nie jest pęknięta, zwłaszcza na przy kole pasowym, jej umiejscowienie jest bardzo łatwo dostępne dla strzelających na drodze kamieni. Każdą wtyczkę którą możesz owiń taśmą izolacyjną.

Gdyby to był diesel to byś mógł jeszcze sprawdzić zawór SCV ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 13:29
Posty: 70
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel

Postprzez lukaszm » 29 mar 2012, 12:07

no właśnie najczęściej problemy z szarpaniem opisane w necie to w przypadku gazu lub diesla :/ pomogło Ci? Uczucie jest takie że naciskasz na gaz auto momentalnie szarpnie i przyśpiesza bez problemu wkręca się na obroty itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez quantin » 29 mar 2012, 12:14

Tak, dokładnie to samo ... sprawdź te wtyczki ... ja włosy z głowy rwałem przez 2 miesiące dopóki domorosły "elektryk" nie powiedział mi żebym sprawdził wszystkie wtyczki ... na pewno nie zaszkodzi :–)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 13:29
Posty: 70
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel

Postprzez lukaszm » 29 mar 2012, 14:26

hmm a u Ciebie za każdym razem było to szarpnięcie? Wróciłem przed chwilą do domu trochę kręciłem się po mieście więc skręty i jazda na 2 była dość często nawet próbowałem zdusić ale nie było szarpnięcia. Zaglądałem pod maskę wtyczki wyglądają na po dociskane, jeśli chodzi o tą od PCM to na bank jest dobrze bo nawet ją odpinałem zimą ale to z innego powodu.

Ta wtyczka od koła pasowego to jest gdzieś obok paska wielorowkowego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez quantin » 29 mar 2012, 15:22

nie :–) u mnie było zawsze w momencie kiedy tego bardzo nie chciałem ... potrafiło przez 2-3 dni nic się nie dziać żeby potem akurat przy wyprzedzaniu szarpnąć. Bywało że przejechanie 100m bez 5 szarpnięć było sztuką ... Ty nie "Zaglądaj" tylko weź wd40 i przepsikaj bo mogą być zaśniedziałe. Nie wiem czy w benzynie będzie tak samo ale jak odkręcisz pokrywę od dołu to po prawej (prawie przy samym kole (prawym!) – zwykłym kole, nie pasowym) będziesz miał zieloną wtyczkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 13:29
Posty: 70
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel

Postprzez sabatek » 29 mar 2012, 21:58

Szarpnięcie może też być spowodowane źle działającym EGR (recyrkulacja spalin). Ale najgorsze przy takich usterkach jest to że są nieregularne... Mechanicy też z reguły głupieją jak słyszą że coś "czasami nie działa" :D

Gdzieś kiedyś czytałem, że takie objawy może dawać uszkodzona skrzynia biegów... Nie życzę oczywiście tego, ale może i to warto sprawdzić?

________________________
Testy zderzeniowe – warto wiedzieć!
Początkujący
 
Od: 21 lut 2012, 22:43
Posty: 8
Auto: Mazda 3 1.6 105 KM

Postprzez lukaszm » 29 mar 2012, 23:29

aby sprawdzić skrzynie trzeba ją zapewne zdemontować, a to już koszt.

Na początek Sprawdze ta wtyczke czy mam pod spodem. sytuacja pojawia się prawie tylko przy wyjściu z zakrętu ale to od czasu do czasu. Postaram się trzymać wtedy rękę na mieszku skrzyni może poczuje jakieś szarpniecię. Kolega ma problem w vectrze z szarpaniem ale u niego to jest całą seria szarpniec.

jak sprawdzić egr?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez lukaszm » 30 mar 2012, 23:05

jako że od 2dni bacznie kontroluje czy jest szarpniecię zrobiło się ono tylko raz i przypominało jakbym sprzęgło za szybko puścił. Trzymałem rękę akurat na lewarku i nic niepokojącego nie poczułem. Z tego co udało mi się zauważyć w ostatniej chwili bo akurat szarpniecię było na wyjściu z zakrętu to działo się to gdzieś w przedziale obrotów 1000 – 2000 ale wydaje mi się że bardziej od ok 1500 zwyż trudno ocenić bo auto przyspieszalo.

Wtyczki nie sprawdziłem bo nie mam kanału a pogoda się popsuła. Mam nadzieję że jak uniose auto to będzie ją widać dużo jest śrub do zdjęcia osłony?

Sprawdziłem sprzęgło metoda na podjeździe pod delikatne zniesienie rozbujac auto na 4 wcisnąć sprzęgło wrzucić 5 i gaz do oporu gdy obroty spadną do 1500 auto bez problemu przyspieszalo więc jest OK.

Ten egr sprawdzi się elm327?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez quantin » 31 mar 2012, 11:00

ja mialem chyba 8 srub ale banalnych do odkrecenie, nie ma co sie przejmowac :–) jak masz mozliwosc to przepsikaj takze wszystkie od gory – na prawde nie zaszkodzi :–)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 13:29
Posty: 70
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2004 1.6/109KM Diesel

Postprzez Wojtek » 31 mar 2012, 16:20

jak dzieje sie to w okolicy 1500 obrotow, to duze prawdopodobienstwo jest, ze to zawor EGR'a daje o sobie znac... a przeczyscic go nie zaszkodzi ;)

ps. usterka trudna do zlokalizowania... <oczy>
pozostaja tylko proby...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lukaszm » 31 mar 2012, 20:56

hmm ale EGR chyba by zamulił auto i takie coś działoby się na wszystkich biegach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 31 mar 2012, 22:09

może to skrzynia biegów ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 31 mar 2012, 22:17

hmm ale działa normalnie, biegi wchodzą bez problemu, nawet zrobiłem próbę na rozgrzanym silniku wrzuciłem 2 obroty spadł poniżej 1000 auto się toczyło pedał w podłogę i bez zajęknięcia poszła, znasz jakiś test sprawności skrzyni? Sytuacja taka zdarza się raz na jakiś czas tym bardziej że już próbowałem wejść ostrzej w zakręt lub spokojniej ale na to nie ma reguły i nie występowało, pojawia się w najmniej oczekiwanym momencie. Może to wina kabli zapłonowych?

Szkoda że ta pogoda się spaprała bo mam nadzieję że to ta wtyczka pod spodem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 31 mar 2012, 22:28

lukaszm napisał(a): Może to wina kabli zapłonowych?

To dlaczego tylko na 2 biegu ? Poduszki silnika -skrzyni ,może kombinacja przełożenia -prędkosci -momentu obrotowego daje taki " efekt" ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 31 mar 2012, 22:31

Może dlatego że pojawia się tylko po wyjściu z zakrętu, a pokonujesz go na 2 biegu. Druga sprawa to rzadkość występowania ale jednak występuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 31 mar 2012, 22:33

lukaszm napisał(a):Może dlatego że pojawia się tylko po wyjściu z zakrętu

Przeciążenie boczne + to co wyżej moze poduszka ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 31 mar 2012, 22:36

a jak sprawdzić poduszkę skrzyni? Chyba bez mechanika się nie obejdzie :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez bass collector » 18 lut 2013, 17:52

cześć, znalazłeś rozwiązanie problemu u siebie? bo u mnie jest coś podobnego na 2 biegu, myślałem że to efekt tego, że przesiadłem się z diesla ale jednak tak nie jest.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 23:06
Posty: 28 (1/3)
Auto: Mazda 3 BK Z6
'06 FL sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323