Wysokie spalanie – 10L/100km w silniku 1,6 16V

Postprzez Mireq » 15 lut 2012, 12:03

Witam serdecznie,
przeszukiwałem forum, ale nie udało mi się znaleźć wątku, który traktowałby o zbyt dużym spalaniu dla tego silnika, a ja chciałbym się dowiedzieć czy faktycznie mam problem, czy po prostu miałem "szczęście" trafiając na taki model. Auto jest z 2008r, przejechane 60 000km. Posiadam go od pół roku i od samego początku jego apetyt mnie przerażał. Czytając wiele ankiet i wypowiedzi na forach można było wyciągnąć wniosek że spalanie na poziomie 8l jest czymś normalnym. Oczywiście ktoś zapyta o sposób jazdy, więc ujmę to tak: przy jeździe ekonomicznej (do ok 3000-3300 obrotów) i do prędkości 110km/h w cyklu mieszanym (70% trasa/30% miasto) pali 9,2l. Na autostradzie chciałem zobaczyć jaki wynik pokaże dla większych stałych prędkości i dla 140km/h było to 11l/100 a dla 180km/h było to 21l/100. Wyniki były mierzone po ok 2 minuty drogi z taką prędkością. Biegam po serwisach szukając rozwiązania tej źle pojętej ekonomii i w zasadzie podmieniano mi już komputer, testowano wszystkie czujniki i zdaniem ASO wszystko jest ok. Nie ma w instrukcji jakie są dopuszczalne normy zużycia wg producenta, serwis takich danych też nie posiada, nie mam więc wiarygodnego punktu odniesienia. Zastanawiam się już, czy nie miałem szczęścia przy silniku, czy jednak takie zużycie to przesada i kwalifikuje się do poszukiwań jakiejś usterki. Pomiary dokonano bez klimatyzacji (z resztą jej działanie praktycznie w ogóle nie wpływa na wynik). Podczas pierwszego pobytu w serwisie stwierdzono błędy w mapie wtrysków i skasowano je, twierdząc że później zaczęła się układać bez problemów. Kolejny serwis podobno doszukał się błędów które pojawiają się po czasie, ale odczyty z wszystkich czujników były prawidłowe, więc podmieniono mi komputer i okazało się że efekt jest taki sam, więc rozłożyli ręce. Auto znalazło się w kolejnym serwisie, który z kolei stwierdził że nie ma żadnych nieprawidłowości, wiec nie ma usterki i mam dzisiaj odebrać samochód. Proszę o jakieś konstruktywne komentarze znawców, bądź użytkowników takiego modelu, dziękuję.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez MIRITMO » 15 lut 2012, 12:47

Odczep przyczepę kempingową
u mnie pomogło hahaha
Początkujący
 
Od: 14 mar 2010, 22:57
Posty: 16

Postprzez Mireq » 15 lut 2012, 14:26

ciekawa sugestia, chyba bym musiał najpierw pożyczyć tę przyczepę żeby odpiąć, ale skoro Tobie pomogło...
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez MIRITMO » 15 lut 2012, 14:37

Byłeś już na kompie, bez tego sam nie wymyślisz, chyba ze sie leje za Tobą.
Ja mam 2,0 w automacie i na miejscie wychodzi równo dycha (Warszawa) średnio 8,7-9 a po trasie maks to 8, jak jest czas (100-110KM/h)to nawet bliskie okolice 7.
Początkujący
 
Od: 14 mar 2010, 22:57
Posty: 16

Postprzez akostarek » 15 lut 2012, 14:49

Spalanie z komputera czy realne?
To co pokazuje komputer może odbiegać o ponad 20% od rzeczywistego (możliwość kalibracji od -15 do +15 %?), więc sprawdź spalanie z "dystrybutora", skalibruj komputer i potem ew potem zacznij szukać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Mireq » 15 lut 2012, 15:04

Dziękuję za podjęcie tematu, jak już wspomniałem auto użytkuję od pół roku i odwiedzam stację średnio co 6-7 dni tankując do pełna, także sprawdzony jest pod tym względem wiele razy :). Problem w tym że wszystkie wskazania są prawidłowe, podłączony komputer serwisowy w trakcie jazdy pokazuje średnie zużycie na poziomie 8,5l, niestety praktycznie pali 20% więcej. Kolejny serwis przeanalizował wyniki z wszystkich (chyba 145) czujników i wyniki są wzorcowe, tzn to co zada komputer dokładnie otrzymuje z powrotem. Jak paliwo stanieje do 3pln to nie będę się przejmował, ale teraz to mnie zjada w oczach i zamiast cieszyć się z jazdy to turlam się na każdym biegu po 20sek żeby delikatnie przyśpieszać a i to pozwala mi zejść do zaledwie 9l/100km. Zastanawiam się już czy go nie zważyć, może waży 400kg więcej i wtedy problemu zacznę szukać gdzie indziej. Jak uwielbiam to auto, tak męczy mnie ten problem...
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez akostarek » 15 lut 2012, 15:07

skoro silnik wygląda na sprawny to trzeba szukać problemu gdzie indziej, może ważenie jest trochę irracjonalne (wyszłoby pewnie na badaniu technicznym – nacisk osi), ale może jest coś nie tak ze zbieżnością ? opony bierze Ci równo ? Silnik nagrzewa się w normalnym tempie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Mireq » 15 lut 2012, 15:12

żeby opony kosił nie zauważyłem, a jeśli chodzi o nagrzewanie, nie wiem co oznacza termin "normalnie". Powiem tak, auto nagrzewa się jak dla mnie szybko bo ok 5-7min osiąga swoją temperaturę pracy biorąc pod uwagę jakie ostatnio panują temperatury.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez akostarek » 15 lut 2012, 15:18

nie miałem do czynienia z tym silnikiem, ale raczej jest to czas w normie, sprzęgło nie ślizga? skrzynie nie huczy? może to trochę banalne, ale dźwignąć samochód i zobaczyć jakie są "opory" na kołach? Więcej pomysłów nie związanych z silnikiem nie mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez marcin255 » 15 lut 2012, 15:24

Może poprzednik jakiegoś " chipa ' zapodał ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Mireq » 15 lut 2012, 15:39

heh, sugestia z ostatniego serwisu jest taka, że skoro wszystkie parametry są w normie, to może ktoś wstawił "emulator" czegoś i niby wszystko gra ale nie do końca, ale to wiąże się z szukaniem po całej instalacji i ogromnymi kosztami nie gwarantującymi żadnych rezultatów. Tak swoją drogą to razem zastanawialiśmy się co takiego musiałoby się stać żeby ktoś grzebał przy instalacji, bo nie mam filtra cząstek stałych którego wymiana to kilkanaście tysięcy pln wiec opłaca się w to bawić.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez Mireq » 15 lut 2012, 16:45

Wracając do wcześniejszego pytania, oporów toczenia nie sprawdzałem, skrzynia jest cichutka, ale sprzęgło łapie dość wysoko, tak że przyznam szczerze zastanawiałem się kiedyś nad tym czy nie ślizga, nie mniej jednak ja tego nie odczuwam.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez lukaszm » 15 lut 2012, 16:53

miło byłoby gdyś napisał skąd jesteś.... W jaki sposób liczysz spalanie? Ile robisz km na baku do zapalenia kontrolki skoro tak często tankujesz to chyba wiesz dokładnie. Mam ten sam silnik. Jaki masz rozmiar opon?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Mireq » 15 lut 2012, 18:11

Spalanie liczę tankując pod korek i przejeżdżając do zaświecenia rezerwy znów tankuję pod pod korek, ponieważ w miesiącu osuszam bak przynajmniej 4 razy więc mogę śmiało powiedzieć że prób pomiaru przeprowadziłem ponad 20. Natomiast jeśli ktoś ma taki sam model jak ja to może potwiedzi, że od pełnego baku do rezerwy 450km to nie jest dobry wynik (w porywach przyznam, że bywało i 490km ? Natomiast mój pierwszy pełny bak wyjeździłem w 380km, jeżdżąc tak jak to miałem w zwyczaju do tej pory, czyli dość dynamicznie i dużo w granicach 140km/h. W zasadzie rezultaty spalania niewiele wzrosły wraz z nadejściem zimy, a co za tym idzie i zmianą opon. Letnich opon dokładnie nie pamiętam ale są 205 R16, natomiast zimowe to UltraGrip 195/65/R15. Ps: Jestem z Tychów. Może jest jeszcze coś o czym nie pomyślałem licząc spalanie...
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez digidy » 15 lut 2012, 18:33

niesprawna sonda lambda powoduje takie spalanie sprawdzali to? 490km na jednym baku brrrrrrr :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez taisho1982 » 15 lut 2012, 19:00

Witam,

450km od pełnego baku do zapalenia rezerwy to niezbyt dobry wynik. U mnie czasem tak wychodzi przy jeździe po mieście, ale ja mam silnik 2.0 więc to normalne.

Jeżdżąc spokojnie po mieście osiągam spalanie ok 9-9,5 l/100. Ostatnio na trasie wyszło 8,2 (też spokojnie tak do 110 km/h). Więc Twoje wyniki powinny być niższe.

Na forum w dziale FAQ jest osobny temat p.t. "Ile pali Twoja Mazda 3 " – viewtopic.php?f=114&t=82385. Jest tam sporo wpisów odnośnie spalania min / średniego / max w różnych wersjach silnikowych. Tam możesz zajżeć, żeby porównać swoje spalanie do innych osób z takim silnikiem.

Powodzenia w szukaniu rozwiązania, bo spalanie faktycznie zbyt duże.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2011, 19:14
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport – 2005

Postprzez Mireq » 15 lut 2012, 19:49

Zaglądałem w wiele miejsc min. tam stąd moje wnioski i apel. Na pierwszy ogień poszła sonda Lambda, ale "niestety" wszystkie pomiary to wykluczają.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez lukaszm » 15 lut 2012, 19:59

sondy są 2, auto Ci dławi? 450 to faktycznie mało robię min 600. Przy 140km/h to tylko wskazówka opada w dół w trybie przyśpieszonym więc nie polecam. Ale jeżdząc do 90-110km/h da się osiągnąć wynik ponad 600 na baku. Falują Ci obroty? Może faktycznie jest jakiś chip dołożony. Panowie co montowali chipa do diesla oni są tym chipem gdzieś wpinają czy nowy program wgrywają?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Mireq » 15 lut 2012, 20:11

dziękuję za podpowiedzi, wiem że sondy są 2 i ta końcowa która jest korygująca, nie powinna mieć wpływu na aż taki rozrzut, nie mnie jednak nie mam pewności, natomiast w trakcie testów żadnych błędów nie zauważono, i sonda odpowiada prawidłowo. Jeśli chodzi o chipowanie, to zapewne ma to miejsce raczej w dieslach, a ja tu mam benzynę, natomiast z braku logicznych koncepcji występowania problemu, serwis podejrzewa jakieś możliwe kombinacje, bo: " to nie możliwe żeby wszystkie parametry były prawidłowe, odczyty nie pokazywały żadnych uchybień, komputer serwisowy podpięty pod samochód i pokonaniu kilkunastu kilometrów pokazuje średnie zużycie 8,5l, a rzeczywiste było 10,5l"
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez lukaszm » 15 lut 2012, 20:42

hmm a dziurawy bak? uszkodzony pływak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323