Witam
Jeżdżę już ponad 3 lata moja 3 i nigdy nie było problemów... jak sie zaczęły to kilka na raz.
– problem z nierównymi obrotami
Po odpaleniu obrotomierz rośnie nawet do 5-6 tys km... potem spada np do około 3.. i jak spadnie do 1,2 to skacze do około 1,8 i znów spada do 1,2 i znów 1,8....
Podczas jazdy czasem tez przyspiesza i odpuszcza...
podjechałem pod dom spadł do normalnych obrotów na biegu jałowym... zgasiłem .. odpaliłem.. OD NOWA...
Przyjechałem nią do innego miasta ponad 350 km.. było git... teraz takie cos...
CO MOZNA ZROBIC OD RĘKI??
nierówne obroty na luzie i na biegu
Strona 1 z 1
szczypas napisał(a):CO MOZNA ZROBIC OD RĘKI??
Przede wszystkim sprawdzić czy nie ma błędów, takie objawy może dawać uszkodzony przepływomierz ale nie tylko.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
sprawdzone w warsztacie.. komp NIC nie wykazał...
dodam tylko, że np w niedziele wracałem z Wrocławia.. w mieście problem.. wyskoczyłem na trasę... i .. nagle sie uspokoiło..
Do wawy dojechałem bez problemu....
W pon. odpalam rano – jest ok...
jade... i niechcący mi zgasł przy ruszaniu... odpalam... ŁYYYYYYY i do 5 tys i potem znów 1,2-1,8/// ehhhhh:(
dodam tylko, że np w niedziele wracałem z Wrocławia.. w mieście problem.. wyskoczyłem na trasę... i .. nagle sie uspokoiło..
Do wawy dojechałem bez problemu....
W pon. odpalam rano – jest ok...
jade... i niechcący mi zgasł przy ruszaniu... odpalam... ŁYYYYYYY i do 5 tys i potem znów 1,2-1,8/// ehhhhh:(
- Od: 8 paź 2011, 10:03
- Posty: 17
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 3 1,6 benzyna 2005r
112t km
Witam, nie jestem zadnym fachowcem, więc moją porade potraktuj jako taką sugestie, ale z tego co gdzieś wyczytałem bodajże na tym forum to może być uszkodzona sonda lambda. Miał tu ktoś już podobny problem , nawet podłączenie pod kompa nic nie pokazało. Trzeba było zmierzyć napięcie bezpośrednio na sądzie lamda aby okazało się że jest uszkodzona. Może pójdź tym śladem 
- Od: 15 lip 2011, 00:24
- Posty: 34
- Skąd: Irlandia/Gorzów Wlkp.
- Auto: Mazda 3 Sedan 1.6 Touring 2007
to co mnie wkurza to fakt, że oddaje auto do warsztatu, goście rozebrali pół silnika demontując sprzegło ( co związane jest z innym watkiem) i pojawia sie nagle TAKIE COŚ. Wiem, że w życiu wszystko jest możliwe... ale przypadki to podobno są tylko w gramatyce....
3 lata bezproblemowej jazdy Mazdą zamieniły się już w przeszło miesiąc udręki i bujania się z serwisem...
3 lata bezproblemowej jazdy Mazdą zamieniły się już w przeszło miesiąc udręki i bujania się z serwisem...
- Od: 8 paź 2011, 10:03
- Posty: 17
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 3 1,6 benzyna 2005r
112t km
Mam te same problemy od ok 1,5 miesiaca walcze z samochodem ^ Ktos wspominal o podobnych objawach,to u mnie..
Przeczytaj caly temat,a napewno sporo z niego wyciagniesz: viewtopic.php?f=114&t=124207&start=0
U mnie bledow nie bylo,sprawdzane lacznie 5x na kompie.Podejrzewano silnik krokowy,ale wyszlo na sonde Lambda regulujaca,pierwsza.Przyczyn moze byc sporo.Poczytaj,a napewno znajdziesz trop.
Moze byc:przeplywomierz,silnik krokowy,przepustnica,sonda lambda,lub lewe powietrze w nieszczelnosci ukladu dolotowego.Moge sie mylic.
Z mojej strony to zaden pewnik,ale na przelomie najblizszych 2 tygodni bede znal odpowiedz.
Czy falowanie obrotow masz tylko na zimnym silniku?
Przeczytaj caly temat,a napewno sporo z niego wyciagniesz: viewtopic.php?f=114&t=124207&start=0
U mnie bledow nie bylo,sprawdzane lacznie 5x na kompie.Podejrzewano silnik krokowy,ale wyszlo na sonde Lambda regulujaca,pierwsza.Przyczyn moze byc sporo.Poczytaj,a napewno znajdziesz trop.
Moze byc:przeplywomierz,silnik krokowy,przepustnica,sonda lambda,lub lewe powietrze w nieszczelnosci ukladu dolotowego.Moge sie mylic.
Z mojej strony to zaden pewnik,ale na przelomie najblizszych 2 tygodni bede znal odpowiedz.
Czy falowanie obrotow masz tylko na zimnym silniku?
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
dzięki za odp.
Nie – falowanie obrotów mam w każdej fazie... na 80% występuje takie coś, że jak lece w trasie i na obrotach przekraczających około 3 tys (czyli wyższych niż sztucznie podtrzymywane podczas falowania) to po jakimś czasie usterka ustępuję.
Nawet na 2 dzien wszystki było ok.. ale przypadkiem zgasł mi silnik podczas ruszania i usterka wróciła...
oczywiście mam wtedy dużo wyższe spalanie co może się wiązać z tym, że auto chodzi na "ssaniu".
Wkurza mnie to bo właśnie liczyłem, że takich usterek Mazda nie doświadcza.....
Nie – falowanie obrotów mam w każdej fazie... na 80% występuje takie coś, że jak lece w trasie i na obrotach przekraczających około 3 tys (czyli wyższych niż sztucznie podtrzymywane podczas falowania) to po jakimś czasie usterka ustępuję.
Nawet na 2 dzien wszystki było ok.. ale przypadkiem zgasł mi silnik podczas ruszania i usterka wróciła...
oczywiście mam wtedy dużo wyższe spalanie co może się wiązać z tym, że auto chodzi na "ssaniu".
Wkurza mnie to bo właśnie liczyłem, że takich usterek Mazda nie doświadcza.....
- Od: 8 paź 2011, 10:03
- Posty: 17
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 3 1,6 benzyna 2005r
112t km
szczypas napisał(a):sprawdzone w warsztacie.. komp NIC nie wykazał...
Takich usterek jest mnóstwo, u mnie też komp nic nie wskazywał sensownego, a pod podmiance przepływki na inną używana silnik zaczął pracować lepiej. Ja też mam pewne obiekcję co do spalania panie -Walu$– jednak 1.6 to trochę inna sprawa. Dla mnie przy 1.6 spalanie w cyklu mieszanym w granicach 10-11 litrów to porażka.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości