Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek

Postprzez amelia » 16 maja 2011, 12:14

Witam, panowie...

nieuchronnie zbliża się 120k km w mojej maździe a na takim dystansie zalecano wymianę paska/rozrządu.
mimo, że przy kupnie samochodu 1.5 roku temu, sprzedający mówił, że rozrząd czy pasek (nie pamiętam dokładnie) jest wymieniany, no ale nie do końca należy wierzyć w takie słowa;)

i pytanie: czy należy wymienić cały rozrząd (i co pod tym pojęciem się kryje) czy wystarczy sam pasek?
a może da się sprawdzić stan tych części?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 1.4 ZJ BK 2004

Postprzez slomek » 16 maja 2011, 13:11

Benzyna ma łańcuch, a silnik 1.4 to chyba silnik benzynowy, ktory jest bezobsługowy jesli chodzi o rozrząd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2010, 10:32
Posty: 89
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 1.6 2003r benzyna

Postprzez Blumek » 16 maja 2011, 13:20

slomek napisał(a):Benzyna ma łańcuch, a silnik 1.4 to chyba silnik benzynowy, który jest bezobsługowy jesli chodzi o rozrząd.

No właśnie tak czytam szukam i potwierdzam słowa kolegi ZJ i Z6 mają łańcuch a nie pasek rozrządu.Wymienia się to co ok 300 000km
Ale mimo wszytko odpowiadając na pytanie to zawsze wymienia się cały rozrząd czyli Pasek/łańcuch +napinacze i często od razu pompę wody.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez amelia » 16 maja 2011, 22:51

hmm czyli ten pasek który widać po otwarciu klapy z lewej strony to nie pasek rozrządu?

czyli gdzie mam spojrzeć by zobaczyć czy mam łancuch?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 1.4 ZJ BK 2004

Postprzez marcin255 » 16 maja 2011, 23:16

w instrukcję
Wymienia się to co ok 300 000km
w instrukcji jest chyba 240 tys.km
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez RobertPi » 16 maja 2011, 23:19

Ten pasek to pasek wielorowkowy napędu np alternatora.
I pasek i łańcuch – w tym przypadku zdecycydowanie łańcuch – schowane są w obudowie silnika i nie ma ich na zewnątrz. Bez potrzeby nie ma sensu tam zaglądać i rozbierać połowy auta.
Zgodnie z instrukcją obsługi rozrząd wymieniamy co 240tyś km a co 120 należy osłuchać silnik w celu zprawdzenia czy nie ma luzów na zaworach. Zleć temat fachowcom – niekoniecznie ASO- jeśli masz wątpliwości.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Blumek » 17 maja 2011, 00:02

amelia napisał(a):czyli gdzie mam spojrzeć by zobaczyć czy mam łancuch?

Nigdzie chyba, że rozbierzesz pół silnika :)

amelia napisał(a):hmm czyli ten pasek który widać po otwarciu klapy z lewej strony to nie pasek rozrządu?

Jest to pasek powszechnie mówiąc "klinowy", w tym przypadku wieloklinowy, odpowiada on np: za napędzanie pompy wspomagania (1.4, 1.6), klimy, alternatora itd itp.
amelia napisał(a):sprzedający mówił, że rozrząd czy pasek (nie pamiętam dokładnie) jest wymieniany, no ale nie do końca należy wierzyć w takie słowa;)

Pasek TAK Rozrząd .. jeszcze NIE i nie do końca rozumiem to:
amelia napisał(a):jest wymieniany

czy może wymienialny?lub wymieniony?

Patrząc na twoje posty, powiedz mi czy ty kupiłaś auto ze światłami Led? sorry za OT
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Dominooo » 17 maja 2011, 00:47

RobertPi napisał(a):Zgodnie z instrukcją obsługi rozrząd wymieniamy co 240tyś km...

...lub co 10 lat.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez amelia » 17 maja 2011, 07:24

Dzięki za odpowiedzi, czyli na 100% mam łańcuch wobec tego, to dobrze;)

Blumek...

– pasek wg niego był wymieniony ale ściemnił bo tu jest łańcuch wg Was.
– tak, kupiłam z ledami.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 1.4 ZJ BK 2004

Postprzez Rybol77 » 22 maja 2011, 22:34

co 240 tyś! to chyba jakaś kpina

Tak jest napisane w instrukcji do silnika 1.6 Diesel 109KM 80kw
Na pierwszy montaż do mazdy idzie pasek DAYCO i do tych wszystkich niżej wymienionych pojazdów też identyczny pasek na pierwszy montaż

Ciekawe czy producenci tych aut tez maja napisane w instrukcji że wymiana co 240 tyś! ???

Po za tym ogromna wadą mazdy 3 jest to że to w ogóle nie jest japońskie auto!
To mieszanka forda z francuską myślą techniczną!

U mnie wszystko jest od Forda i nigdzie nie jest napisane made in japan!

ten sam rozrząd montowany jest w pojazdach:

CITROEN:

BERLINGO: 1,6 HDI 75KM OD 2005 –
1,6 HDI 90KM OD 2005 –
1,6 HDI 109KM OD 2005 –
C 2: 1,6 HDI 109KM OD 2005 –
C 3: 1,6 16V HDI 90KM OD 2005 –
1,6 16V HDI 109KM OD 2005 –
C 3 PICASSO: 1,6 16V HDI 109KM OD 2009 –
C 4: 1,6 HDI 90KM OD 2004 –
1,6 HDI 109KM OD 2004 –
C 4 PICASOO: 1,6 HDI 109KM OD 2007 –
C 4 GRAND PICASSO: 1,6 HDI 109KM OD 2006 –
C 5: 1,6 HDI 109KM OD 2004 –
JUMPY: 1,6 HDI 90KM OD 2007 –
XSARA PICASSO: 1,6 HDI 90KM OD 2005 –
1,6 HDI 109KM OD 2004 –

FIAT:
SCUDO: 1,6D MULTIJET 90KM OD 2007 –

FORD:
FIESTA V: 1,6TDCI 90KM OD 2004 –
FIESTA VI: 1,6TDCI 90KM OD 2008 –
FOCUS C-MAX: 1,6TDCI 90KM OD 2005 – 03.2007
1,6TDCI 109KM OD 2003 – 03.2007
C-MAX: 1,6TDCI 90KM OD 2007 –
1,6TDCI 109KM OD 2007 –
FOCUS II: 1,6TDCI 90KM OD 2005 –
1,6TDCI 109KM OD 2004 –
FUSION: 1,6TDCI 90KM OD 2004 –

MAZDA:
3 : 1,6DI TURBO 109KM OD 2004 –

PEUGEOT:
206: 1,6 HDI 109KM OD 2004 –
207: 1,6 HDI 90KM OD 2007 –
1,6HDI 109KM OD 2007 –
307: 1,6 HDI 90KM OD 2005 –
1,6HDI 109KM OD 2004 –
308: 1,6 HDI 90KM OD 2007 –
1,6HDI 109KM OD 2007 –
407: 1,6HDI 109KM OD 2004 –
1007: 1,6HDI 109KM OD 2007 –
EXPERT: 1,6HDI 109KM OD 2007 –
PARTNER: 1,6 HDI 75KM OD 2007 –
1,6HDI 90KM OD 2007 –

VOLVO:
C30: 1,6D 109KM OD 2006 –
S 40 II: 1,6D 110KM OD 2005 –
V 50: 1,6D 110KM OD 2005 –
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez Blumek » 22 maja 2011, 22:45

Rybol77 napisał(a):co 240 tyś! to chyba jakaś kpina

a czy ktoś tu pisze o dieslu?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Dominooo » 22 maja 2011, 22:47

Blumek napisał(a):
Rybol77 napisał(a):co 240 tyś! to chyba jakaś kpina

a czy ktoś tu pisze o dieslu?


Tak, było wspomniane :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Blumek » 22 maja 2011, 22:52

Dominooo napisał(a):Tak, było wspomniane :)

No to ślepy chyba jestem. :>
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez RobertPi » 22 maja 2011, 23:32

Blumek obaj musimy iść do okulisty bo ja też nie widzę <płacze> .
Ja mam u siebie japoński silnik ( inny niż w focusie bo tam rozrząd też jest na pasku ) i kompletny brak francuskiej myśli technicznej na szczęście. Tak samo jak Amelia zresztą, której silnik omawiamy.
Bo francuski w M3 bywa tylko silnik diesla .
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Blumek » 23 maja 2011, 02:00

RobertPi napisał(a):Ja mam u siebie japoński silnik

RobertPi napisał(a):Bo francuski w M3 bywa tylko silnik diesla .

No teraz to jadę na wakacje do psychiatry, bo już zgłupiałem. <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2>

Rybol77 napisał(a):Po za tym ogromna wadą mazdy 3 jest to że to w ogóle nie jest japońskie auto!
To mieszanka forda z francuską myślą techniczną!

U mnie wszystko jest od Forda i nigdzie nie jest napisane made in japan!


Pokaż mi auto które nie zapożycza najczęściej płyty podłogowej? I pokaż mi auto seryjnie produkowane, które nie ma wkładu/ingerencji innych firm/marek........
i jeszcze patrząc teraz na nowego Focusa, linia tyłu zerznięta z M3 2003-2009 jak nic, a czemu bo ten sam człowiek to zrobił.
Ładne OT robimy :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Dominooo » 23 maja 2011, 06:30

RobertPi napisał(a):Blumek obaj musimy iść do okulisty bo ja też nie widzę <płacze>


No faktycznie, mi się coś pozmieniało :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Rybol77 » 23 maja 2011, 13:19

Pokaż mi auto które nie zapożycza najczęściej płyty podłogowej? I pokaż mi auto seryjnie produkowane, które nie ma wkładu/ingerencji innych firm/marek........

np. Mazda 6 poprzedni model z silnikami benzynowymi, z tego co wiem to są typowe japońskie auta , produkowane w Japonii z japońską myślą techniczna :–)

Nie powiem, moja mazda tez jest produkowana w Japonii, a raczej składana !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323