Wymiana – cały rozrząd czy sam pasek
Strona 1 z 1
Witam, panowie...
nieuchronnie zbliża się 120k km w mojej maździe a na takim dystansie zalecano wymianę paska/rozrządu.
mimo, że przy kupnie samochodu 1.5 roku temu, sprzedający mówił, że rozrząd czy pasek (nie pamiętam dokładnie) jest wymieniany, no ale nie do końca należy wierzyć w takie słowa;)
i pytanie: czy należy wymienić cały rozrząd (i co pod tym pojęciem się kryje) czy wystarczy sam pasek?
a może da się sprawdzić stan tych części?
nieuchronnie zbliża się 120k km w mojej maździe a na takim dystansie zalecano wymianę paska/rozrządu.
mimo, że przy kupnie samochodu 1.5 roku temu, sprzedający mówił, że rozrząd czy pasek (nie pamiętam dokładnie) jest wymieniany, no ale nie do końca należy wierzyć w takie słowa;)
i pytanie: czy należy wymienić cały rozrząd (i co pod tym pojęciem się kryje) czy wystarczy sam pasek?
a może da się sprawdzić stan tych części?
- Od: 27 gru 2009, 19:30
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 3 1.4 ZJ BK 2004
slomek napisał(a):Benzyna ma łańcuch, a silnik 1.4 to chyba silnik benzynowy, który jest bezobsługowy jesli chodzi o rozrząd.
No właśnie tak czytam szukam i potwierdzam słowa kolegi ZJ i Z6 mają łańcuch a nie pasek rozrządu.Wymienia się to co ok 300 000km
Ale mimo wszytko odpowiadając na pytanie to zawsze wymienia się cały rozrząd czyli Pasek/łańcuch +napinacze i często od razu pompę wody.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
w instrukcję
w instrukcji jest chyba 240 tys.kmWymienia się to co ok 300 000km
Ten pasek to pasek wielorowkowy napędu np alternatora.
I pasek i łańcuch – w tym przypadku zdecycydowanie łańcuch – schowane są w obudowie silnika i nie ma ich na zewnątrz. Bez potrzeby nie ma sensu tam zaglądać i rozbierać połowy auta.
Zgodnie z instrukcją obsługi rozrząd wymieniamy co 240tyś km a co 120 należy osłuchać silnik w celu zprawdzenia czy nie ma luzów na zaworach. Zleć temat fachowcom – niekoniecznie ASO- jeśli masz wątpliwości.
I pasek i łańcuch – w tym przypadku zdecycydowanie łańcuch – schowane są w obudowie silnika i nie ma ich na zewnątrz. Bez potrzeby nie ma sensu tam zaglądać i rozbierać połowy auta.
Zgodnie z instrukcją obsługi rozrząd wymieniamy co 240tyś km a co 120 należy osłuchać silnik w celu zprawdzenia czy nie ma luzów na zaworach. Zleć temat fachowcom – niekoniecznie ASO- jeśli masz wątpliwości.
amelia napisał(a):czyli gdzie mam spojrzeć by zobaczyć czy mam łancuch?
Nigdzie chyba, że rozbierzesz pół silnika
amelia napisał(a):hmm czyli ten pasek który widać po otwarciu klapy z lewej strony to nie pasek rozrządu?
Jest to pasek powszechnie mówiąc "klinowy", w tym przypadku wieloklinowy, odpowiada on np: za napędzanie pompy wspomagania (1.4, 1.6), klimy, alternatora itd itp.
amelia napisał(a):sprzedający mówił, że rozrząd czy pasek (nie pamiętam dokładnie) jest wymieniany, no ale nie do końca należy wierzyć w takie słowa;)
Pasek TAK Rozrząd .. jeszcze NIE i nie do końca rozumiem to:
amelia napisał(a):jest wymieniany
czy może wymienialny?lub wymieniony?
Patrząc na twoje posty, powiedz mi czy ty kupiłaś auto ze światłami Led? sorry za OT
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
co 240 tyś! to chyba jakaś kpina
Tak jest napisane w instrukcji do silnika 1.6 Diesel 109KM 80kw
Na pierwszy montaż do mazdy idzie pasek DAYCO i do tych wszystkich niżej wymienionych pojazdów też identyczny pasek na pierwszy montaż
Ciekawe czy producenci tych aut tez maja napisane w instrukcji że wymiana co 240 tyś!
?
Po za tym ogromna wadą mazdy 3 jest to że to w ogóle nie jest japońskie auto!
To mieszanka forda z francuską myślą techniczną!
U mnie wszystko jest od Forda i nigdzie nie jest napisane made in japan!
ten sam rozrząd montowany jest w pojazdach:
CITROEN:
BERLINGO: 1,6 HDI 75KM OD 2005 –
1,6 HDI 90KM OD 2005 –
1,6 HDI 109KM OD 2005 –
C 2: 1,6 HDI 109KM OD 2005 –
C 3: 1,6 16V HDI 90KM OD 2005 –
1,6 16V HDI 109KM OD 2005 –
C 3 PICASSO: 1,6 16V HDI 109KM OD 2009 –
C 4: 1,6 HDI 90KM OD 2004 –
1,6 HDI 109KM OD 2004 –
C 4 PICASOO: 1,6 HDI 109KM OD 2007 –
C 4 GRAND PICASSO: 1,6 HDI 109KM OD 2006 –
C 5: 1,6 HDI 109KM OD 2004 –
JUMPY: 1,6 HDI 90KM OD 2007 –
XSARA PICASSO: 1,6 HDI 90KM OD 2005 –
1,6 HDI 109KM OD 2004 –
FIAT:
SCUDO: 1,6D MULTIJET 90KM OD 2007 –
FORD:
FIESTA V: 1,6TDCI 90KM OD 2004 –
FIESTA VI: 1,6TDCI 90KM OD 2008 –
FOCUS C-MAX: 1,6TDCI 90KM OD 2005 – 03.2007
1,6TDCI 109KM OD 2003 – 03.2007
C-MAX: 1,6TDCI 90KM OD 2007 –
1,6TDCI 109KM OD 2007 –
FOCUS II: 1,6TDCI 90KM OD 2005 –
1,6TDCI 109KM OD 2004 –
FUSION: 1,6TDCI 90KM OD 2004 –
MAZDA:
3 : 1,6DI TURBO 109KM OD 2004 –
PEUGEOT:
206: 1,6 HDI 109KM OD 2004 –
207: 1,6 HDI 90KM OD 2007 –
1,6HDI 109KM OD 2007 –
307: 1,6 HDI 90KM OD 2005 –
1,6HDI 109KM OD 2004 –
308: 1,6 HDI 90KM OD 2007 –
1,6HDI 109KM OD 2007 –
407: 1,6HDI 109KM OD 2004 –
1007: 1,6HDI 109KM OD 2007 –
EXPERT: 1,6HDI 109KM OD 2007 –
PARTNER: 1,6 HDI 75KM OD 2007 –
1,6HDI 90KM OD 2007 –
VOLVO:
C30: 1,6D 109KM OD 2006 –
S 40 II: 1,6D 110KM OD 2005 –
V 50: 1,6D 110KM OD 2005 –
Tak jest napisane w instrukcji do silnika 1.6 Diesel 109KM 80kw
Na pierwszy montaż do mazdy idzie pasek DAYCO i do tych wszystkich niżej wymienionych pojazdów też identyczny pasek na pierwszy montaż
Ciekawe czy producenci tych aut tez maja napisane w instrukcji że wymiana co 240 tyś!
Po za tym ogromna wadą mazdy 3 jest to że to w ogóle nie jest japońskie auto!
To mieszanka forda z francuską myślą techniczną!
U mnie wszystko jest od Forda i nigdzie nie jest napisane made in japan!
ten sam rozrząd montowany jest w pojazdach:
CITROEN:
BERLINGO: 1,6 HDI 75KM OD 2005 –
1,6 HDI 90KM OD 2005 –
1,6 HDI 109KM OD 2005 –
C 2: 1,6 HDI 109KM OD 2005 –
C 3: 1,6 16V HDI 90KM OD 2005 –
1,6 16V HDI 109KM OD 2005 –
C 3 PICASSO: 1,6 16V HDI 109KM OD 2009 –
C 4: 1,6 HDI 90KM OD 2004 –
1,6 HDI 109KM OD 2004 –
C 4 PICASOO: 1,6 HDI 109KM OD 2007 –
C 4 GRAND PICASSO: 1,6 HDI 109KM OD 2006 –
C 5: 1,6 HDI 109KM OD 2004 –
JUMPY: 1,6 HDI 90KM OD 2007 –
XSARA PICASSO: 1,6 HDI 90KM OD 2005 –
1,6 HDI 109KM OD 2004 –
FIAT:
SCUDO: 1,6D MULTIJET 90KM OD 2007 –
FORD:
FIESTA V: 1,6TDCI 90KM OD 2004 –
FIESTA VI: 1,6TDCI 90KM OD 2008 –
FOCUS C-MAX: 1,6TDCI 90KM OD 2005 – 03.2007
1,6TDCI 109KM OD 2003 – 03.2007
C-MAX: 1,6TDCI 90KM OD 2007 –
1,6TDCI 109KM OD 2007 –
FOCUS II: 1,6TDCI 90KM OD 2005 –
1,6TDCI 109KM OD 2004 –
FUSION: 1,6TDCI 90KM OD 2004 –
MAZDA:
3 : 1,6DI TURBO 109KM OD 2004 –
PEUGEOT:
206: 1,6 HDI 109KM OD 2004 –
207: 1,6 HDI 90KM OD 2007 –
1,6HDI 109KM OD 2007 –
307: 1,6 HDI 90KM OD 2005 –
1,6HDI 109KM OD 2004 –
308: 1,6 HDI 90KM OD 2007 –
1,6HDI 109KM OD 2007 –
407: 1,6HDI 109KM OD 2004 –
1007: 1,6HDI 109KM OD 2007 –
EXPERT: 1,6HDI 109KM OD 2007 –
PARTNER: 1,6 HDI 75KM OD 2007 –
1,6HDI 90KM OD 2007 –
VOLVO:
C30: 1,6D 109KM OD 2006 –
S 40 II: 1,6D 110KM OD 2005 –
V 50: 1,6D 110KM OD 2005 –
- Od: 21 lis 2010, 15:14
- Posty: 80
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP
Blumek obaj musimy iść do okulisty bo ja też nie widzę
.
Ja mam u siebie japoński silnik ( inny niż w focusie bo tam rozrząd też jest na pasku ) i kompletny brak francuskiej myśli technicznej na szczęście. Tak samo jak Amelia zresztą, której silnik omawiamy.
Bo francuski w M3 bywa tylko silnik diesla .
Ja mam u siebie japoński silnik ( inny niż w focusie bo tam rozrząd też jest na pasku ) i kompletny brak francuskiej myśli technicznej na szczęście. Tak samo jak Amelia zresztą, której silnik omawiamy.
Bo francuski w M3 bywa tylko silnik diesla .
RobertPi napisał(a):Ja mam u siebie japoński silnik
RobertPi napisał(a):Bo francuski w M3 bywa tylko silnik diesla .
No teraz to jadę na wakacje do psychiatry, bo już zgłupiałem.




Rybol77 napisał(a):Po za tym ogromna wadą mazdy 3 jest to że to w ogóle nie jest japońskie auto!
To mieszanka forda z francuską myślą techniczną!
U mnie wszystko jest od Forda i nigdzie nie jest napisane made in japan!
Pokaż mi auto które nie zapożycza najczęściej płyty podłogowej? I pokaż mi auto seryjnie produkowane, które nie ma wkładu/ingerencji innych firm/marek........
i jeszcze patrząc teraz na nowego Focusa, linia tyłu zerznięta z M3 2003-2009 jak nic, a czemu bo ten sam człowiek to zrobił.
Ładne OT robimy
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Pokaż mi auto które nie zapożycza najczęściej płyty podłogowej? I pokaż mi auto seryjnie produkowane, które nie ma wkładu/ingerencji innych firm/marek........
np. Mazda 6 poprzedni model z silnikami benzynowymi, z tego co wiem to są typowe japońskie auta , produkowane w Japonii z japońską myślą techniczna :–)
Nie powiem, moja mazda tez jest produkowana w Japonii, a raczej składana !
np. Mazda 6 poprzedni model z silnikami benzynowymi, z tego co wiem to są typowe japońskie auta , produkowane w Japonii z japońską myślą techniczna :–)
Nie powiem, moja mazda tez jest produkowana w Japonii, a raczej składana !
- Od: 21 lis 2010, 15:14
- Posty: 80
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości