Błąd P0018 znaczenie+możliwe uszkodzenie kompa?

Postprzez Blumek » 6 lut 2011, 18:21

Błąd P0018 co on oznacza?

P 0018 Crankshaft Position – Camshaft Position Correlation

Nie potrafię za bardzo tego rozszyfrować :(
Ostatnio edytowano 20 lut 2011, 23:47 przez Blumek, łącznie edytowano 1 raz
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez RobertPi » 6 lut 2011, 23:50

Crankshaft – wała korbowy, camshaft – wałek rozrządu.
Błąd o nieprawidłowej wzajemnej pozycji wałków?
Rozrząd się przestawił? Fazy rozrządu sie rozjechały albo sterowanie fazami?
Łańcuch się naciągnął? <co?>
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Blumek » 7 lut 2011, 01:17

Błąd o nieprawidłowej wzajemnej pozycji wałków?
Rozrząd się przestawił? Fazy rozrządu się rozjechały albo sterowanie fazami?
Łańcuch się naciągnął? <co?>


Nie stresuj mnie aż tak :(

mam nadzieję, że użyłeś tylko translatora. Bo faktyczne tłumaczenie to tak jak piszesz, jedno to coś z wałkiem/ami rozrządu drugie to wał korbowy.

Gdzieś przeczytałem że to może jakiś czujnik... na górze to na pewno może być czujnik położenia wału, ale na dole nie wiem.

Dodam, że to błąd z "zamrożonej ramki" nie wyświetla go komputer na co dzień , ale wcześniej nie miałem błędów nawet w ramkach ?

Ogólnie kurcze coś się dzieje z autem, bo czasami zamula co opisałem w innym poście.

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=114&t=112667&start=0

Mam nadzieje, że z rozrządem wszystko ok :(, bo nie mam na kredyt :(
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez akostarek » 7 lut 2011, 07:59

są pewnie dwa czujniki położenia wału korbowego i rozrządu, więc jeśli rozrząd jest OK to może któryś czujnik nawala ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Fox1984 » 7 lut 2011, 19:20

pod kolektorem jest czujnik.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2010, 15:59
Posty: 54

Postprzez Blumek » 7 lut 2011, 21:11

pod kolektorem jest czujnik.


Możesz opisać w którym miejscu dokładniej? i którym kolektorem?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Fox1984 » 7 lut 2011, 21:21

pod kolektorem ssącym, widziałem go podczas demantazu kolektora, musiał byś zobaczyć od spodu mniej wiecej na środku.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2010, 15:59
Posty: 54

Postprzez Blumek » 8 lut 2011, 01:21

ale czego w sumie czujnik? wału?, jutro jadę rozebrać pół auta i wszelkie info mi potrzebne.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Wojtek » 9 lut 2011, 21:39

...walu i walka...
CKP i CMP: zmierz rezystancje pomiedzy ich punktami (stykami) A i B – powinno byc od 400 do 550 Ohm

No i dawaj tu z nowinami... <co?>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Blumek » 20 lut 2011, 23:38

Witam ponownie, na razie nie miałem czasu zająć się pomiarami czujników. ale mam "na razie nie uzasadnione ", podejrzenia uszkodzonego kompa.

Mianowicie ten błąd cały czas gdzieś tam siedzi, jednak nie mogę przez ELMa odczytać już błędów bieżących, nawet jak wymuszę np. poprzez odłączenie przepływomierza. Wyskakuje mi informacja podczas czytania błędów " że czegoś nie może, jakieś problemy chyba z komunikacją z komputerem". Ponowie odczyty to dokładnie napiszę jaki to komunikat. ( nie jest to komunikat z programu tylko zamiast numeru i opisu błędu).

Jak kupiłem interfejs ELM nie było problemu w ten sam sposób sprawdzałem działanie programu czyli odłączenie przepływki. Błędy od razu były wyraźnie wyszczególnione.

Jednak mam jedno pytanie.
Podczas pierwszych testów ELMa i odczytaniu błędów przy zapalonym silniku, wcisnąłem przycisk "kasuj błędy", silnik zgasł.... czy mogłem w ten sposób uszkodzić komputer?
Dodam, że oprócz braku możliwości odczytu błędów mam wrażenie, że auto straciło sporo mocy np. na 3 biegu przy prędkości 50km/h ciężko jakoś sensownie przyspieszyć czy tym bardziej wyprzedzić jakieś auto.

Jak sobie z tym jakoś nie poradzę planuje odwiedzić hamownie, w celu sprawdzenia faktycznej mocy, ogólnie mam wrażenie, że auto gorzej przyspiesza jak mój ŚP Opel kadett z 75KM. :(
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez RobertPi » 21 lut 2011, 00:04

Pamiętaj, ze Kadett poruszał jakieś 800kg a nie 1200 więc pewnie i tak lepiej jeździł :D,
ale tak na poważnie nie sądzę abyś mógł uszkodzic komputer testerem. Pewnie to zbieg okoliczności.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Wojtek » 21 lut 2011, 00:22

Blumek odpusc sobie ta hamownie... <głaszcze>

Blumek napisał(a):Podczas pierwszych testów ELMa i odczytaniu błędów przy zapalonym silniku, wcisnąłem przycisk "kasuj błędy", silnik zgasł.... czy mogłem w ten sposób uszkodzić komputer?
Dodam, że oprócz braku możliwości odczytu błędów mam wrażenie, że auto straciło sporo mocy np. na 3 biegu przy prędkości 50km/h ciężko jakoś sensownie przyspieszyć czy tym bardziej wyprzedzić jakieś auto.


Nie powinno sie nic stac...
Zrob tak... Zresetuj komputer (skasuj bledy) metoda manualna, czyli za pomoca odlaczenia akumulatora i wcisniecia pedalu hamulca na min. 20s
Po tym zabiegu sprawdz jak auto sie zachowuje... Mozesz tez podlaczyc sie swoim ELM-em i odczytac bledy... zobaczymy czy cos sie pojawi...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Blumek » 21 lut 2011, 03:29

Pamiętaj, ze Kadett poruszał jakieś 800kg


Kadett 5d pordzewiały ważył ok 920 kg , jak się nie znasz to się nie odzywaj :) :P

Mozesz tez podlaczyc sie swoim ELM-em i odczytac bledy... zobaczymy czy cos sie pojawi...


no z tym może być problem, przez to co pisałem wyżej :(

Aku był odłaczany ostatnio sporo razy, no ale hamulec nie wciskany.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Wojtek » 21 lut 2011, 03:44

Blumek napisał(a):Aku był odłaczany ostatnio sporo razy, no ale hamulec nie wciskany


...czyzby kolega nie przeczytal poradnika dzialu M6? :>

Ps. moj ELM sie laczy... :P
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Blumek » 21 lut 2011, 03:50

...czyzby kolega nie przeczytal poradnika dzialu M6? :>


Kolega czytał o tym kilka lat temu ale widocznie zapomniał :), Jeszce mając 323 BG.

Ps. moj ELM sie laczy... :P


Ja nie napisałem, że mi się ELM nie łączy, tylko,że robi problemy z odczytaniem błędów bieżących. Prędkość , spalanie, obroty, temp, itp/itd odczytuje jak należy.

67igor1 też spać nie możesz :) ?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Wojtek » 21 lut 2011, 03:57

Po pierwsze... musisz wykasowac istniejace bledy.
Po drugie... wtedy zobaczysz jak dziala silnik.

Jezeli bedzie wszystko ok, to sprawa zamknieta. Smiecily "stare" bledy. Jezeli jeszcze sie cos pojawi, wtedy dopiero podlacz sie ELM-em

Ps. Piszac o laczacym sie ELM-ie mialem na mysli dzialajacy w 100% sprzet,
ktory nie zawiesza sie i nie smieci... :P
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bos3 » 13 mar 2011, 12:54

Błąd P0018 -Przyporządkowanie położenie wału korbowego-położenie wałka rozrządu Bank 2-czujnik A
bos3
 

Postprzez ART1980 » 21 mar 2011, 19:49

wygląda na usterkę czujnika... a w najgorszym przypadku coś dzieje się z samym wałem. czy masz objawy typu : zatrzymywanie się auta, spadek mocy, silnik gaśnie ?

polecam podjechać do dobrego mechanika i niech obadają sprawę.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2011, 19:23
Posty: 6

Postprzez Blumek » 21 mar 2011, 23:44

ART1980 napisał(a):czy masz objawy typu : zatrzymywanie się auta, spadek mocy, silnik gaśnie ?

Nic oprócz, czasami braku mocy
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez ART1980 » 22 mar 2011, 00:47

hmmm
moja rada jedz do mechanika ( niekoniecznie do aso) byle facet miał komputer, jeżeli mieszkasz w okolicy Łodzi mogę podać Ci 2 adresy dobrych mechaników. tam się wszystkiego dowiesz, samemu nie ma co gdybać a może jeszcze coś poważnego się stanie. jeżeli poleciał ci czujnik to koszt wymiany nie będzie duży(kilkaset pln) gorzej jak coś się dzieje z samym wałem bo to już spory wydatek :|

w każdym razie daj znać jak się sprawa potoczyła.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2011, 19:23
Posty: 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323