Mazda3 Z6 ZJ i świece zapłonowe – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
maje pytanie jest – czy ktoś wymieniał świece zapłonowe w 3 ( 1,6 benzyna ) książka podaje że wymiana co 120 tys. jedna to koszt około 100 zł – co tam za technologia dżemie
? , czy jest sens wymiany jak wszystko jest OK
????? – mowa o DENSO i NGk
- Od: 11 kwi 2009, 20:30
- Posty: 105
- Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)
Podczas jednego z pierwszych przeglądów zaglądali mi na świece czy potrzebna wymiana ale stwierdzili, że "platynowe" więc do 100 tys. można jeździć. Jednak ostatnio stwierdzili, że widać zużycie i przy następnym przeglądzie trzeba będzie wymienić (~80tys.)
dobrze poszukaj
w sklepie internetowym NGK świece do swojej Mazdy kupiłem jakos po 36zl za sztuke
W sklepach takich zwyklych nie szukaj bo ich po prostu nie ma...
http://www.e-ngk.pl/
w sklepie internetowym NGK świece do swojej Mazdy kupiłem jakos po 36zl za sztuke
W sklepach takich zwyklych nie szukaj bo ich po prostu nie ma...
http://www.e-ngk.pl/
- Od: 5 cze 2008, 10:29
- Posty: 109
- Auto: Mazda 3 2,3l
A więc tak, opiszę swoją sytuację z mazda 626. Wymieniłem świece przy przebiegu 98000 na zwykłe ngk po 30zl sztuka i po 2tys km padły, auto źle jeździło i się dławiło. Zacząłem się tym interesować i okazało się, że także potrzebuję świece "platynowe" gdyż takie stosuje sie do nowszych silników a szczególnie 16v. kupiłem 4 świece DENSO, coś 75zł sztuka z hurtowni. W ASO chcieli 100zł za jedną. Teraz autko znów chodzi pięknie, tak jak powinno.
Pozdrawiam,
Mateusz
Pozdrawiam,
Mateusz
Mazda 626 1.8i (1840cm3) Grudzien 1999r. Przebieg: 80000 km
14.07.09 – Przebieg: 92 000 km
14.07.09 – Przebieg: 92 000 km
- Od: 29 lip 2008, 18:21
- Posty: 21
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 626 1.8i (1840cm3) 99r.
Te ktore ja kupilem – NGK – odpowiadają orginałowi – sa to świece irydowo platynowe, Specjalnie ściągali je na zamowienie z jakiegoś magazynu w europie... U Ciebie w 1,6 zapewne sa podobne, byc moze nawet te same. Numer orgyginalnej swiecy wykreconej z silnika zgadzał sie z numerem tej nowej NGK.
- Od: 5 cze 2008, 10:29
- Posty: 109
- Auto: Mazda 3 2,3l
Wg manuala powinny być inne.
Do LF : NGK ITR6F13
Do ZJ i Z6: DENSO SK16PR-E11
W necie znalazłem oferty tych drugich od około 70 do 100zł. Nawet gdyby kupić za stówę i przejechać chociaż te 80tys to i tak nie opłaca się chyba stosować jakichś zamienników zwłaszcza, że jak pisze Kixxer, różnie może na nich chodzić.
Do LF : NGK ITR6F13
Do ZJ i Z6: DENSO SK16PR-E11
W necie znalazłem oferty tych drugich od około 70 do 100zł. Nawet gdyby kupić za stówę i przejechać chociaż te 80tys to i tak nie opłaca się chyba stosować jakichś zamienników zwłaszcza, że jak pisze Kixxer, różnie może na nich chodzić.
A no to rzeczywiście inne
Do mnie idą dokładnie te co napisaleś
Cena naprawde powalająca... może NGK ma odpowiednik tego DENSO
Ja u siebie wymieniałem świece bo auto stalo długo na parkingu
i przy okazji wymieniłem 1 cewke bo padła (pasowała od Forda Focusa – duzo tańsza niż w Mazdzie)
Cena naprawde powalająca... może NGK ma odpowiednik tego DENSO
Ja u siebie wymieniałem świece bo auto stalo długo na parkingu
i przy okazji wymieniłem 1 cewke bo padła (pasowała od Forda Focusa – duzo tańsza niż w Mazdzie)
- Od: 5 cze 2008, 10:29
- Posty: 109
- Auto: Mazda 3 2,3l
przypominam Panom że do benzyny 1,6 instrukcja podaje wyłącznie DENSO sk 16 PR-E-11 --- jw podane do silnika ZJ i Z6 ------ NKGb do silnika LF------- to są dane z książki ( nie podają zamienników , a prywatnie chyba nie radzę
!!!!!!!!!

- Od: 11 kwi 2009, 20:30
- Posty: 105
- Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)
toyo napisał(a):przypominam Panom że do benzyny 1,6 instrukcja podaje wyłącznie DENSO sk 16 PR-E-11 --- jw podane do silnika ZJ i Z6 ------ NKGb do silnika LF------- to są dane z książki ( nie podają zamienników , a prywatnie chyba nie radzę!!!!!!!!!
tylko pytam czy jest sens wymiany świec , jak silnik chodzi jak trzeba
- Od: 11 kwi 2009, 20:30
- Posty: 105
- Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)
toyo napisał(a):tylko pytam czy jest sens wymiany świec , jak silnik chodzi jak trzeba???
Znów się podeprę manualem:
temat: "SPARK PLUG INSPECTION"
Measure the spark plug gap using the wire type plug gap gauge.
• If it exceeds the specification, replace the spark plug.
Standard plug gap
ZJ, Z6: 1.0-1.1 mm
LF: 1.25-1.35 mm
Visual inspection
• If there is any malfunction, replace the spark plug.
– Insulator breakage
– Worn electrode
– Damaged gasket
– Badly burned insulator (sparking side)
Measure the resistance of the spark plug using a tester
If not within the specification, replace the spark plug.
Resistance
3.0-7.5 kilohms [25 °C {77 °F}]
Z tego co mi kiedyś opowiadał fachowiec silnik będzie długo chodził dobrze bo parametry zapłonu dopasowują się tak aby było wszystko prawidłowo ale układ może się wówczas niepotrzebnie przeciążać więc dobrze sprawdzić stan świec.
google powiedziało ale sam tam nic nie kupowałem:
http://www.hdmot.pl/index.php?p1593,swieca-zaplonowa-denso-sk16pre11
http://www.autodapa.pl/product/SK16PRE11.html

http://www.hdmot.pl/index.php?p1593,swieca-zaplonowa-denso-sk16pre11
http://www.autodapa.pl/product/SK16PRE11.html
tutaj kolega podaje dwa sklepy ceny w porównaniu do allegro okazyjne ( na 4 szt. wychodzi oszczędność 120 zł ) ten jeden jest w warszawie będę tam dzwonił i spróbuje odebrać osobiście. Naczytałem się tej broszury o Denso jestem ciekawy czy faktycznie na nowych będzie mniejsze spalanie i będą odczuwalne różnice w użytkowaniu
- Od: 11 kwi 2009, 20:30
- Posty: 105
- Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości