Strona 1 z 1

Zasada działania kolektora ssącego 2.0

PostNapisane: 14 cze 2010, 23:01
przez ADEK19
Czy ktoś potrafi wyjaśnić mi w miarę dokładnie jak działa zmienna geometria kolektora ssącego. Chodzi mi dokładnie do czego służą klapki sterowane elektrozaworem Variable intake-air solenoid valve oraz klapki sterowane Variable tumble solenoid valve ? W kolektorze są dwie linie klapek sterowanych przez te zawory. Chciałbym się dowiedzieć jakie zadanie mają te klapki, od czego uzależnione jest ich otwarcie/zamknięcie ?

Re: Zasada działania kolektora ssącego 2.0

PostNapisane: 15 cze 2010, 11:17
przez emilioestewez
Mówiąc oględnie przy długim kolektorze dysponujesz większymi wartościami momentu obrotowego (nie sprawdza się to dla dużych prędkości obrotowych) zaś przy krótkim kolektorze silnik jest w stanie osiągać większe moce maksymalne (nie działa to natomiast dla niskich prędkości obrotowych). Finał taki że masz elektrozawór który wydłuża i skraca drogę w zależności od prędkości obrotowej (ale nie tylko).
Zresztą co się będę produkował – tu znalazłem na szybko coś na ten temat :)
http://www.motofakty.pl/artykul/zamiast_turbo.html

Re: Zasada działania kolektora ssącego 2.0

PostNapisane: 15 cze 2010, 12:22
przez Siw-y
emilioestewez napisał(a):...przy krótkim kolektorze dysponujesz większymi wartościami momentu obrotowego (nie sprawdza się to dla dużych prędkości obrotowych) zaś przy krótkim kolektorze silnik jest w stanie osiągać większe moce maksymalne (nie działa to natomiast dla niskich prędkości obrotowych)...

Możesz skorygować swoją wypowiedz ? :)

Re: Zasada działania kolektora ssącego 2.0

PostNapisane: 15 cze 2010, 13:10
przez aRcek
wiem ze te pierwsze z autopsji włączają się gdy silnik się nagrzeje :) (wiem bo mi stukają wtedy hahaha ) te drugie z kolei na forum amerykańskim ludzie demontują i uzyskują lepsze wyniki w przyspieszeniu i mocy samochodu :D. Wniosek z tego taki, że ten kolektor chyba się maździe za bardzo nie udał :D a napewno już nie mój :) podobno systemy tych klapek i motylków mają powodować wrażenie lepszego przyspieszenia bez konieczności redukcji :) <– jakoś takoś tego nie zauważyłem :) ba niektórzy nawet po odłączeniu układu sterowania tymi pierwszymi klapkami osiągają większe prędkości maksymalne :)

Re: Zasada działania kolektora ssącego 2.0

PostNapisane: 15 cze 2010, 23:40
przez emilioestewez
Siw-y napisał(a):
emilioestewez napisał(a):...przy krótkim kolektorze dysponujesz większymi wartościami momentu obrotowego (nie sprawdza się to dla dużych prędkości obrotowych) zaś przy krótkim kolektorze silnik jest w stanie osiągać większe moce maksymalne (nie działa to natomiast dla niskich prędkości obrotowych)...

Możesz skorygować swoją wypowiedz ? :)

Yezoo faktycznie... Człowiek po nie przespanej nocy to tylko farmazony wypisuje. Już poprawiam :)