Strona 1 z 1
[3 BK] Kompatybilnosc silników LF, zassanie wody przez dolot

Napisane:
16 maja 2010, 16:31
przez zio
Witam,
Niestety wczoraj dostalem tzw hydrolocka – czyli wciaglem wode stozkiem i slinik sie calkowicie zblokowal. Blok do wymiany.
I tutaj moje pytanie czy blok z nowej mazdy 6 i 3 jest dokladnie taki sam jak z rocznikow 2005? wie ktos?
Zastanwiam sie tez czy mozna wymienic sam silnik z osprzetem od mazdy mps 2,3 turbo – pytanie czy reszta elementow (skrzynia, polosie itd.) moga zostac z silnika 2.0?
Re: kompatybilnosc silnikow LF

Napisane:
16 maja 2010, 19:41
przez aRcek
co do pierwszego to myślę, że tak ale jeśli już to z 3, ja jakoś nie wierzę, że silnik 2.0 w Mazdzie 6 to jest ten sam silnik co w 3, coś tam musi być innego skoro to aż 7KM więcej (ale! ciekawe jak to jest z blokiem silnika 2.0 Forda Duratec, trzeba by było sprawdzić, bo może wyjść taniej), co do drugiego pytania, to skrzynia myślę żeby przypasowała, półosie nie wiem, ale musisz jeszcze brać pod uwagę wiązkę elektryczną, no i jeszcze zostaje kwestia komputera, mogą być też inne mocowania silnika.
Re: kompatybilnosc silnikow LF

Napisane:
16 maja 2010, 20:38
przez vqsoft
zio jak głęboką wodę pokonywałeś?
Re: kompatybilnosc silnikow LF

Napisane:
17 maja 2010, 20:35
przez zio
woda jakies 10 cm ale na dosc dlugim odcinku. przestroga dla wszystkich z CAI – hydrolock nie jest mitem...
Re: kompatybilnosc silnikow LF

Napisane:
17 maja 2010, 20:40
przez zio
aRcek napisał(a):co do pierwszego to myślę, że tak ale jeśli już to z 3, ja jakoś nie wierzę, że silnik 2.0 w Mazdzie 6 to jest ten sam silnik co w 3, coś tam musi być innego skoro to aż 7KM więcej (ale! ciekawe jak to jest z blokiem silnika 2.0 Forda Duratec, trzeba by było sprawdzić, bo może wyjść taniej), co do drugiego pytania, to skrzynia myślę żeby przypasowała, półosie nie wiem, ale musisz jeszcze brać pod uwagę wiązkę elektryczną, no i jeszcze zostaje kwestia komputera, mogą być też inne mocowania silnika.
duratec forda tez nie ma rownych 150 – na allegro tez nie jest kolorowo z dostepnoscia. czesci jak sa zamienne to sa takie same dla silnika LF zarowno z M6 i M3. ale wlasie nie chce sie naciac ze wszystko niby bedzie oka ale jeden kanalik w bloku zaslepiony bedzie sie okaze i bedzie dupa...
Skrzynia i polosice do 2,3t to raczej ejestem pewnie ze podejdzie – bardziej mialem na mysli czy taka skrzynia i uklad jezdny wytrzyma takie zwiekszenie mocy – zeby mi z polosi makaroniki swiderki sie nie zrobily.
Re: kompatybilnosc silnikow LF

Napisane:
18 maja 2010, 11:27
przez aRcek
czeka czeka, a sprawdź przypadkiem czy twoje ubezpieczenie AC nie obejmuje takiej sytuacji, spróbuj powiedzieć że jechałeś sobie normalnie dziurą aż tu nagle przejechał jakiś hummer i dupa... dostała Ci się woda do wlotu, bylebyś nie powiedział że sam świadomie wjechałeś w głęboką wodę, zawsze to pare tysiaków do przodu
Re: kompatybilnosc silnikow LF

Napisane:
19 maja 2010, 18:02
przez zio
powiem tak, w tym roku pierwszy raz zrezygnowalem z AC – bo wczesniej ladowalem kase i nic sie nei dzialo . A teraz mam drasniety przedni zderzak, a jescze w poprzednim tygodniu gosc na perkingu mi zarysowal caaaalllly bok od strny pasazera – a na koniec tygodnia hydrolock – jak sie ma pecha to juz na calego

Re: kompatybilnosc silnikow LF

Napisane:
19 maja 2010, 22:38
przez DeadlY
aRcek napisał(a):.... ale jeśli już to z 3, ja jakoś nie wierzę, że silnik 2.0 w Mazdzie 6 to jest ten sam silnik co w 3, coś tam musi być innego skoro to aż 7KM więcej ...
To nie kwestia wiary tylko wiedzy.
W bloku z forda mogą być drobne róznice na zewnętrznej czesci bloku, ale nie muszą.
Re: kompatybilnosc silnikow LF

Napisane:
20 maja 2010, 04:05
przez Krisek
Najlepiej jak bys znalazl dokladnie ten sam rocznik model ....
A jak nie to moze byc troche zabawy – napewno zmiana komputera bedzie konieczna ...
Jak chcesz mam Bloki Krotkie ... I Cale ... I rowniez wzmacniane ... wiecej kucy ..
Hydrolock nie mit ...

Dlatego albo Bypass od AEM albo CAI ...
Re: kompatybilnosc silnikow LF

Napisane:
25 maja 2010, 09:10
przez Grucha
1.A miałeś osłonę filtra i kondom naciągnięty na filtr?
2.Rozumiem że silnik zgasł i próbowałeś go ponownie odpalić?(to go zabiło)
Pozdr
Re: kompatybilnosc silnikow LF

Napisane:
25 maja 2010, 17:09
przez Krisek
Oslona naciagnieta na filtr chroni przed kropelkami wody ogulni od taki pre filter ....
Oslony metalowe to raczej izoluja od silnika ciepla I chlapniec ...
Wiec tak jak pisalem jedyne pewne rozwiazanie to Bypass albo CAI ....
Pewnie nie musial ponownie zapalac tylko odrazu rozwalilo bo woda sie nie kompresuje ..
Znam przypadki ze po odessaniu wody autka zapalily ale zadkie ... Oby to bylo w twoim przypadku
Re: kompatybilnosc silnikow LF

Napisane:
25 maja 2010, 23:16
przez DeadlY
zio sam blok też teoretycznie od 2.3 i o ile dobrze pamiętam 1.8 też powinien pasować.
Ps. Daj znać jak tam autko się ma.
Re: kompatybilnosc silnikow LF

Napisane:
26 maja 2010, 01:31
przez zio
Stary silnik nadaje sie na zlom – blok przedziurawiony w 5 miejscach 3 korby urwane...
Mam juz nowy silnik – qrde teraz spieprzyla sie skrzynia. W sumie to nie sprawdzalem jej wczesniej ale zakladalem, ze skrzyni nic sie nie stalo. po zlozeniu calego samochodu do kupy przy pierwszej probe ruszenia (kola jeszcze podniesione byly) pekla obudowa skrzyni....[tiiit]....teraz musze skombinowac skrzynie...Mazda nie jest dla mnie laskawa