Elastyczność silnika 2.3 AT

Witajcie,
problem irytuje mnie już od momentu zakupu. Chodzi o elastyczność ww. silnika i współpracującej z nim 4stopniowego automatu. Proszę o relację innych użytkowników tego modelu. W mojej sztuce następuję nagły i znaczny przyrost mocy przy 4 800 obr/min. Nie jest to dziwne, ze względu na przełączającą się fazę rozrządu, ale czy aż do tego stopnia ? Otóż wg. krzywych przebiegu momentu obrotowego i mocy przebiega to płynnie, a w moim modelu odczuwalne jest to niczym przy gwałtownym wychodzeniu z turbo dziury. Dodatkowo zauważyłem, że przy nie sprzyjający warunkach auto nie chce się rozpędzać powyżej 140km/h. Jeśli zbiję do 3ki rozpędzę do 170 km/h i wówczas wbiję 4 to bez problemu osiągam elektronicznie ograniczenie 190 km/h. Zaznaczę również, że poprzedni właściciel wspominał coś o grzebaniu w aucie "bo za dużo palił", ale czy można edytować takie parametry w tym silniku? Będę wdzięczny za wszelkie informacje i spostrzeżenia innych trójek z tym silnikiem, zanim pojadę na wizytę w ASO.
problem irytuje mnie już od momentu zakupu. Chodzi o elastyczność ww. silnika i współpracującej z nim 4stopniowego automatu. Proszę o relację innych użytkowników tego modelu. W mojej sztuce następuję nagły i znaczny przyrost mocy przy 4 800 obr/min. Nie jest to dziwne, ze względu na przełączającą się fazę rozrządu, ale czy aż do tego stopnia ? Otóż wg. krzywych przebiegu momentu obrotowego i mocy przebiega to płynnie, a w moim modelu odczuwalne jest to niczym przy gwałtownym wychodzeniu z turbo dziury. Dodatkowo zauważyłem, że przy nie sprzyjający warunkach auto nie chce się rozpędzać powyżej 140km/h. Jeśli zbiję do 3ki rozpędzę do 170 km/h i wówczas wbiję 4 to bez problemu osiągam elektronicznie ograniczenie 190 km/h. Zaznaczę również, że poprzedni właściciel wspominał coś o grzebaniu w aucie "bo za dużo palił", ale czy można edytować takie parametry w tym silniku? Będę wdzięczny za wszelkie informacje i spostrzeżenia innych trójek z tym silnikiem, zanim pojadę na wizytę w ASO.