Strona 1 z 3
Szarpanie i nierówna praca silnika

Napisane:
30 paź 2009, 12:22
przez Sylwia
Witam, potrzebuje pilnie rady,pomocy kogos doswiadczonego. Jestem tu nowym uzytkownikiem. Mam mazde 3 sedan, 2.0 automat, 2006r. Od 2dni na biegu D zaczela szarpac,silnik nierowno pracuje,przygasają swiatła,ale obrotomierz ani drgnie-nie traci obrotow, ani nie podwyzsza. Na P objawy troszke słabną,ale wciaz szarpie i terkocze. Nie zaświecila sie zadna kontrolka. W trakcie jazdy auto stracilo moc,przydusza sie i musze dodac mu mocno gazu,zeby nie czuc takiego specyficznego dzwieku ciagnięcia auta na wysokim biegu przy niskiej predkosci. Tydzien temu wymienialam katalizator drugi,bo komp wykazal ze jest uszkodzony (swiecil sie check silnika). Przez ten tydzien autko dzialalo w miare ok-odczulam tylko, ze nie jest juz tak dynamiczny. Co może byc powodem tego szarpania teraz?? Plis o pomoc..Nie mam jak dojechac do pracy:(Pozdrawiam

Napisane:
30 paź 2009, 17:48
przez zio
Witam,
A na jakiej firmy katalizator wymieniłaś?
Komp raczej nie mógł wskazywać uszkodzenia ego katalizatora ponieważ za tym katalizatorem nie ma już żadnych czujników – nawet jak wywalisz ten katalizator całkiem to komp nic nie wykaże.
Jezeli wykazywał problemy z katem to na pewno z tym pierwszym.
P.S. jaki masz przebieg silnika?
Podpinałaś samochod pod komputer?

Napisane:
30 paź 2009, 20:22
przez Krisek
Niema O2 czujnika na 2 Kacie ?

Napisane:
30 paź 2009, 21:08
przez zio
nie – drugi (ostatni0 sensor jest przed drugim katem

Napisane:
30 paź 2009, 21:47
przez lucaspl88
drugi katalizator ma sensor za katalizatorem, sensor spalin. komputer go nie uzywa do niczego, ale jesli wyczuje cos nie tak, check engine light sie wlaczy.
jesli masz problem z stratom mocy i szarpaniem, sprawcz sensor powietrza (MAF), przeczysc go specjalnym srodkiem, i powinno autko jezdzic jak nowe

Napisane:
30 paź 2009, 23:32
przez brachu
MAF = tak po naszemu przepływomierz powietrza


Napisane:
30 paź 2009, 23:34
przez lucaspl88
haha

w polsce dawno nie bylem, i sie zapomnialo terminologii u autach


Napisane:
31 paź 2009, 10:12
przez vqsoft
z przeplywka jest tak ze samo czyszczenie nie pomaga dość często. tylko wymiana

Napisane:
31 paź 2009, 10:18
przez zio
lucaspl88 napisał(a):drugi katalizator ma sensor za katalizatorem, sensor spalin. komputer go nie uzywa do niczego, ale jesli wyczuje cos nie tak, check engine light sie wlaczy.
jesli masz problem z stratom mocy i szarpaniem, sprawcz sensor powietrza (MAF), przeczysc go specjalnym srodkiem, i powinno autko jezdzic jak nowe
Ciekawe grzie ten sensor? u mnie nic takiego nie ma. Jak wymieniają układ wydechowy na cat back też nie słyszałem, że trzeba cokolwiek z elektroniką robic – więc za drugim katem nic nie ma.

Napisane:
31 paź 2009, 12:16
przez Sylwia
Dziekuje za rady:) Wczoraj zaprowadzilam madzie do mechanika,no i czekam.....Auto ma przejechane 24 tys mil. W drodze do mechanika zaczely mu jednak skakac obroty. Kupilam je pol roku temu,jako bezwypadkowe oczywiscie,co okazalo sie nie prawda juz przy ogladaniu-bylam z mechanikiem,ale na takie ogledziny jak na parkingu,wygladalo, ze mocnych i wiekszych uszkodzen nie mialo. Wiec kupilam...no to teraz mam...
Jak w koncu jest z tą sondą? Mnie mechanik mówil, ze jest za drugim katem.

Napisane:
31 paź 2009, 15:38
przez zio
sprawdziłem jeszcze raz w workshop manualu- silnik LF – pierwszy czujnik jest przed pierwszym katem, drugi jest za pierwszym i przed drugim katem. nie wiem może w wersji us jest coś za drugim katem.
wg mnie po podpieciu pod techa wszystko wyjdzie[/img]

Napisane:
31 paź 2009, 15:47
przez vqsoft
dokładnie


Napisane:
31 paź 2009, 17:11
przez CezaR83
Sylwia
Witam na Forum, wiem że nowi uzytkownicy maja zazwyczaj problem i liczą na szybkie rozwiązania na forum, ale nie jest to śmietnik

wiec...
Proszę o zapoznanie się z
Regulaminem i zapoznać sie z prawidłowym pisaniem Tematów.

Napisane:
31 paź 2009, 18:11
przez Sylwia
Uwagę przyjęlam:) Jednak ze wzgledu na to, ze nie jestem doswiadczonym forumowiczem, prosze Cie CezaR83 o sugestie jak powinien brzmiec prawidlowo moj temat.
pozdrawiam

Napisane:
31 paź 2009, 18:43
przez lucaspl88
ok. dokladnie jesli auto bylo kupione z wyposazeniem PZEV, bedzie mialo 3 katalizatory na wydechu, a nie 2. w tym wypadku jest sensor za drugim katalizatorem. przewaznie te modele byly wypuszczane w california.

Napisane:
1 lis 2009, 20:20
przez Globy
Poprawiłem temat na prawidłowy


Napisane:
2 lis 2009, 10:06
przez Sylwia
Dziękuję Marcin:)

Napisane:
2 lis 2009, 10:15
przez Sylwia
Z nowych faktow odnosnie madzi – komp nie wykazuje zadnych blędów, auto raz dziala prawidlowo-np teraz, a w sobote nim szarpalo. Mechanik mowi, ze to chyba przerwa w ukladzie zaplonowym,ale nie moze zlokalizowac gdzie,bo teraz auto dziala ok. Mowil tez, ze wyglada to tak jakby nie pracowalo na wszystkich cylindrach (w tym czasie, gdy nim szarpie). Szuka wiec dalej. Z przeplywomierzem twierdzi, ze gdyby bylo cos nie tak, to na stale by szarpalo, a nie tak jak teraz,ze jest ok. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Z pozdrowieniami

Napisane:
2 lis 2009, 10:21
przez vqsoft
moje doświadczenia z przepływką wprawdzie nie w mazdzie a w nissanie są takie że, wszystko zależny jak przeplywka padnie. W sumie diagnoza przepływomierza jest dość trudna. Idealnie jest go po prostu podmienić na jakiś czas – ale jest to ciężkie do zrealizowania
miałem 2 razy kłopoty z przepływomierzem
pierwszy raz objawiało się to w zaniku ciągu miedzy 3500 4000 rpm
drugi raz objawem był zwiększony apetyt na paliwo
IMO przeczyścił bym go – zmywacz do hamulców np Wurtha i nim porządnie zlać przepływomierz

Napisane:
2 lis 2009, 10:29
przez Sylwia
ja tez mialam wrazenie, ze cos za szybko ubywa mi benzyny, kilka dni przed tym, jak pojawily sie ewidentne objawy.