Strona 1 z 2

Usunięcie katalizatora

PostNapisane: 5 cze 2009, 11:50
przez radzi89
Witam serdecznie,

Przed moja Mazda mialem kilka autek i zawsze wyrzucałem z nich katalizator co skutkowala poprawa osiagow. W tym przypadku wiem, ze sa dwie sondy lambda, przed i za katalizatorem. Czy jest mozliwosc wyrzucenia go? Czy spowduje to jakies zamieszanie:)?
Moze moge wstawic katailzator firmy Magnaflow na jego miejsce:)? Czy to tez bedzie mialo negatywne skutki?

Prosze o pomoc:)

Mazda 3, 2.0 Top Sport

PostNapisane: 5 cze 2009, 18:43
przez Krisek
Jest .. nielicz na zmiane osiagow zaloz sobie turbo jak cos
albo zmien header ..

PostNapisane: 5 cze 2009, 22:37
przez mckoper
radzi89 poprawiałem temat na zgodny z Regulaminem.
Proszę o zapoznanie sie z FAQ

pozdrawiam,
mckoper

PostNapisane: 6 cze 2009, 00:29
przez radzi89
Krisek napisał(a):Jest .. nielicz na zmiane osiagow zaloz sobie turbo jak cos
albo zmien header ..


Lecz dobre turbo to koszt kilkunastu tysiecy...
Wymienilem caly uklad wydechowy na Cat back, magnaflow`a ale przy montazu namawiali mnie na wyrzucenie kata.

Lecz dalej nie wiem czy usuniecie spowoduje jakies komplikacje...

PostNapisane: 19 sie 2009, 20:36
przez zio
Usunięcie katara w M3 LF może być problemem- zważywszy ze jest on na stałe wbudowany w kolektor wydechowy....jak byłem u pana tłumika to w ogóle powiedział ,ze te modele maja 2 katalizarowy :o.

PostNapisane: 19 sie 2009, 23:06
przez Krisek
Tak Maja 2 katalizatory to jest prawda

PostNapisane: 19 sie 2009, 23:36
przez radzi89
Szukalem troche na ten temat na forach w USA, wiekszosc posiadaczy trojek wycina drugi katalizator, niestety sporo z nich narzeka na zbyt glosna prace silnika.

PostNapisane: 20 sie 2009, 12:00
przez zio
głośną pracę silnika czy wydechu? jak wydechu to chyba nie ma co narzekać :)
A co to dało tym gościm w US? chwalili się jakimiś efektami?

PostNapisane: 20 sie 2009, 13:53
przez radzi89
sorry oczywiscie chodzilo o wydech, zadnych konkretow nie przedstawiali ale pisali, ze auto ma szybsza reakcje na gaz i minimalnie wyzsza predkosc maksymalna.

PostNapisane: 20 sie 2009, 14:56
przez Mako
radzi89 a po co Tobie wyzsza predkosc max na polskich drogach ?? wyciecie kata w nowoczesnych samochodach jest bezsensowne, wiekszy halas zero lub minimalne poprawy, lepiej zalozyc sportowy metalowy katalizator

PostNapisane: 20 sie 2009, 14:59
przez radzi89
tak jak widac z mojej ostatniej wypowiedz sa to opinie ludzi z forum US. W moim aucie tkwia wciaz oba katy, w planie mam zalozenie sportowego kata lecz nie wiem czy ma to sens.

PostNapisane: 20 sie 2009, 22:37
przez DeadlY
radzi89 napisał(a):.... zadnych konkretow nie przedstawiali ale pisali, ze auto ma szybsza reakcje na gaz i minimalnie wyzsza predkosc maksymalna.

A jakimis wykresami z hamowni tego nie potwierdzali?
Po ingerencji w wydech nie trzeba tez troszke z kompem podzialac?

PostNapisane: 21 sie 2009, 11:16
przez zio
Radzi wydaje mi się, że wycięcie kata powinno dać lepszy efekt niż sportowy kat – bym bardziej, ze i tak muisz 1 zostawić. Drugi kat jest już za wszystkimi sondami i całą elektroniką – nic nie trzeba zmieniać.

Do mako – wyższa prędkość oznacza poprawę osiągów – pewnie ciężko ją zmieżyć w czasie do setki (tym bardziej, żę pomiary z zegarkiem, lub stoperem juz są obardzone bardzo dużym błędem) ale wyższa v-max oznacza, że silnik pewnie ma wyższą moc (w myśl zasady v-max – moc, momnet obrotowy – prędkość rozpędzania).

PostNapisane: 21 sie 2009, 12:12
przez radzi89
Zobaczymy jak to bedzie z tym katem. Na razie wplanach jest CAI i cat back, musze jeszcze jakis miesiac poczekac na wszystko i wtedy zobaczymy. Boje sie tylko, ze z systemem cat back juz bedzie glosno. Nie wiem czy wywalenie kata nie bedzie sutkowala tym, ze bedzie zbyt glosno ;)

PS ZIO; Ty planujesz CAI wiec poddpowiem Ci, ze gadalem z jakimis ludzmi z USA i w wersji z silnikiem 2.3
Cai K&N oraz wydech Magnaflow`a dal prawie 20 KM :D Byl to test z jakiejs tamtejszej gazety tuningowej, pytalem sie rowniez kolesia, ktory na youtbe.com wrzucil filmik z K&n i magnaflow, odpisali mi rowniez, ze dalo wszystko razem blisko 20 KM, a co ciekawe sam wydech dal 6,6

http://www.youtube.com/watch?v=z7_TZenSTsc

PostNapisane: 2 lis 2009, 20:59
przez lucaspl88
jesli usuniete beda katalizatory, wydech bedzie bardzo glosny..
w tym momecie nie mam zadnych katalizatorow, wydech z MPS dodany jeszcze jeden resonatori jest STRASZNIE GLOSNY...
vid z youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=yFjQA43eGqs
http://www.youtube.com/watch?v=UmZXfmwr7Gw
http://www.youtube.com/watch?v=sOLE-K6otBM

Re: Usunięcie katalizatora

PostNapisane: 4 mar 2015, 16:31
przez tomsil
Witam,
Ja natomiast chciałbym zapytać czy taki zestaw jaki sobie upatrzyłem będzie działał poprawnie ale zostawiłbym sobie katalizator z sondą i od niego poszedł z montażem.
Takie coś znalazłem:
* Tłumik środkowy magnaflow: http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-glass ... 70275.html
* Tłumik końcowy magnaflow: http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-magna ... 99632.html
* Końcówka magnaflow: http://allegro.pl/koncowka-tlumika-magn ... 70458.html

Zestaw chciałbym zmontować na rurach 2,25"
Czy muszę zamontować jeszcze dodatkowo katalizator sportowy czy nie będzie takiej potrzeby i wystarczy to co podałem?

Re: Usunięcie katalizatora

PostNapisane: 4 mar 2015, 18:10
przez marcin255
Ja mam na 3 przelotowych i jest głośno , kata masz w kolektorze wydechowym

Re: Usunięcie katalizatora

PostNapisane: 5 mar 2015, 12:47
przez tomsil
a gdyby wymienić tylko końcowy na przelot i od niego rura 2,25" z końcówką?
Może to wpłynąć negatywnie na osiągi i czy będzie duża różnica w dźwięku?

Dopisano 5 mar 2015, 13:08:

Znalazłem takie coś:
https://www.youtube.com/watch?v=hHY9BN4eY34
Taki efekt uzyskam po zastąpieniu właśnie jedynie końcowego tłumika i końcówki?

Re: Usunięcie katalizatora

PostNapisane: 5 mar 2015, 13:24
przez marcin255
coś tam będzie buczeć , coś tam się odetka ale szału nie będzie za 2 k zbudujesz cały wydech

Re: Usunięcie katalizatora

PostNapisane: 10 mar 2015, 02:09
przez tomsil
W miejsce końcowego tłumika wstawiłem rurę a reszta została bez zmian. Hałas jest ogromny <płacze>
Planuje zamontowanie takiego tłumika w miejsce tej rurki:
http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-magna ... source=mlt
lub
http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-magna ... l#delivery
co o tym myślicie? :)
Nie chce budować całego wydechu, lecz podnieść barwę dźwięku która nie przeszkadzała by w środku aż za bardzo podczas jazdy, bo to co teraz uzyskałem to na prawdę jest meeeega za dużo :|