Mazda3 2.0 150KM – swiece zapłonowe

Postprzez FTJ » 23 paź 2011, 15:42

W silniku LF tj. 2.0 producent zaleca świece (chociażby) NGK ITR6F13 Irydowe. To znaczy, że platynowe się nie nadają? Mam taki problem u siebie; długo kręci silnik, rozrusznik nie zwalnia czyli aku jest dobry. Raz zapala błyskawicznie a nieraz kręci 3-4 sek! trzęsie się i dopiero zapala. Mam wrażenie, że to świece -nie mam info czy i kiedy były wymieniane (obecny przebieg 150k km). Co z tymi platynowymi NGK do tego silnika ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2011, 20:07
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź/Wawa
Auto: Mazda 3, 2.0 2004r. PB

Postprzez marcin255 » 23 paź 2011, 15:48

najważniejsza jest przerwa miedzy elektrodami w LF ma być 1.25-1.35mm inne mają 1-1.1. mm

po za tym na niedogrzanym silniku czasem kręci dłużej
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez piotrekkk1985 » 24 paź 2011, 19:42

FTJ napisał(a):W silniku LF tj. 2.0 producent zaleca świece (chociażby) NGK ITR6F13 Irydowe. To znaczy, że platynowe się nie nadają? Mam taki problem u siebie; długo kręci silnik, rozrusznik nie zwalnia czyli aku jest dobry. Raz zapala błyskawicznie a nieraz kręci 3-4 sek! trzęsie się i dopiero zapala. Mam wrażenie, że to świece -nie mam info czy i kiedy były wymieniane (obecny przebieg 150k km). Co z tymi platynowymi NGK do tego silnika ?

takie zachowanie jak opisujesz bylo juz poruszane na foum .. ten typ chyba tak ma ... u mnie tez czasem tak jest ... mam wrazenie jakby sie zalewal albo cos ... po wymianie swiec na NGK irydowe dalej to samo ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez kezój20ms » 24 paź 2011, 19:43

[W silniku LF tj. 2.0 producent zaleca świece (chociażby) NGK ITR6F13 Irydowe. To znaczy, że platynowe się nie nadają

NGK ITR6F13 to świece gdzie jedna elektroda to[platinum],druga zaś[iridium],przerwa między elektrodami
1.3 do LF takie polecane.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 18:58
Posty: 14
Skąd: Brzozów
Auto: MAZDA3 2,3

Postprzez Wicher » 24 paź 2011, 20:17

Ja nadal nie rozumiem dlaczego w moim aucie po zakupie były ITR5F13 i po typowaniu z katalogu dobrało takie same, na takich auto jeździ obecnie.

Czy ITR6F13 jakieś lepsze są? :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez kezój20ms » 24 paź 2011, 20:45

ITR5F13 od ITR6F13 różnią się wartością cieplną,katalog NGK do LF typuje ITR6F13.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 18:58
Posty: 14
Skąd: Brzozów
Auto: MAZDA3 2,3

Postprzez marcin255 » 24 paź 2011, 21:02

Wicher napisał(a):Ja nadal nie rozumiem dlaczego w moim aucie po zakupie były ITR5F13


U mnie były IFR5E11( z silnika 1.6 :| ) ale zmieniłem na katalogowe ITR6F13
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Wicher » 24 paź 2011, 23:17

Nadal nie czaję dlaczego do mojego auta wytypowane zostały cieplejsze świece i czy różnica jednego stopnia może mieć wpływ na pracę silnika...

I czy powinienem się martwić i czym prędzej zmienić na ITR6F13?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez Wicher » 24 paź 2011, 23:28

piotrekkk1985 napisał(a):
FTJ napisał(a):Raz zapala błyskawicznie a nieraz kręci 3-4 sek! trzęsie się i dopiero zapala. Mam wrażenie, że to świece -nie mam info czy i kiedy były wymieniane (obecny przebieg 150k km). Co z tymi platynowymi NGK do tego silnika ?

takie zachowanie jak opisujesz bylo juz poruszane na foum .. ten typ chyba tak ma ... u mnie tez czasem tak jest ... mam wrazenie jakby sie zalewal albo cos ... po wymianie swiec na NGK irydowe dalej to samo ...


Niech zgadnę – bez problemu odpala na zimno/ciepło, kiedy zgaszony został rozgrzany silnik, a problemy z odpaleniem występują, kiedy się odpali zimny silnik, przejedzie 200 metrów i zgasi? :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez piotrekkk1985 » 25 paź 2011, 02:49

Wicher napisał(a):
piotrekkk1985 napisał(a):
FTJ napisał(a):Raz zapala błyskawicznie a nieraz kręci 3-4 sek! trzęsie się i dopiero zapala. Mam wrażenie, że to świece -nie mam info czy i kiedy były wymieniane (obecny przebieg 150k km). Co z tymi platynowymi NGK do tego silnika ?

takie zachowanie jak opisujesz bylo juz poruszane na foum .. ten typ chyba tak ma ... u mnie tez czasem tak jest ... mam wrazenie jakby sie zalewal albo cos ... po wymianie swiec na NGK irydowe dalej to samo ...


Niech zgadnę – bez problemu odpala na zimno/ciepło, kiedy zgaszony został rozgrzany silnik, a problemy z odpaleniem występują, kiedy się odpali zimny silnik, przejedzie 200 metrów i zgasi? :–)

Roznie to bywa... Czasem na cieplym i po przejechaniu wiekszego dystansu tez nie odpala. Z kolei na calkiem zimnym jest ok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez marcin255 » 25 paź 2011, 08:41

Wicher napisał(a):Nadal nie czaję dlaczego do mojego auta wytypowane zostały cieplejsze świece i czy różnica jednego stopnia może mieć wpływ na pracę silnika...


Mamy to samo auto i na stronie NGK wychodzi
NGK IX iridium 3689 TR6IX .052" $8.48
NGK Laser Iridium Long Life 4477 ITR6F-13 .052 $12.06
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Radek Radziszewski » 25 paź 2011, 11:42

ja potwierdzę tylko że co któreś zapalenie trzeba dłużej przytrzymać jakieś 1-2 sek więc chyba ten typ tak ma – mam tak od początku – zjawisko u mnie w zasadzie losowe nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny itp.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 14:41
Posty: 107
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP

Postprzez Wicher » 25 paź 2011, 12:45

marcin255 napisał(a):Mamy to samo auto i na stronie NGK wychodzi
NGK IX iridium 3689 TR6IX .052" $8.48
NGK Laser Iridium Long Life 4477 ITR6F-13 .052 $12.06


Widziałem właśnie... A w sklepie, w którym zamawiałem świece, wyszły ITR5F13, kupuję u nich od kilku ładnych lat, a jeszcze im się nigdy nie zdarzyło dobrać mi źle części.

Poczytałem trochę na temat wartości cieplnej i doszedłem do wniosku, że skoro auto jeździło w upałach bez zarzutu, to na zimę tym bardziej cieplejsze świece będą OK, szczególnie, że jeżdzę głównie po mieście – niskie prędkości obrotowe, dużo idlowania w korkach. Na wiosnę wykręcę i zobaczę jak wyglądają. :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez FTJ » 27 paź 2011, 20:19

Dokładnie jak wyżej. Nie ma zasady. Czy na zimnym czy ciepłym silniku raz zapalam dłuuugo a raz krótko, bez względu na sposoby i momenty jazdy, gaszenia itp.. jak piszecie, ten typ tak ma. Oby :)
Ps. może (troche nie w tym temacie) robił ktoś z Was stożek z dolotem w Mazdie 3 2.0? Patrzyłem na budowę tego filtra powietrza i troche skomplikowany ten dolot; skąd powietrze wpada do tego filtra? czy można usunąć go całego i zrobić dolot z dobrego kawałka "rury" alu i stożka? co tam jest podpięte w ten filtr (elektronika) przy samym wlocie do silnika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2011, 20:07
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź/Wawa
Auto: Mazda 3, 2.0 2004r. PB

Postprzez radzi89 » 27 paź 2011, 20:27

Minimum 3 Mazdy3 z dzialu Nasze Mazdy maja zrobione CAI , w tym moja i Marcina255, ktos jeszcze zrobil ale wylecialo mi z glowy kto.. ale koniec OT.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez piotrekkk1985 » 16 gru 2011, 09:42

FTJ napisał(a):Dokładnie jak wyżej. Nie ma zasady. Czy na zimnym czy ciepłym silniku raz zapalam dłuuugo a raz krótko, bez względu na sposoby i momenty jazdy, gaszenia itp.. jak piszecie, ten typ tak ma. Oby :)

Moze zdiagnozowal juz ktos problem z tym ciezkim odpalaniem naszych Mazd ?? Tak sie zastanawiam czy czyszczenie silniczka krokowego, przeplywomierza oraz przepustnicy nie rozwiazaloby problemu <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez marcin255 » 26 lut 2012, 20:50

Mam "niusa " ?

"Kolejną świecą zapłonową wprowadzoną przez NGK na rynek wtórny jest ILTR5A-13G. Ten irydowy model, który NGK dostarcza do nowych samochodów Mazdy i Forda zamontowany jest np. w 2,0 oraz 2,3-litrowych silnikach Mazdy 6. Zarówno tutaj, jak i w 2,3-litrowej wersji obecnego Forda Mondeo, S-Max’a oraz Galaxy, zapewnia ona optymalny zapłon dzięki swojej wyjątkowo cienkiej elektrodzie o średnicy zaledwie 0,6 mm.

Taki kształt świecy umożliwia lepszy kontakt mieszanki powietrzno-paliwowej z iskrą zapłonową, co umożliwiło poprawę osiągów i wydajności silników w tych modelach samochodów. Z kolei zastosowanie irydu nadaje świecy odporność na korozję. Dzięki tym cechom świeca ILTR5A-13G gwarantuje szybki i pewny zapłon w całym okresie użytkowania."

Źródło : motofakty.pl

zawsze w wyszukiwarce wyskakiwały ITR6F13 teraz te
ILTR5A-13G

Extreme Long Life Laser Iridium Plug, 14mm Thread Size, 25mm (.984") Reach, 5/8" (16mm) Hex Size, Tapered Seat, Resistor, Projected Tip, Solid Terminal Nut, Special Firing End Construction, Iridium Tipped Fine Wire Center Electrode with Platinum Tipped Tapered Cut Ground Electrode, Solid Terminal Nut, .051" (1.3mm) Gap, Heat Range 5

ITR6F13

Extreme Long Life Laser Iridium Plug, 14mm Thread Size, 17.55mm (.691") Reach, 5/8" (16mm) Hex Size, Tapered Seat, Resistor, Projected Tip, Solid Terminal, Special Firing End Construction, Iridium Tipped Fine Wire Center Electrode with Platinum Tipped Tapered Cut Ground Electrode, .051" (1.3mm) Gap, Heat Range 6
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez newuser » 27 lut 2012, 01:07

ja wlasnie mam kupione te ILTR5A-13G ale narazie czekaja na wymiane bo stare daja jeszcze rade ;)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez Seraf » 27 lut 2012, 10:48

fajny njus :D to za 30tys wymieniam na 13G
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez radzi89 » 27 lut 2012, 11:50

Ja pewnie jeszcze polatam na starych bo mam niecałe 60 tys przebiegu. Chociaż w byłej 2.3 już padły przy tym przebiegu :|
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323