Dzień dobry, jeśli ktoś miał przypadek to proszę o pomoc w znalezieniu problemu. Mam Mazdę 3 BK 2005r 2.0 LF Top Sport, już 14 lat i przebieg 340 tys. Od roku mam problem z szybkim spadaniem obrotów do biegu jałowego podczas zmiany biegów oraz szarpnięciem przy delikatnym dodaniu i odjęciu gazu przy utrzymywaniu stałej prędkości, uczucie jest jakby silnik się lekko zdławił i po chwili przyspiesza. Efekt jest tylko na rozgrzanym silniku. Na zimnym tego efektu nie ma. Dodatkowo jest lekkie drżenie na jałowym przez około 2 min, ale żadnych falowan nie ma. Reasumując po dodaniu gazu na jałowym obroty spadają od razu na 650 i nie przytrzymują się na 1000 obrotów dopóki się nie zatrzymam jak było kiedyś.
Poza tym błędów nie ma i nigdy nie było w silniku. Znaczy był jeden od zaworka podciśnienia klap. Silnik nie bierze oleju. Uruchamia się ładnie i pracuje cicho. Zawory były sprawdzane, 4 wydechy były w normie ale już na granicy i poszły nowe szklanki.
Podmienialem przepustnice, nowe świece oraz przepływka. Efektów brak. Zauważyłem ostatnio, że dopadł mnie stukot klapek kolektora, było dopiero delikatnie słychać. Odłączyłem czerwoną wtyczkę i stukania nie ma i jakby mniej agresywnie objawia się mój problem, chociaż nadal jest i samochód jest słabszy. Zamówiłem kolektor poliftowy i czeka już na przerobienie i montaż. Ma ktoś pomysł co może być problemem u mnie?
Zauważyłem też, że na biegu jałowym ciśnienie w kolektorze mam około 34kpa, a podczas jazdy gdy występuje ten problem i odjęciu gazu jest około 23kpa. Czujnik położenia pedału sprzęgła działa prawidłowo.
Szybko spadajace obroty silnika
Strona 1 z 1
Problem może być związany z kolektorem dolotowym lub układem sterowania dopływem powietrza, zwłaszcza biorąc pod uwagę brzęczenie przepustnic i zmiany ciśnienia.
Wymiana kolektora może pomóc, ale warto również sprawdzić nieszczelności podciśnienia i działanie czujnika MAP. Wielokrotnie zamawiałem tu części samochodowe z logistyką do Polski
Wymiana kolektora może pomóc, ale warto również sprawdzić nieszczelności podciśnienia i działanie czujnika MAP. Wielokrotnie zamawiałem tu części samochodowe z logistyką do Polski
Ostatnio edytowano 14 sie 2025, 09:38 przez Mark2, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 sie 2025, 16:52
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 16V 2005
Dziękuję za odpowiedź, kolektor mam założony nowy. Szczelność sprawdzona. Map również. Problem szybko opadających obrotów już nie występuje, ale pozostał znacznie gorszy. Nie da się utrzymać stałej prędkości np 50kmh. Auto przyspiesza lub zwalnia przy czym bardzo szarpie. Brak płynności przy puszczaniu gazu i naciskaniu.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości