Witam,
Posiadam mazdę 3 z 2005 roku w sedanie. Silnik benzynowy 2.0 LF 150KM z gazem.
Pare miesięcy temu zrobiłem mały remont silnika, czyli wymianę pierścieni, ponieważ auto brało olej.
Po remoncie auto przestało brać olej, ale pojawiła się inna przypadłość.
Podczas jazdy gdy jadę normalnie i wbijam jedynkę, później dwójkę(na innych biegach też, ale po dwójce najczęściej to zauważam) a następnie wbiję luz,wówczas obroty wskakują na 1500 i tak się utrzymują podczas toczenia się na luzie, aż do pełnego zatrzymania się.
Dzieje się to o wiele częściej na rozgrzanym silniku.
Dodatkowo auto pali więcej ze 2 litry. Po mieście komputer pokazuje spalanie 14 litrów benzyny...
Myślałem, że przepustnica musi się "zaprogramować" czy coś takiego, ale po przejechanych 1200km raczej powinna się zaprogramować.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów,a mój mechanik rozłożył ręce.
Podobno jakiś elektromechanik też na to patrzył, ale powiedział, że trzeba komputer zresetować i z takim tekstem zostałem.
Nie wiem co mam już zrobić
Jeśli ktoś miał taki sam przypadek, to proszę doradźcie, bo już mam powoli dość tego auta.
Dzięki
Podczas jazdy po wbiciu luzu obroty wskakują na 1500
Strona 1 z 1
Adaptację przepustnicy najlepiej wykonać na luzie, nie podczas jazdy.
Przepustnica jest, aby napewno dobrze wyczyszczona ? Sprawdź nieszczelność w układzie dolotowym, ew. uszczelka przepustnicy i łapie lewe powietrze.
Co do spalania kompa to ono lubi pokazywać bzdury, spalanie resetuj co każde tankowanie do pełna, mi się spalanie z kompa nigdy nie zgadza, zawyża.
Swoją drogą dużo Ci pali moje 2.0 PB 100% miasto. Max do 9L i też nie jest to zamulanie na prawym pasie
Przepustnica jest, aby napewno dobrze wyczyszczona ? Sprawdź nieszczelność w układzie dolotowym, ew. uszczelka przepustnicy i łapie lewe powietrze.
Co do spalania kompa to ono lubi pokazywać bzdury, spalanie resetuj co każde tankowanie do pełna, mi się spalanie z kompa nigdy nie zgadza, zawyża.
Swoją drogą dużo Ci pali moje 2.0 PB 100% miasto. Max do 9L i też nie jest to zamulanie na prawym pasie
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Witam,
U mnie wyższe spalanie i trzymanie wyższych obrotów na luzie (choć nie zawsze) było spowodowane awarią termostatu. Po wymianie termostatu spalanie powróciło do normy jak i obroty na luzie po rozgrzaniu silnika. Przyjrzyj się wskazówce temperatury czy czasem nie wskazuje za nisko tj. czy utrzymuje temperaturę na odpowiednim poziomie.
U mnie wyższe spalanie i trzymanie wyższych obrotów na luzie (choć nie zawsze) było spowodowane awarią termostatu. Po wymianie termostatu spalanie powróciło do normy jak i obroty na luzie po rozgrzaniu silnika. Przyjrzyj się wskazówce temperatury czy czasem nie wskazuje za nisko tj. czy utrzymuje temperaturę na odpowiednim poziomie.
- Od: 24 lis 2013, 21:07
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 2.0 2006
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości