Strona 1 z 1

szarpie i gaśnie M3 Bk 2.0

PostNapisane: 25 wrz 2021, 18:23
przez sesschoumaru83
Witam. Od tygodnia mam problem z mazdą. Na luzie silnik nierówno pracuje , aż po chwili gaśnie. każdy dojazd do skrzyżowania kończy się gaśnięciem. Podczas jazdy szarpie , po intensywnym szarpaniu zapala się check. Auto stoi u mechanika. Zostały wymienione roczne świece- stan bez zmian. Do tego dwie nowe cewki- również nie wpłynęło to na sytuację. Odłącznie cewek na pracującym silniku minimalnie wpływa na pracę silnika. Komputer sygnalizuje – błąd sondy lambda( zbyt uboga mieszanka) Mechanik twierdzi, że błąd wywala z powodu niewłaściwej pracy silnika.
Teraz czekamy na kolejne dwie nowe cewki , by był komplet. Pacjent z 2003 przebieg 280 tyś.
Aby było ciekawiej problem pojawił się po wymianie oleju. Przejechałem 5km i zgasł na stopie.
Czy miał ktoś podobną sytuację ??

PostNapisane: 26 wrz 2021, 01:21
przez chmielu_KL
Wymiana oleju nic do tego nie ma, masz podaną usterkę czyli sondę... masz kod błędu więc i pewnie wiesz która sonda jest wadliwa.
Czemu jej nie wymienisz tylko robisz inne rzeczy, co do sondy kup tylko oryginał bo zamienniki szybko padają i ciężko je zwrócić, cena oryginału jest do spora bo któraś z nich to koszt około 700zł nie pamiętna już czy to 1 czy 2,

PostNapisane: 26 wrz 2021, 10:20
przez rrrobson
Faktycznie sama sonda nie musi być uszkodzona, lecz tylko sygnalizuje błąd ubogiej mieszanki. Zainteresuj się "lewym powietrzem" może przy wymianie oleju jakiś przewód został odłączony?

PostNapisane: 30 wrz 2021, 13:48
przez sesschoumaru83
Problem rozwiązany. Pompa pompa paliwa była pełna lepkiego syfu. Po wymianie na nową silnik pracuje prawidłowo.

Re: szarpie i gaśnie M3 Bk 2.0

PostNapisane: 7 paź 2021, 22:48
przez Anett
Witam. Jestem nowa na forum. Szukam porady. Mam podobny problem. Zaczęło się od naprawy tłumika. Wcześniej nigdy nie gasła. Chociaż czasami świeciła się sonda lambda. Teraz dojeżdżam do skrzyżowania wszystkie kontrolki migną i gasnie. Mechanik stwierdził że ciśnienie na tłokach jest 8 atmosfer. Konieczna regeneracja głowicy wymiana zawór i koszt bagatela 4tys pod warunkiem że nic extra nie znajdzie. Bije się z myślami czy remontować silnik czy szukać drugiego.