MAZDA 3 PROBLEMY

Postprzez Madleyn » 6 maja 2020, 16:55

Witam,

od dwóch lat mam Mazdę 3 BK 2005r 2,0 + LPG STAG założoną w 2018r, przejechane ok 180 000 km.

Podstawowy problem to oczywiście olej, bierze jakoś 2l na 10tys. Obecnie zlana Platinum 5w30 C4. Jestem przed wyminą oleju i pytanie czy zostać przy tym oleju, czy bierze dużo czy to jednak norma? Czy jednak wymienić na np. 5w40, 10w40 i inną firmę? Widział też opinie o 5w30 + ceramizer co o tym sądzicie? Olej głownie znika, gdy samochód długo stoi nie używany. Przecieków brak, jedynie lekko osmolona rura wydechowa, spocony silnik i przy wymianie świec był olej na gwintach.

Drugi problem jest taki, że na zimnym silniku po odpaleniu wchodzi na 2tys. obrotów i powoli spada.
Na ciepłym silniku i wolnych obrotach czuć drgania. Czasem też przy rozruchu długo kręci do odpalenia. Czasem przy jeździe gdzieś w okolicy 2tys. obrotów ma jakby spadki mocy.

Trzeci dość dziwny, ale nie uciążliwy problem to taki, że gdy wrzucam wsteczny auto trochę przygasa, światła przygasają, a gdy miała transmiter, który przy okazji pokazywał napięcie, przy wstecznym pokazywał spadek napięcia. Autko po wymianie akumulatora 2 lata temu


Szukałam na forum, ale jest tyle rożnych tematów i teorii że już mam mętlik w głowie, zwłaszcza jeśli chodzi o oleje :D

Będę wdzięczna za konkretne rady :D
Początkujący
 
Od: 6 maja 2020, 16:32
Posty: 1
Auto: Mazda 3 BK 2.0 + LPG 2005r.

Postprzez chmielu_KL » 7 maja 2020, 18:35

Co do oleju, to bierze go dużo, za dużo.
W Twoim przypadku szykowałbym kasę na remont, bądź zostaje zmiana oleju na inny choć trochę spalanie go się zmniejszy. Ceramizery to szajs, odpuść.

Przecieków brak, a silnik spocony? To jak to jest... Uszczelka pod pokrywą do wymiany, skoro świece w oleju.

Wysokie obroty na zimnym silniku to norma w każdym samochodzie.
Co do drgań silnika może warto sprawdzić luzy zaworowe, świece czy przewody – to samo może tyczyć się dłuższego odpalania.
Spadki mocy, ale na gazie czy benzynie? I czemu tak nisko kręcisz? W mieście z lekką nogą zmieniam przy minimum 3 tyś.

A najważniejsze kup sobie elm357 do sprawdzania błędów i wszelkich parametrów. Mam to wpięte ciągle w gniazdo kiedy wsiadam do auta łączy się z tel i w razie jakiegoś błędu powiadamia mnie. Podgląd na wszelkie parametry jest dość spory
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez PP89 » 7 maja 2020, 21:31

Madleyn napisał(a):od dwóch lat mam Mazdę 3 BK 2005r 2,0 + LPG STAG założoną w 2018r, przejechane ok 180 000 km.
Ile przejechane na gazie i kiedy były sprawdzane luzy zaworowe? Swoją drogą ja ma z 2004 roku a mam już 310tyś km, więc pytanie o wiarygodność przebiegu. Te luzy mogą być przyczyną drgań, długiego odpalania, przygasania silnika. przy okazji zrób pomiar kompresji silnika. Da Ci duży obraz o kondycji silnika.
Madleyn napisał(a):Drugi problem jest taki, że na zimnym silniku po odpaleniu wchodzi na 2tys. obrotów i powoli spada.
Nie wiem czy nie za wysoko, nie pamiętam. Ale jak się rozgrzeje to ma w okolicach 700 obrotów?
Madleyn napisał(a):Czasem przy jeździe gdzieś w okolicy 2tys. obrotów ma jakby spadki mocy.
Przy tej prędkość nie można odczuć spadku mocy, bo po wciśnięciu gazu przy tych obrotach to się prawie nic nie dzieje. Mocniej gaz wciskaj przynajmniej przy 3tyś, przytrzymaj do 5tyś i zobacz czy równomiernie rozwija moc. No chyba, że coś innego miałaś na myśli ze spadkiem mocy/
Madleyn napisał(a):Trzeci dość dziwny, ale nie uciążliwy problem to taki, że gdy wrzucam wsteczny auto trochę przygasa

To może te luzy zaworowe. Przy żadnym innym biegu się tak nie dzieje? Wsteczny jest najkrótszym biegiem i tak pomyślałem, jak napisałaś o tych spadkach mocy przy 2 tyś obrotów, że może problem ze sprzęgłem?
Madleyn napisał(a):Podstawowy problem to oczywiście olej, bierze jakoś 2l na 10tys.
Myśle, że wymiana uszczelek tam gdzie cieknie pozwoli zmniejszyć pobór. A jeśli nie i okaże się że to wina pierścieni olejowych, to jak Ci nie przeszkadza kontrola oleju i dolewanie co jakiś czas, to nie ma co sobie głowy zawracać. Dużo za dużo to np. 1l / 2tyś km, a i wtedy przy dobrej kompresji na cylindrach i wyrozumiałości na dolewanie nie ma przeszkód w użytkowaniu auta.
Zalewaj dalej olejem 5w30, zmiana na np. 10w40 da niewiele jak nic. Zalej czymś innym niż Platinum i Castrol i zobacz czy coś się zmieni. Motodoctory, ceramizery i inne tego typu rzeczy to proszenie się o większe problemy niż są aktualnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323