Cześć,
zwracam się do Was z pytaniem, czy warto/polecacie zakup mazdy 3 BK, z silnikiem 2.0 B (150 KM). Znajomy sprzedaje takie auto: 2010 rok, przebieg około 150 tys. km, z polskiego salonu. Czy to możliwe, że z tego rocznika, lub 2009 były jeszcze I generacji, czyli BK?
Jak z bezawaryjnością tego samochodu? Czytałem, że te silniki są dosyć problematyczne. Dodatkowo chciałbym założyć instalację LPG. Proszę o jakieś opinie z użytkowania, czy warto?
Zakup mazdy 3, 2010 2.0 150 KM
Strona 1 z 1
3 BK 2010 rok, chyba Ci się coś pomyliło.
2.0 Benzyna w BK jest bezproblemowa, bardzo dobrze znosi gaz.
2 rok zero problemów 220 na blacie, potwierdzone z tym, że bez gazu, jest na forum poradnik odnośnie zakupu BK polecam zajrzeć.
Czy warto zakładać gaz? Moja spala w mieście średnio 8.9L,
miasto zimą 10.11L
Trasa z klimą 3 osoby plus pełny bagażnik 7L. Także jak uważasz, silnik pod gaz bardzo dobry.
2.0 Benzyna w BK jest bezproblemowa, bardzo dobrze znosi gaz.
2 rok zero problemów 220 na blacie, potwierdzone z tym, że bez gazu, jest na forum poradnik odnośnie zakupu BK polecam zajrzeć.
Czy warto zakładać gaz? Moja spala w mieście średnio 8.9L,
miasto zimą 10.11L
Trasa z klimą 3 osoby plus pełny bagażnik 7L. Także jak uważasz, silnik pod gaz bardzo dobry.
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
silnik pod gaz bardzo dobry
Zgadzam się z przedmówcą ale musisz pamiętaj by instalacja była dobra i dobry monter. Głowica jest miękka i regulację luzu zaworowego trzeba robić regularnie.
W przypadku – jeżeli miałbyś sprawdzać BL – one miały dwie wersje silnikowe, tj z 2.0 mpi i 2.0 disi. Tego drugiego będzie nieco trudniej zagazować
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
chmielu_KL napisał(a):Trasa z klimą 3 osoby plus pełny bagażnik 7L. Także jak uważasz, silnik pod gaz bardzo dobry.
Z jaką prędkością? 110? 120 max? Ja ostatnio latam regularnie 140 (nie licznikowe, tylko GPS'owe) i przy takich prędkościach miał byś pewnie koło 12 litrów PB. Gazu mi bierze wtedy koło 14...
LPG się opłaca jeśli jeździsz więcej niż 10-15 tys. rocznie. Jak zakładałem gaz robiłem 25-26 tysięcy rocznie. Liczyłem ostatnio i zaoszczędziłem dzięki temu około 10-12 tysięcy złotych. Odpowiedz sobie sam.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
ezg_siwy napisał(a): Gazu mi bierze wtedy koło 14...
Jedź to wystroić bo to nie jest normalny wynik, ja lecąc po 140 z pełnym autem nigdy nie przekroczyłem 12/100 lpg. A jadąc na wakacje z jednostajną prędkością około 120km/h z boxem na dachu ledwo co przekroczyłem 10L/100.
Co do tego gazu – silnik do gazu jest dobry, ale regulacja luzów zaworowych na szklankach jest dosyć kosztowna, na gazie trzeba to weryfikować i robić częściej
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
czyli jednak nie tak dobry..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
ak zaoszczędzisz po 50k km kilka tysięcy złotych to można odżałować te 200-500zł na regulację luzów
To jest kwintesencja instalacji lpg. Oszczędzamy nie na montażu a z tańszego paliwa, dodatkowo – liczymy się z dodatkowymi kosztami jak droższy przegląd czy luzy zaworowe. Swoją drogą, te silniki potrafią mieć wypalone głowice na samej benzynie także, trzeba sprawdzać tak czy siak
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moja ma 307tyś przebiegu, z czego 80tys na gazie, instalacja Stag 4 qbox. Dopiero teraz oddałem na regulacje zaworów. Większość luzów w dolnej granicy tolerancji, kilka lekko przekroczone, kompresja równa po 13,3 bara z odchyłką na jednym cylindrze -0,1 bar (40tyś temu była po 14,5 bara). Przy spokojnej jeździe pobór oleju jest, ale nie dolewam. Po trasie Wrocław-Kraków i prędkościach ok. 160km/h często muszę dolać bo zejdzie do minimum.
Spalanie lpg (jeżdżę dynamicznie): miasto ok. 13l, autostrada w dwie osoby z bagażem z prędkościami jak wyżej 12-13l w zależności od ruchu, trasa spokojna jednostajna ok. 8-9l. Wadą jest mała butla, muszę tankować co 250-300km.
Silnik bez remontu, w instalacji lpg wymieniony jakiś czas temu elektrozawór. Poza tym same przeglądy + eksploatacja. Do wymiany było też sprzęgło kompresora klimatyzacji. Zaczynają huczeć łożyska z tyłu i pompa wspomagania. Poza tym jeździ bezproblemowo.
Mankamenty to rdza, drgania od silnika (poduszki do wymiany) i gasnące oświetlenie (przekaźnik w module komfortu do wymiany – jak wszyscy wiedzą pomaga uderzenie w skrzynkę).
Spalanie lpg (jeżdżę dynamicznie): miasto ok. 13l, autostrada w dwie osoby z bagażem z prędkościami jak wyżej 12-13l w zależności od ruchu, trasa spokojna jednostajna ok. 8-9l. Wadą jest mała butla, muszę tankować co 250-300km.
Silnik bez remontu, w instalacji lpg wymieniony jakiś czas temu elektrozawór. Poza tym same przeglądy + eksploatacja. Do wymiany było też sprzęgło kompresora klimatyzacji. Zaczynają huczeć łożyska z tyłu i pompa wspomagania. Poza tym jeździ bezproblemowo.
Mankamenty to rdza, drgania od silnika (poduszki do wymiany) i gasnące oświetlenie (przekaźnik w module komfortu do wymiany – jak wszyscy wiedzą pomaga uderzenie w skrzynkę).
Jak sprawdzić czy w aucie jest zamontowany silnik DISI? Da się to sprawdzić po VIN? W dowodzie rejestracyjnym, różnią się mocą? Jak najszybciej to zweryfikować?
- Od: 4 lut 2020, 15:11
- Posty: 2
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości