Drgania karoserii
1, 2
Witam
Mam mazde 3 2.0 benzyna 2005r przebieg 185000
Auto mam już 3 lata i wszytko chodziło fajnie. Pomyślałem sobie ze przydałoby się zmienić olej i filtry bo od kupienia tego nie robiłem a ze mało jest użytkowana to dlatego dopiero po 3 latach.
Po wymianie oleju i filtrowy od razu zaczęły się dziwne drgania silnika które są przenoszone na karoserie.
Obroty auta są w porządku, komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Jeździłem po mechanikach każdy coś tam wymieniał(niby) ale drgania jak były tak są, a zaznaczam że przed wymiana oleju i filtrów wszystko elegancko chodziło.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być zły filter powietrza czy co??
Świece nowe, czujniki jakieś tez tam wymienili ale i tak to nic nie zmieniło.
Drgania są cały czas czy niskie czy wysokie obroty chociaż najbardziej odczuwalne na niskich wszystko się częsie.
No i jeszcze silnik tak jakby głośniej pracował. Teraz żałuje ze zmieniałem olej i filtry
Jakub
Mam mazde 3 2.0 benzyna 2005r przebieg 185000
Auto mam już 3 lata i wszytko chodziło fajnie. Pomyślałem sobie ze przydałoby się zmienić olej i filtry bo od kupienia tego nie robiłem a ze mało jest użytkowana to dlatego dopiero po 3 latach.
Po wymianie oleju i filtrowy od razu zaczęły się dziwne drgania silnika które są przenoszone na karoserie.
Obroty auta są w porządku, komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Jeździłem po mechanikach każdy coś tam wymieniał(niby) ale drgania jak były tak są, a zaznaczam że przed wymiana oleju i filtrów wszystko elegancko chodziło.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być zły filter powietrza czy co??
Świece nowe, czujniki jakieś tez tam wymienili ale i tak to nic nie zmieniło.
Drgania są cały czas czy niskie czy wysokie obroty chociaż najbardziej odczuwalne na niskich wszystko się częsie.
No i jeszcze silnik tak jakby głośniej pracował. Teraz żałuje ze zmieniałem olej i filtry
Jakub
- Od: 1 lis 2019, 20:58
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 2.0 150km 2005r
Cześć,
Myślę, że wymiana oleju to zbieg okoliczności. Jedyny powód drgań i hałasu jaki przychodzi mi do głowy, to poduszka silnika i tutaj celowałbym w prawą (pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego) – one najczęściej padają ze względu na to że są to poduszki olejowe. Pierwsze co to zajrzyj pod nią, czy nie puściła oleju.
Na przykład w moim przypadku było tak, że poduszka nie puściła oleju a i tak przenosiła drgania i hałas na karoserię. Jedno jest pewne przy wymianie – nie warto oszczędzać – ja przyoszczędziłem i po pół roku i 7000 przejechanych kilometrów była do wyrzucenia.
P.S. Na przyszłość – mimo robienia małych przebiegów zaleca się wymianę oleju co rok lub 10000 km, ponieważ nawet "stojący" olej w silniku z czasem traci swoje właściwości smarne.
Myślę, że wymiana oleju to zbieg okoliczności. Jedyny powód drgań i hałasu jaki przychodzi mi do głowy, to poduszka silnika i tutaj celowałbym w prawą (pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego) – one najczęściej padają ze względu na to że są to poduszki olejowe. Pierwsze co to zajrzyj pod nią, czy nie puściła oleju.
Na przykład w moim przypadku było tak, że poduszka nie puściła oleju a i tak przenosiła drgania i hałas na karoserię. Jedno jest pewne przy wymianie – nie warto oszczędzać – ja przyoszczędziłem i po pół roku i 7000 przejechanych kilometrów była do wyrzucenia.
P.S. Na przyszłość – mimo robienia małych przebiegów zaleca się wymianę oleju co rok lub 10000 km, ponieważ nawet "stojący" olej w silniku z czasem traci swoje właściwości smarne.
- Od: 24 wrz 2016, 20:03
- Posty: 100 (11/1)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero
Mogę Ci jeszcze podpowiedzieć z moich doświadczeń, że przy 2500 RPM przy walniętej poduszce robi się najgłośniej, sprawdź czy u Ciebie też tak jest.
- Od: 24 wrz 2016, 20:03
- Posty: 100 (11/1)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero
Filtr silnika zmieniany?
Może źle coś złożyłeś i łapie lewe powietrze lub filtr jakiś dziwny i jest słaby przepływ powietrza i nie domaga.
Może źle coś złożyłeś i łapie lewe powietrze lub filtr jakiś dziwny i jest słaby przepływ powietrza i nie domaga.
Filtrer powietrza zmieniany ale na jaki i czy dobrze założony to ciężko powiedzieć(zabardzo się na tym nieznam), napewno po zmianie oleju i filtra auto stało się żywsze jeśli tak można ująć tylko że wszystko się częsie, nawet biegi przy dużych obrotach w czasie jazdy ciężko wchodzą, a przed chodziło wszystko idealnie.
Dopisano 5 lis 2019, 17:54:
Sprawdziłem to z tymi obrotami i rzeczywiście przy 2500 jest głośno i najbardziej telepie.
Dopisano 5 lis 2019, 18:13:
Piszecie ze jak zmienić poduszkę to najlepiej na oryginalną, to jaka jest cena takiej i gdzie jej szukać bo patrze w internet i jakoś nie mogę znaleźć.
Dopisano 5 lis 2019, 17:54:
Sprawdziłem to z tymi obrotami i rzeczywiście przy 2500 jest głośno i najbardziej telepie.
Dopisano 5 lis 2019, 18:13:
Piszecie ze jak zmienić poduszkę to najlepiej na oryginalną, to jaka jest cena takiej i gdzie jej szukać bo patrze w internet i jakoś nie mogę znaleźć.
- Od: 1 lis 2019, 20:58
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 2.0 150km 2005r
Sprawdziłem to z tymi obrotami i rzeczywiście przy 2500 jest głośno i najbardziej telepie.
Czyli na 100% poducha.
Piszecie ze jak zmienić poduszkę to najlepiej na oryginalną, to jaka jest cena takiej i gdzie jej szukać bo patrze w internet i jakoś nie mogę znaleźć.
Polecam Ci kupić w ASO Forda – to będzie ta sama co do Focusa Mk2 2.0. Dlaczego od Forda? Bo w ASO Mazdy kosztuje ponad 600, a w Fordzie ~350 zł. Zamiennik da się trafić dobry ale to jest loteria – ja kupiłem Febesta i jest ok, ale ta firma to "przepakowywacz" i można trafić albo chiński śmieć, albo porządny zamiennik – dlatego gdybym miał kupować drugi raz, to kupiłbym oryginał.
Wracając. Potrzebny Ci będzie numer części, w fordzie będzie to: 3M51-6F012-AJ, w Maździe: BCM4-39-060D.
Na wszelki wypadek możesz podać VIN to Ci sprawdzę.
- Od: 24 wrz 2016, 20:03
- Posty: 100 (11/1)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero
Źle podałem numery Mazdy, powinno być: BP4S-39-060D, ale numery Forda się zgadzają.
Jeśli chodzi o wymianę, to zajmuje 30min, więc jeśli masz lewarek i długi klucz z przedłużką i nasadkami (chyba 17 i 19) to polecam zrobić to samemu
Jeśli chodzi o wymianę, to zajmuje 30min, więc jeśli masz lewarek i długi klucz z przedłużką i nasadkami (chyba 17 i 19) to polecam zrobić to samemu
- Od: 24 wrz 2016, 20:03
- Posty: 100 (11/1)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero
Z tego sklepu może być
https://ewor.pl/index.php?route=product ... 1-6F012-AJ tyle tego jest gojest się gubię, albo skąd najlepiej zamówić
https://ewor.pl/index.php?route=product ... 1-6F012-AJ tyle tego jest gojest się gubię, albo skąd najlepiej zamówić
- Od: 1 lis 2019, 20:58
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 2.0 150km 2005r
Przy okazji zapytam czy do M3 sedan jest taka sama poducha jak w HB ? Drugie pytanie czy pozostałe poduchy także pasują z Forda? A przy okazji takie pytanie a mianowicie kiedy ruszam z jedynki muszę powoli z wyczuciem puszczać nogę ze sprzęgła i mało dodawać gazu tak jakby lekko szarpało , czy to może być wina poduszek np skrzyni biegów? . W M5 swobodnie ruszam a w M3 muszę z czuciem.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
pkubus napisał(a):Z tego sklepu może być
https://ewor.pl/index.php?route=product ... 1-6F012-AJ
Nie znam tego sklepu, ale wygląda na to, że to oryginał.
Damian68 napisał(a):czy do M3 sedan jest taka sama poducha jak w HB ?
tak
Damian68 napisał(a):czy pozostałe poduchy także pasują z Forda?
Nie wiem, ale ze zdjęć stwierdzam, że raczej tak.
Generalnie większość części silnikowych, zawieszenia, hamulców są takie same.
Damian68 napisał(a):kiedy ruszam z jedynki muszę powoli z wyczuciem puszczać nogę ze sprzęgła i mało dodawać gazu tak jakby lekko szarpało , czy to może być wina poduszek np skrzyni biegów?
Może być... a czy słychać stuknięcie przy mniej delikatnym ruszaniu?
- Od: 24 wrz 2016, 20:03
- Posty: 100 (11/1)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero
Słychać takie metaliczne stukanie , zapomniałem wcześniej napisać
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
To trzebaby zajrzeć pod samochód. Może być albo poduszka skrzyni, albo któryś przegub. I tu bardziej na niego bym stawiał.
- Od: 24 wrz 2016, 20:03
- Posty: 100 (11/1)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero
Mówisz , że może być przegub . Tego nie brałem pod uwagę. To muszę podjechać do mechanika żeby zobaczył . Przegub to droga sprawa ? Teraz spojrzałem na poprzedni mój wpis i odnośnie dźwięku to nie jest taki dźwięk jak jak walnięty przegub bo akurat ten dźwięk znam . Przy ruszaniu mam taki "brzdęk " krótki dźwięk metaliczny Kurde prawie poemat napisałem.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Jeśli po przekroczeniu 20 km/h to to jest dźwięk uzbrajającego się ABSu. Tak ma być.
- Od: 24 wrz 2016, 20:03
- Posty: 100 (11/1)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero
No i tu jest jednak inaczej , cofam jest czasami to stuknięcie i ruszam do przodu też się pojawia
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Mam podobny problem od "zawsze" przy 2200-2700 rpm największe drgania na karoserii – na wstecznym lusterku nie jestem w stanie odczytać rejestracji auta z tyłu. Powyżej lub ponizej bez problemu. Sprawdzałem nie raz poduchę po prawej stronie i zachowuje się ok jesli rzeczywiście jest olejowa. Gdzie szukać albo jak sprawdzić pozostałe? Czy jeśli podczas sprawdzania łomem jest ok to i tak warto ją wymienić? Z jednej stronie 400 zł piechotą nie chodzi a ja na ślepo nie lubię wymieniać części...
Uciąć ręki za to nie dam, ale z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że w 99% drgania karoserii to wina tej poduszki. Chyba jedyną opcją żeby ją sprawdzić, skoro na pierwszy rzut oka wydaje się być ok, to ją wyjąć i zobaczyć jak bardzo jest miękka – u mnie po wyjęciu zużytej mogłem ją wyginać spokojnie ręką w każdym kierunku, a nowa była bardzo sztywna.
Sam wymieniałem już 2 razy i w obu przypadkach objawy były właśnie takie i zniknęły po włożeniu nowej.
No i nie polecam zamienników TED-GUM – właśnie dlatego wymieniałem już 2 razy.
Sam wymieniałem już 2 razy i w obu przypadkach objawy były właśnie takie i zniknęły po włożeniu nowej.
No i nie polecam zamienników TED-GUM – właśnie dlatego wymieniałem już 2 razy.
- Od: 24 wrz 2016, 20:03
- Posty: 100 (11/1)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero
cisman napisał(a):Mam podobny problem od "zawsze" przy 2200-2700 rpm największe drgania na karoserii – na wstecznym lusterku nie jestem w stanie odczytać rejestracji auta z tyłu. Powyżej lub ponizej bez problemu. Sprawdzałem nie raz poduchę po prawej stronie i zachowuje się ok jesli rzeczywiście jest olejowa. Gdzie szukać albo jak sprawdzić pozostałe? Czy jeśli podczas sprawdzania łomem jest ok to i tak warto ją wymienić? Z jednej stronie 400 zł piechotą nie chodzi a ja na ślepo nie lubię wymieniać części...
Dopisano 20 gru 2019, 04:09:
[quote="cisman" na bank masz zamiennik.
Oryginał nawet jak jest rozwalony nie powoduje takich cyrków co zamiennik. Widoczny jest wtedy wyciek oleju i drgania na wolnych obrotach. Poduszkę możesz sprawdzić w prosty sposób. Na górze poduszki w oryginale są numery i napis fomoco. Jeśli tego nie ma lub są inne to sprawa jest prosta.
Zamienników nie polecam. Kupiłem tedgum który jak większość zamienników oszukuje i jest bez oleju lub z olejem ale materiał jest inny. Nie dało się jeździć przez wibracje autem i od razu zwróciłem.
Kupiłem yamato i było dobrze, ale nie dawało mi to spokoju i sprzedałem a kupiłem od forda używke z 2011r.
Nie polecam Ci zamiennika bo to wtedy jeździ jak traktor. Jest olejewa i taka ma być.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości