Madzia zaczęła dużo palić, od kilku dobrych tankowań idzie w górę z około 11l do obecnych 16 (przy tym samym stylu, głównie miejskiej jazdy); przy okazji czuć spadek mocy w całym zakresie obrotów, odpycha się może ździebko lepiej jak 88KM 1.5 w 19 letniej Kia Sephia ojca.
Żadna kontrolka nie wyskakuje, silnik pracuje równo.
Gaz założony 16kkm temu i przy okazji zmienione świece, serwis i wymiana filtru około 5kkm temu i wtedy jeszcze paliła w normie.
Jakieś sugestie oprócz możliwości padniętej lambdy (podejrzenie ale ELM jak na złość mi padł) ? Hamulce na pewno nie trzymają bo auto spokojnie można na luzie przetoczyć.
Dużo pali – 2.0pb + lpg
Strona 1 z 1
Podłączyłem CDP pro i na rozgrzanym silniku zrobiłem testy, m.in obu sond lambda
Błędów jakichkolwiek brak.
Napięcie 1szej sondy, przy dodawaniu gazu, szaleje od prawie 0.1 do 0.9V; na obrotach jałowych trzyma około 0.7V.
2ga trzyma się w zakresie 0.6-0.7V
Czyli generalnie wszystko działa w tej materii jak należy a problem dalej jest.
Błędów jakichkolwiek brak.
Napięcie 1szej sondy, przy dodawaniu gazu, szaleje od prawie 0.1 do 0.9V; na obrotach jałowych trzyma około 0.7V.
2ga trzyma się w zakresie 0.6-0.7V
Czyli generalnie wszystko działa w tej materii jak należy a problem dalej jest.
Powodów dużego spalania może być wiele. Dodatkowo jak auto straciło moc, sprawdź szczelność dolotu, przepustnice czy nie ma już za dużo syfu.
Na forum znajdziesz wątki, które na coś Cię nakierują, swoją drogą, nieźle deptasz jak wcześniej miałeś 11l w mieście ja mam 8.3 100% miasto jazda normalna. Wynik sprawdzany przy tankowaniach bo komp dość niedokladny.
Na forum znajdziesz wątki, które na coś Cię nakierują, swoją drogą, nieźle deptasz jak wcześniej miałeś 11l w mieście ja mam 8.3 100% miasto jazda normalna. Wynik sprawdzany przy tankowaniach bo komp dość niedokladny.
- Od: 22 kwi 2014, 16:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
chmielu_KL napisał(a):Powodów dużego spalania może być wiele. Dodatkowo jak auto straciło moc, sprawdź szczelność dolotu, przepustnice czy nie ma już za dużo syfu.
Na forum znajdziesz wątki, które na coś Cię nakierują, swoją drogą,
Nie bardzo miałem czas na zabawę, na szybko rozebrałem tylko filtr powietrza i pomacałem gumowe rury – żadnych pęknięć/nieszczelności.
Pytanie tylko o czujnik w rurze wylotowej z filtra do przepustnicy, zabrudzony od strony przepływu powietrza, czyścić czy dać sobie spokój?
chmielu_KL napisał(a):nieźle deptasz jak wcześniej miałeś 11l w mieście ja mam 8.3 100% miasto jazda normalna. Wynik sprawdzany przy tankowaniach bo komp dość niedokladny.
Chyba normalnie dla tego silnika, średnia prędkość kręci się wokół 19-22km więc sama klima, na obecną chwilę, bierze ze 2l/100km; kupując to auto nie spodziewałem się zejść poniżej 12, nieśmiertelne 1.9tdi w A3 1996 mieści się w 7l w dokładnie tym samym trybie jazdy.
marcin255 napisał(a):Przepływomierz wyczyść ,jakimś sprayem do elektryki
Mały update.
Przepływomierz dawno przeczyściłem i nic się nie zmieniło.
Przyszła kolej na standardowy serwis gazu – wymiana filtrów + nowe świec; przejechałem jakiś 1kkm i generalnie spalanie jak było, silnik może minimalnie lepiej pracuje (kultura + moc).
Ale zauważyłem, że silnik różnie się nagrzewa; po przejechaniu kilku km, przy temp zewn. lekko + 0 wskazówka temp. chłodziwa wskakiwała prawie na połowę skali a teraz jak jej się chce – raz jak wyżej a innym razem (nawet po ponad 10 minutach jazdy) nie przekroczy nawet 1/4 skali.
Termostat kolego domaga się transplantacji. Moja M5 ssała 16l. LPG w mieście i to latem. Po wymianie termostatu 12l. Co prawda latem śmigam na 18" alu a zimą na 16" ale gdyby miało to mieć znaczenie to i tak różnica nie byłaby taka duża. Sprawdź po OBDII jaka jest temperatura robocza płynu chłodzącego w trakcie jazdy i będziesz już bliski właściwej diagnozy. U mnie jest teraz termostat 87'C a nie jak fabryczny 82'C co też w pewnym sensie ma znaczenie przy podtlenku LPG.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość