Słaba "góra", wykres z hamowni, Mazda 3 BK 2.0 LF 150 KM

Siemano,
Drodzy forumowicze wydaje mi się, że mam problem z górnym zakresem obrotów objawiający się spadkiem mocy w tym zakresie. Na wykresie z hamowni, który załączam widać (przepraszam za jakość), że maksimum mocy występuje przy 5560 obr/min i myślę, że jest to zdecydowanie za niska wartość.
Porównując chociażby do wykresów od innych użytkowników:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=42101&start=60
W rzeczywistości nawet bez patrzenia na wykres czuć, że nie ma sensu kręcić wyżej niż 5,5k obr/min, na dwójce czy to trójce. Chciałbym się dowiedzieć w czym tkwi problem, osobiście obstawiam pompę paliwa lub filtr paliwa (który jest chyba w baku paliwa przy pompie) i po prostu silnik nie dostaje wystarczającej ilości paliwa. Czy ktoś z Was był w podobnej sytuacji lub zna się w tej materii ?
Samochód:
Mazda 3 BK 2007 (po lift) 2.0 Pb 150 KM LF
Przebieg: 180kk na 100%
Olej silnikowy: 5w40 Liqui Moly Synthoil High Tech
Filr oleju: Mann
Filt powietrza: Nie pamiętam, wymieniany na przełomie 10/11.2018.
Nowa oryginalna sonda lambda przed katalizatorem, wymiana luty 2019.
Reszta silnika oryginalna, wydech chyba też.
Praktycznie nie bierze oleju, brak błędów.
Ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach w normie.
Luzy zaworowe, pomiar majówka 2019
Wdech: wszystko w normie
Wydech: 0,28; 0,28; 0,28; 0,26; 0,28; 0,29; 0,26; 0,28 (minimum normy to 0,27)
Pomiar na hamowni zrobiony w marcu 2019 przy temperaturze 5 st. C stąd tyle niuta !
Paliwo: 98 Orlen
https://zapodaj.net/0698cb65a072e.jpg.html, wykres wstawiam tak bo zdjęcie nie działa :/
Drodzy forumowicze wydaje mi się, że mam problem z górnym zakresem obrotów objawiający się spadkiem mocy w tym zakresie. Na wykresie z hamowni, który załączam widać (przepraszam za jakość), że maksimum mocy występuje przy 5560 obr/min i myślę, że jest to zdecydowanie za niska wartość.
Porównując chociażby do wykresów od innych użytkowników:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=42101&start=60
W rzeczywistości nawet bez patrzenia na wykres czuć, że nie ma sensu kręcić wyżej niż 5,5k obr/min, na dwójce czy to trójce. Chciałbym się dowiedzieć w czym tkwi problem, osobiście obstawiam pompę paliwa lub filtr paliwa (który jest chyba w baku paliwa przy pompie) i po prostu silnik nie dostaje wystarczającej ilości paliwa. Czy ktoś z Was był w podobnej sytuacji lub zna się w tej materii ?
Samochód:
Mazda 3 BK 2007 (po lift) 2.0 Pb 150 KM LF
Przebieg: 180kk na 100%
Olej silnikowy: 5w40 Liqui Moly Synthoil High Tech
Filr oleju: Mann
Filt powietrza: Nie pamiętam, wymieniany na przełomie 10/11.2018.
Nowa oryginalna sonda lambda przed katalizatorem, wymiana luty 2019.
Reszta silnika oryginalna, wydech chyba też.
Praktycznie nie bierze oleju, brak błędów.
Ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach w normie.
Luzy zaworowe, pomiar majówka 2019
Wdech: wszystko w normie
Wydech: 0,28; 0,28; 0,28; 0,26; 0,28; 0,29; 0,26; 0,28 (minimum normy to 0,27)
Pomiar na hamowni zrobiony w marcu 2019 przy temperaturze 5 st. C stąd tyle niuta !
Paliwo: 98 Orlen
https://zapodaj.net/0698cb65a072e.jpg.html, wykres wstawiam tak bo zdjęcie nie działa :/