Siemano,
Drodzy forumowicze wydaje mi się, że mam problem z górnym zakresem obrotów objawiający się spadkiem mocy w tym zakresie. Na wykresie z hamowni, który załączam widać (przepraszam za jakość), że maksimum mocy występuje przy 5560 obr/min i myślę, że jest to zdecydowanie za niska wartość.
Porównując chociażby do wykresów od innych użytkowników:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=42101&start=60
W rzeczywistości nawet bez patrzenia na wykres czuć, że nie ma sensu kręcić wyżej niż 5,5k obr/min, na dwójce czy to trójce. Chciałbym się dowiedzieć w czym tkwi problem, osobiście obstawiam pompę paliwa lub filtr paliwa (który jest chyba w baku paliwa przy pompie) i po prostu silnik nie dostaje wystarczającej ilości paliwa. Czy ktoś z Was był w podobnej sytuacji lub zna się w tej materii ?
Samochód:
Mazda 3 BK 2007 (po lift) 2.0 Pb 150 KM LF
Przebieg: 180kk na 100%
Olej silnikowy: 5w40 Liqui Moly Synthoil High Tech
Filr oleju: Mann
Filt powietrza: Nie pamiętam, wymieniany na przełomie 10/11.2018.
Nowa oryginalna sonda lambda przed katalizatorem, wymiana luty 2019.
Reszta silnika oryginalna, wydech chyba też.
Praktycznie nie bierze oleju, brak błędów.
Ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach w normie.
Luzy zaworowe, pomiar majówka 2019
Wdech: wszystko w normie
Wydech: 0,28; 0,28; 0,28; 0,26; 0,28; 0,29; 0,26; 0,28 (minimum normy to 0,27)
Pomiar na hamowni zrobiony w marcu 2019 przy temperaturze 5 st. C stąd tyle niuta !
Paliwo: 98 Orlen
https://zapodaj.net/0698cb65a072e.jpg.html, wykres wstawiam tak bo zdjęcie nie działa :/
Słaba "góra", wykres z hamowni, Mazda 3 BK 2.0 LF 150 KM
Strona 1 z 1
Ja myslę ,że jest ok , silnik wolnossący tak ma , moment masz najwyższy przy 4300 rpm i powyżej już tak nie czuć przyspieszenia
No tylko u mnie ten moment za szybko później spada, sprawdziłem i wg. danych producenta maksymalna moc powinna być przy 6500 obr/min, a tutaj jest praktycznie przy 1000 obr/min mniej. Zastanawiam się też nad zatkanym katalizatorem, czy coś innego z wydechem. Przepustnicy nigdy nie czyściłem, no ale wątpię, żeby przepustnica i dolot były aż tak zasyfione.
Muszę poszukać jeszcze czy da się jakoś prosto sprawdzić ciśnienie paliwa w układzie, to by była odpowiedź czy z pompą i filtrem jest wszystko ok.
Muszę poszukać jeszcze czy da się jakoś prosto sprawdzić ciśnienie paliwa w układzie, to by była odpowiedź czy z pompą i filtrem jest wszystko ok.
- Od: 26 maja 2019, 13:23
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 2.0 Pb 07'
Filtr powietrza "nie pamiętam jaki, wymieniany ponad pół roku temu".
Kup dobry filtr i wymień. Auto hamuje się zawsze na nowym filtrze powietrza. Dopiero potem szukaj dalej. I zalej mu 95. Ten silnik nie potrzebuje 98.
Kup dobry filtr i wymień. Auto hamuje się zawsze na nowym filtrze powietrza. Dopiero potem szukaj dalej. I zalej mu 95. Ten silnik nie potrzebuje 98.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Po pierwsze, nie wiadomo jaki to jest filtr. Możliwe, że a) jest tani i lipny b) dobrze filtruje, ale ma niską przepustowość. Po drugie, żywotność bardzo zależy od warunków użytkowania. Filtry szybko się zapychają przy jeździe miejskiej, ze względu na pyły które są podnoszone z asfaltu przez opony. Podawane przez producenta 10k km (jeśli dobrze pamiętam) to maksymalny interwał wymiany.
Wyciągnij go, i trzepnij parę razy o rękę, przy okazji zobacz jaki producent. Jeśli objawi Ci się chmura pyłu, to masz odpowiedź. Jeśli jest na nim napisane Deckermann, NTY czy inny przepakowywacz, to masz odpowiedź.
Co do paliwka, to sprawa jest bardziej skomplikowana. Po pierwsze – możesz spokojnie jeździć na Pb95, bo silnik jest do niej przystosowany. Zalewając Pb98 do seryjnego silnika nic nie zyskasz w temacie osiągów.
A czy osiągi mogą być gorsze? Jest taka możliwość. Paliwa o wyższej liczbie oktanowej, ze względu na swój skład, często spalają się wolniej. (ale liczba oktanowa nie ma związku z szybkością spalania)
Najwięcej mocy uzyskujemy, kiedy ciśnienie w cylindrze osiąga maksimum w odpowiednim momencie. Wolniej spalające się paliwo może obniżyć i opóźnić maksymalne ciśnienie spalania, bo tłok przesuwa się w dół powiększając objętość komory.
Wątpię jednak, żeby paliwo było odpowiedzialne za braki momentu w górnym zakresie obrotów. To co opisałem, ma niewielki wpływ na wysokość kreski, tym bardziej że maksymalny moment masz w normie. Zacznij od sprawdzenia filtra.
Wyciągnij go, i trzepnij parę razy o rękę, przy okazji zobacz jaki producent. Jeśli objawi Ci się chmura pyłu, to masz odpowiedź. Jeśli jest na nim napisane Deckermann, NTY czy inny przepakowywacz, to masz odpowiedź.
Co do paliwka, to sprawa jest bardziej skomplikowana. Po pierwsze – możesz spokojnie jeździć na Pb95, bo silnik jest do niej przystosowany. Zalewając Pb98 do seryjnego silnika nic nie zyskasz w temacie osiągów.
A czy osiągi mogą być gorsze? Jest taka możliwość. Paliwa o wyższej liczbie oktanowej, ze względu na swój skład, często spalają się wolniej. (ale liczba oktanowa nie ma związku z szybkością spalania)
Najwięcej mocy uzyskujemy, kiedy ciśnienie w cylindrze osiąga maksimum w odpowiednim momencie. Wolniej spalające się paliwo może obniżyć i opóźnić maksymalne ciśnienie spalania, bo tłok przesuwa się w dół powiększając objętość komory.
Wątpię jednak, żeby paliwo było odpowiedzialne za braki momentu w górnym zakresie obrotów. To co opisałem, ma niewielki wpływ na wysokość kreski, tym bardziej że maksymalny moment masz w normie. Zacznij od sprawdzenia filtra.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Dzięki za odpowiedź, mam nadzieję, że uda mi się w tym miesiącu wymienić filtr pojechać na hamownię i zdać relację.
Mam jeszcze jedno pytanie, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi na tym forum, jaki sprzęt będzie odpowiedni do zdiagnozowania w czasie rzeczywistym parametrów pracy tego silnika ? Przymierzam się do MaxiEcu ale podobno FORscan działa ok ?
Tylko, że FORscan to chyba tylko do tego silnika by się nadał, a potrzebuję sprzętu też do innych silników mazdy (diesiel i sky-active).
Mam jeszcze jedno pytanie, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi na tym forum, jaki sprzęt będzie odpowiedni do zdiagnozowania w czasie rzeczywistym parametrów pracy tego silnika ? Przymierzam się do MaxiEcu ale podobno FORscan działa ok ?
Tylko, że FORscan to chyba tylko do tego silnika by się nadał, a potrzebuję sprzętu też do innych silników mazdy (diesiel i sky-active).
- Od: 26 maja 2019, 13:23
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 2.0 Pb 07'
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości