Witam od jakiegoś czasu borykałem się z problemem z temperaturą. Tj na postoju wskazówka w połowie, w jeździe spadała do do 1/4. Wyczytałem na forum że to termostat. Najpierw oczywiście zdemontowałem poprzedni ( pełno kamienia i termostat w pozycji otwartej), do poprzedniego nie szła żadna wiązka także zakupiłem Termostat
BEHR THERMOT-TRONIK. – TI 202 82 temp otwarcia 82, bez czujnika. Dzisiaj go zamontowałem, zalałem wodą demineralizowana i chcialem odpowietrzyć układ. Problem w tym że wentylator nie chce się załączyć (ustawiona temp na max i nawiew na max) sprawdzałem po 20minutach zero reakcji, temperatura 1/2 skali, oba węże od termostatu gorące. Jeśli włącze klime wentylator się załącza. Jeśli klima wyłączona stoi w miejscu.. Ktoś ma może pomysł co może być nie tak? Przed demontażem sprawdzałem błędy fordscanem i tylko błąd czujnika nasłonecznienia wyskoczył.
Wymiana termostatu + problem
Strona 1 z 1
Dla pewności pojezdzilem z torque i to odczyt temp plynu chlodzacego: https://zapodaj.net/c51ad64b699bc.jpg.html
Max to jakieś 98stopni czyli ok?
Problemu nie ma, sprawdzałem termostat się otwiera bez problemu.
Max to jakieś 98stopni czyli ok?
Problemu nie ma, sprawdzałem termostat się otwiera bez problemu.
Wentylator na drugi bieg włącza się przy temperaturze wg Torque okolo 105°
Witam dzieki za odpowiedź, niestety u mnie wentylator przy 98 stopniach nawet nie jest załączony... temp pokazuje niby ok ale bez załączonego wentylatora.. Także albo czujnik temp plynu chlodzacego padł albo cos nie tak ze sterownikiem wentylatora.
Wydaje mi się, że źle to ująłem – przy wyłączonej klimatyzacji wentylator załącza się przy 105°. Poniżej tej temperatury jest cisza.
W lato cieżko zaobserwować że termostat działa źle.. ale jeśli masz benzynę i silnik się długo nagrzewa.. do tego temp spada podczas jazdy do 1/4 skali, a na postoju stoi w połowie tzn że termostat padł na ryj i i stoi w pozycji otwartej. Wymiana samemu to jakieś 130zł razem z nowym płynem (koncentrat+ woda demi) także nie jest źle. Najlepiej sprawdź 2 przewody z płynem chłodzącym idące od termostatu, jeśli oba są gorące praktycznie odrazu to znaczy że termostat padł.
Kolego, ale po zegarach i roczniku wnioskuję, że jesteś w złym dziale. Jakie auto?
aqaz napisał(a):Witam. Zastanawiam się czy temperatura nie powinna być nieco wyższa? Czy to normalne wskazania czy początek końca termostatu?
Kolego nie czepiaj się,wskazówka dobrze wskazuje. Przez 8 lat użytkowania BJ-tki z tym samym silnikiem (FP) nigdy wskazówka nie pokazywała połowy skali,zawsze minimalnie poniżej połowy nawet w sytuacji gdy padła mi uszczelka pod kolektorem ssącym i wentylator chodził prawie cały czas.
-
rav 75
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości