P421 ,P420 , Gaśnie na zimnym przy odpaleniu,wysokie spalanie.

Witam pacjentem jak widać jest MAZDA 3 BK SEDAN 2004 2.0 LF
A zaczęło się tak po kapitalnym remoncie silnika auto straciło moc a spalanie ruszyło do 17.6l wg wskazan komputera , (przed remontem cykl mieszany duze miasto to 10.4 dod 12.4 przy butowaniu), po okolo 100 km wyskoczył błąd P421 , co raczej by sie zgadzało sonda do wymiany i moc wróciła lecz spalanie znów niekoniecznie , po 400 km kolejny bład p420 wymiana i obsadzenie drugiej sondy nie pomogło spalanie dalej w okolicach 14 -15 l . Jako że bład p420 ma wiele przyczyn zaczeliśmy od:
odłączenia sondy lamba nr 2 niestety – nie pomogło
wymiane sondy nr 2 – nie pomogło
uszczelnienia wtrysków OEM – nie pomogło po za tym cena za oring na wtrysk oem 52 i 48 zł.
wymiana całego układu wydechowego – od kolektora przez dwa katalizatory po tłumik – nie pomogło
sprawdzenie ustawienia rozrządu – nie pomogło
stan świec i filtrów powietrza – wymiana na nowe- nie pomogło
nieszczelnosci na podciśnieniach brak po wymianie katów auto jest żwawsze ale niestety dalej na zimnym silniku po 1 odpaleniu po kilku sekundach gaśnie na zimym tez słabiej wkreca sie na obroty od 1 do 3 niz od 3 do 7 poprostu sa jakby mikro przerwywniki? . spalanie wg komputra to 14l i realnie jest podobnie.
Nie mam już siły i czasu na zabawę w zgaduj zgadula wiec zdecydowałem sie na ten post. Nastepnym krokiem jest sprawdzenie pompy Vacum oraz szukanie dalej nieszczelności w kolektorze ssaacym.
FAQ
SILNIK PRACUJE RÓWNO
BRAK WYCIEKÓW
NIE STUKA NIE PUKA
PRZEPUSTNICA I INNE PRZEPŁYWOMIERZE WYCZYSZCZONE I WYMIENIONE
A zaczęło się tak po kapitalnym remoncie silnika auto straciło moc a spalanie ruszyło do 17.6l wg wskazan komputera , (przed remontem cykl mieszany duze miasto to 10.4 dod 12.4 przy butowaniu), po okolo 100 km wyskoczył błąd P421 , co raczej by sie zgadzało sonda do wymiany i moc wróciła lecz spalanie znów niekoniecznie , po 400 km kolejny bład p420 wymiana i obsadzenie drugiej sondy nie pomogło spalanie dalej w okolicach 14 -15 l . Jako że bład p420 ma wiele przyczyn zaczeliśmy od:
odłączenia sondy lamba nr 2 niestety – nie pomogło
wymiane sondy nr 2 – nie pomogło
uszczelnienia wtrysków OEM – nie pomogło po za tym cena za oring na wtrysk oem 52 i 48 zł.

wymiana całego układu wydechowego – od kolektora przez dwa katalizatory po tłumik – nie pomogło
sprawdzenie ustawienia rozrządu – nie pomogło
stan świec i filtrów powietrza – wymiana na nowe- nie pomogło
nieszczelnosci na podciśnieniach brak po wymianie katów auto jest żwawsze ale niestety dalej na zimnym silniku po 1 odpaleniu po kilku sekundach gaśnie na zimym tez słabiej wkreca sie na obroty od 1 do 3 niz od 3 do 7 poprostu sa jakby mikro przerwywniki? . spalanie wg komputra to 14l i realnie jest podobnie.
Nie mam już siły i czasu na zabawę w zgaduj zgadula wiec zdecydowałem sie na ten post. Nastepnym krokiem jest sprawdzenie pompy Vacum oraz szukanie dalej nieszczelności w kolektorze ssaacym.
FAQ
SILNIK PRACUJE RÓWNO
BRAK WYCIEKÓW
NIE STUKA NIE PUKA
PRZEPUSTNICA I INNE PRZEPŁYWOMIERZE WYCZYSZCZONE I WYMIENIONE