P421 ,P420 , Gaśnie na zimnym przy odpaleniu,wysokie spalanie.

Postprzez Kali47 » 21 cze 2018, 12:16

Witam pacjentem jak widać jest MAZDA 3 BK SEDAN 2004 2.0 LF
A zaczęło się tak po kapitalnym remoncie silnika auto straciło moc a spalanie ruszyło do 17.6l wg wskazan komputera , (przed remontem cykl mieszany duze miasto to 10.4 dod 12.4 przy butowaniu), po okolo 100 km wyskoczył błąd P421 , co raczej by sie zgadzało sonda do wymiany i moc wróciła lecz spalanie znów niekoniecznie , po 400 km kolejny bład p420 wymiana i obsadzenie drugiej sondy nie pomogło spalanie dalej w okolicach 14 -15 l . Jako że bład p420 ma wiele przyczyn zaczeliśmy od:
odłączenia sondy lamba nr 2 niestety – nie pomogło <płacze>
wymiane sondy nr 2 – nie pomogło <płacze>
uszczelnienia wtrysków OEM – nie pomogło po za tym cena za oring na wtrysk oem 52 i 48 zł. <glupek2>
wymiana całego układu wydechowego – od kolektora przez dwa katalizatory po tłumik – nie pomogło
sprawdzenie ustawienia rozrządu – nie pomogło
stan świec i filtrów powietrza – wymiana na nowe- nie pomogło
nieszczelnosci na podciśnieniach brak po wymianie katów auto jest żwawsze ale niestety dalej na zimnym silniku po 1 odpaleniu po kilku sekundach gaśnie na zimym tez słabiej wkreca sie na obroty od 1 do 3 niz od 3 do 7 poprostu sa jakby mikro przerwywniki? . spalanie wg komputra to 14l i realnie jest podobnie.
Nie mam już siły i czasu na zabawę w zgaduj zgadula wiec zdecydowałem sie na ten post. Nastepnym krokiem jest sprawdzenie pompy Vacum oraz szukanie dalej nieszczelności w kolektorze ssaacym.
FAQ
SILNIK PRACUJE RÓWNO
BRAK WYCIEKÓW
NIE STUKA NIE PUKA
PRZEPUSTNICA I INNE PRZEPŁYWOMIERZE WYCZYSZCZONE I WYMIENIONE
Początkujący
 
Od: 18 cze 2017, 13:53
Posty: 26 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: MAZDA 3 BM, 2.0 BENZYNA (175KM) ,2014.

Postprzez Marcis » 21 cze 2018, 20:04

Dobrych masz mechaników. Niepotrzebnie też wymieniasz rzeczy. Jak rozrząd, ustawiony prawidłowo? Możesz mieć gdzieś drobny wyciek, a że paliwo szybko paruje to jest problem i nie widać. Musisz dokładnie obejrzeć auto od spodu na włączonym silniku. Myślę, że tu jest problem. Jedyne co mi przychodzi na myśl, to przewody które idą od zbiornika do silnika, czyli dopływ i powrót zdjąć i dać pod sprężarke i szukać wycieku. Nie wiem czy się przez to nic nie uszkodzi. Gasnąć Ci rano może właśnie przez to, że masz uszkodzony przewód, po nocy paliwo ucieka, paliwo masz na wtryskach i listwie, dlatego odpala, później gaśnie bo nie ma i dopiero jak zassie jest ok. Trzeba było sprawdzić ciśnienie paliwa w komputerze. Nie potrzebnie wydałeś tyle kasy. Jak nic dojście paliwa Ci uszkodzili, a że paliwo paruje to nie widać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323