Strona 1 z 1

Mazda 3 BK 2.0 150KM "LF" 2006r – POTRZEBNY SILNIK NA WCZORAJ !!!

PostNapisane: 4 maja 2018, 21:20
przez bboybartko
Witam Drodzy!

Mam nadzieję, że większości z Was majówka minęła przyjemnie i odpoczęliście trochę :)
Niestety dla mnie nie było kolorowy gdyż 1 maja (dzień przed moimi urodzinami) padł mi silnik – mianowicie panewka obróciła się na korbowodzie. Moc stuków/klekotania/walenia w skali 1-10 oceniam na 15. Cylinder pierwszego tłoka szkoda gadać... :(

PILNIE potrzebuję SPRAWNY W DOBRYM STANIE cały słupek. Najlepiej przebieg do 180 tys.
Auto zostało u teścia mechanika 160 km od mojego miejsca zamieszkania a bez auta jestem jak bez nogi – z resztą sami wiecie.

Proszę Was rzetelnie o informacje albo jakieś namiary na terenie całej Polski gdzie mógłbym znaleźć silnik – cena nie gra roli (jak dla tych silników to +/– chodzą po 3-3,5 tys zł). A wiadomo, że to co w sieci to odsetek tego co znajduje się na szrotach albo u osób prywatnych.

Zależy mi na czasie więc będę wdzięczny za każdą sensowną opcję. Dzięki !

Re: Mazda 3 BK 2.0 150KM "LF" 2006r – POTRZEBNY SILNIK NA WCZORAJ !!!

PostNapisane: 4 maja 2018, 21:35
przez smile

Re: Mazda 3 BK 2.0 150KM "LF" 2006r – POTRZEBNY SILNIK NA WCZORAJ !!!

PostNapisane: 17 maja 2018, 09:09
przez gojd
Hej,

Mam dosłownie taka sama sytuacje. :(

Wracając z majówki na autostradzie nagle zaczął mi stukać silnik. Po zatrzymaniu sie na najbliższej stacji benzynowej skonsultowalem sie z mechanikiem i wywnioskowaliśmy ze samochod jest niezdolny do jazdy. Wezwałem lawetę i zawiozłem samochod do znajomego mechanika. Okazuje sie, ze silnik jest do wymiany.

Nie łatwa sytuacja, bo samochod mam 120 km od domu. Dasz znac, jakie postępy u Ciebie?

Re: Mazda 3 BK 2.0 150KM "LF" 2006r – POTRZEBNY SILNIK NA WCZORAJ !!!

PostNapisane: 29 maja 2018, 00:28
przez Paweł_Radom
A dokładniej co się stało z silnikiem?? Panewka? Korbowód ?

Re: Mazda 3 BK 2.0 150KM "LF" 2006r – POTRZEBNY SILNIK NA WCZORAJ !!!

PostNapisane: 16 lip 2018, 20:54
przez bboybartko
No siemanko :) ,

Nie było mnie trochę bo zabiegany to praca to dom.
Otóż sprawa wygląda tak że auto stoi 160 km ode mnie czyli mianowicie w Wałczu (licząc od Szczecina).

Niestety ale w moim przypadku to obrócona panewka na pierwszym korbowodzie, także silnik do wymiany. Nie chce bawić się w remont, szlify itp bo się nie opłaca.

Tak się składa, że po ponad 2 miesiącach szukania silnika odpowiedniego typu w KOŃCU ZNALAZŁEM i już jutro jadę do Wałcza i mam transport silnika umówiony w wyznaczone miejsce. :) :D

Okazało się, że silnik w mojej maździe jest NAJGORSZY JEŚLI CHODZI O DOSTĘPNOŚĆ NA RYNKU czyli:

Auto: Mazda 3 BK 2007 lift
Poj. 2.0 benzyna
Moc: 150 KM (nie 147)
Typ: LF
Zmienne fazy rozrządu (wariator) i miarka w pokrywie zaworów
i najważniejsze ---> Kompresor klimatyzacji znajduje się pod miską olejową (a nie obok bloku silnika).

PostNapisane: 16 lip 2018, 21:06
przez Marcis
W trójce były tylko 150 km. Jeśli pokazywali Ci 147 to od 6 lub 5. Tacy znawcy widocznie. Jeśli tylko panewka, robiłbym swój silnik. Wał jeśli się nadaje, to można go naprawić, miałem to robione w alfie. Lub szukać wału. Jeśli korbowód cały na pierwszym i górę miałeś ok, to koszta by nie były takie duże. Wtedy byś zrobił bez ściągania głowicy.