2.0 LF Szklanki zaworowe
Strona 1 z 1
Witam, potrzebowałbym pomocy przy zamówieniu szklanek otóż tak, zmierzyłem luz zaworowy, jak i wymiar szklanki mikrometrem i wyszło tak.
1. luz 0,10 mm wymiar szklanki 3.40 mm
2. luz 0,15 mm wymiar szklanki 3.45 mm
3. luz 0,15 mm wymiar szklanki 3.45 mm
4. luz 0,25 mm wymiar szklanki 3.45 mm
5. luz 0,15 mm wymiar szklanki 3.40 mm
6. luz 0,25 mm wymiar szklanki 3.45 mm
7. luz 0,20 mm wymiar szklanki 3.40 mm
8.luz 0,25 mm wymiar szklanki 3.45 mm
Teraz zastanawiam się, czy dobrze to obliczam, że od wymiaru szklanki 3.40 mm i 10 mm luzu zaworowego odejmuje tak 3.40 mm – 0.23 mm = 3.17 mm i taką szklankę zamówić, czyli 3.222 LF01-12-552 ?
Z góry dziękuję pozdrawiam.
1. luz 0,10 mm wymiar szklanki 3.40 mm
2. luz 0,15 mm wymiar szklanki 3.45 mm
3. luz 0,15 mm wymiar szklanki 3.45 mm
4. luz 0,25 mm wymiar szklanki 3.45 mm
5. luz 0,15 mm wymiar szklanki 3.40 mm
6. luz 0,25 mm wymiar szklanki 3.45 mm
7. luz 0,20 mm wymiar szklanki 3.40 mm
8.luz 0,25 mm wymiar szklanki 3.45 mm
Teraz zastanawiam się, czy dobrze to obliczam, że od wymiaru szklanki 3.40 mm i 10 mm luzu zaworowego odejmuje tak 3.40 mm – 0.23 mm = 3.17 mm i taką szklankę zamówić, czyli 3.222 LF01-12-552 ?
Z góry dziękuję pozdrawiam.
- Od: 14 kwi 2014, 09:05
- Posty: 26
- Skąd: ????
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150km Silnik LF Sedan
Mazda 323f BJ 1.6 98km
Silnik ZM
Dobrze liczysz, tyle ile brakuje do wymaganego luzu odejmujesz od grubości szklanki. Na każdej szklance powinny być wymiary, czasami są to końcowe cyfry.
jaki jest rozmiar w drugą stronę? bo ta da Ci dolny przedział normy i może za niedługo znowu być za ciasno.
Jak podmienisz szklanki z 3,45 na 3,40 na 4, 6, 8 będziesz miał 0,3 luzu, oszczędzisz koło stówki.
Zamawiaj w Fordzie, zaoszczędzisz złotówy.
3.17 mm i taką szklankę zamówić, czyli 3.222
jaki jest rozmiar w drugą stronę? bo ta da Ci dolny przedział normy i może za niedługo znowu być za ciasno.
Jak podmienisz szklanki z 3,45 na 3,40 na 4, 6, 8 będziesz miał 0,3 luzu, oszczędzisz koło stówki.
Zamawiaj w Fordzie, zaoszczędzisz złotówy.
Szklanki już zamówione nie bawiłem się w zamianę, po prostu biorę wszystkie 8 wydechowych nowych, a obliczałem je tak 0,10 luzu zaworowego + numer na denku szklanki, czyli 3.382 – wymagany luz 0,33 = wymagana szklanka .
Oto fotki jak szklanki wyglądają od strony gdzie, pracuje krzywka rysy, nie są wyczuwalne, ale ślady zużycia są, autko ma nalatane 185 tys. prawie i pewnie nikt tam nie zaglądał ja, kupiłem je, gdy miało 101 tys. i dodatkowo przejechało 80 tys ,na LPG silnik pracuje równo bez błędów, więc szczerze w porę się tym tematem zainteresowałem, bo może niedługo byłoby kiepsko.
Oto fotki jak szklanki wyglądają od strony gdzie, pracuje krzywka rysy, nie są wyczuwalne, ale ślady zużycia są, autko ma nalatane 185 tys. prawie i pewnie nikt tam nie zaglądał ja, kupiłem je, gdy miało 101 tys. i dodatkowo przejechało 80 tys ,na LPG silnik pracuje równo bez błędów, więc szczerze w porę się tym tematem zainteresowałem, bo może niedługo byłoby kiepsko.
- Od: 14 kwi 2014, 09:05
- Posty: 26
- Skąd: ????
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150km Silnik LF Sedan
Mazda 323f BJ 1.6 98km
Silnik ZM
Ważne żeby dobrze obliczyć Mój ma prawie 200kkm i wszystko na lpg, przy 170kkm zaraz po kupnie musiałem regulować na czterech sztukach. Niedawno sprawdzałem i nic się nie zmieniło po 28kkm.
Może ktoś się wypowiedzieć na temat tego zabiegu? Warto zrobić szlif, czy lepiej nowe? Na ssących mi wyszło wporządku, bo po 0.25, a wydech 2,3 i 4 po 0.25, natomiast pierwszy około 0.22 nie mam pewności do końca, ponieważ mam szczelinomierz 0.20 następnie 0.25
Może ktoś napisać swoje doświadczenia?
Może ktoś napisać swoje doświadczenia?
A jeśli nie mam rys na szklankach, to muszę mimo wszystko wymieniać? Czy to oznacza brak zużycia i brak konieczności wymiany szklanek?
Dopisano 29 sie 2018, 11:11:
Bo chyba nie ma innej opcji ich zużycia niż wytarcie od góry?
Dopisano 29 sie 2018, 11:11:
Bo chyba nie ma innej opcji ich zużycia niż wytarcie od góry?
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Dosyć odważna i nowatorska teoria odnośnie zużywania sie szklanek.
Zmartwię was. Szklanki w naturalny sposób nie ulegają zużyciu. Gdyby tak było luz zaworowy powiększałby sie,a nie malał.
A raczej wszyscy narzekają na ciasne zawory....
Zmartwię was. Szklanki w naturalny sposób nie ulegają zużyciu. Gdyby tak było luz zaworowy powiększałby sie,a nie malał.
A raczej wszyscy narzekają na ciasne zawory....
tadziol jako ekspert od mazd powiedz czy jak rozbierasz te silniki to w środku za każdym razem jest taki syf po oleju? Ja ostatnio kolekcjonuje części do swojej mazdy 2.3 (trójka) i na trzy głowice wszystkie mają wżery na zaworach wydechowych mimo, że luz jest w normie.
Możesz powiedzieć też, czy silniki w maździe 3 2.3litra to to samo co w trójce 2.3litra? Czym różni się więc 2.3 od 2.0 prócz oznaczeń i skoku tłoka bo z tego co widzę to nawet oznaczenia na wałkach rozrządu są takie same.
Dzięki
Możesz powiedzieć też, czy silniki w maździe 3 2.3litra to to samo co w trójce 2.3litra? Czym różni się więc 2.3 od 2.0 prócz oznaczeń i skoku tłoka bo z tego co widzę to nawet oznaczenia na wałkach rozrządu są takie same.
Dzięki
99% to syf i nagar ze spalonego oleju,chociaż ostatnio byłem miło zaskoczony jak regulowałem zawory w LF. Pod pokrywą czysto,widać,aluminium,kolor oleju złoty. Przeleciał 52 kkm od remontu u mnie cały czas na Elf 5W-30 SXR. ( TAXI ).
L3 a LF ma kilka różnic. Nie tylko skok tłoka.
Inne bloki,wałki balansowe w L3,inne tłoki z korbą,inny wał korbowy,inne łańcuchy,etc.
L3 a LF ma kilka różnic. Nie tylko skok tłoka.
Inne bloki,wałki balansowe w L3,inne tłoki z korbą,inny wał korbowy,inne łańcuchy,etc.
Widzisz jakie bzdury ludzie gadają.
Przynajmniej L3 (2.3) z mazdy 6 to te same L3 (2.3) z mazdy 3? Widzę tylko że na pozór różnią się pokrywą zaworów (aluminium i plastik).
Jaki olej polecasz do tego 2.3? Ja leje od 90tys valvoline 5w20 i silnik jest w środku doscyc czysty ale im dłużej czytam internet tym głupszy jestem. Polecisz tego elfa?
Przynajmniej L3 (2.3) z mazdy 6 to te same L3 (2.3) z mazdy 3? Widzę tylko że na pozór różnią się pokrywą zaworów (aluminium i plastik).
Jaki olej polecasz do tego 2.3? Ja leje od 90tys valvoline 5w20 i silnik jest w środku doscyc czysty ale im dłużej czytam internet tym głupszy jestem. Polecisz tego elfa?
Czy może ktoś mi pomóc przy zamianie i doborze szklanek?
Na wydechu mam:
Pierwszy zawór, szklanka 422 luz 0.23
Drugi 402 luz 0.23
Trzeci 422 0.26
Czwarty 462 0.26
Piąty 462 0.25
Szósty 482 0.25
Siódmy 362 0.26
Ósmy 462 0.26
Na ssących mam do wymiany 2 szklanki
Pierwszy 422 0.22
Drugi 422 0.23
Reszta ssących 0.25
Na wydechu mam:
Pierwszy zawór, szklanka 422 luz 0.23
Drugi 402 luz 0.23
Trzeci 422 0.26
Czwarty 462 0.26
Piąty 462 0.25
Szósty 482 0.25
Siódmy 362 0.26
Ósmy 462 0.26
Na ssących mam do wymiany 2 szklanki
Pierwszy 422 0.22
Drugi 422 0.23
Reszta ssących 0.25
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości