2.0 LF Szklanki zaworowe

Postprzez Light56 » 17 lip 2017, 11:34

Witam, potrzebowałbym pomocy przy zamówieniu szklanek otóż tak, zmierzyłem luz zaworowy, jak i wymiar szklanki mikrometrem i wyszło tak.


1. luz 0,10 mm wymiar szklanki 3.40 mm


2. luz 0,15 mm wymiar szklanki 3.45 mm


3. luz 0,15 mm wymiar szklanki 3.45 mm


4. luz 0,25 mm wymiar szklanki 3.45 mm


5. luz 0,15 mm wymiar szklanki 3.40 mm


6. luz 0,25 mm wymiar szklanki 3.45 mm


7. luz 0,20 mm wymiar szklanki 3.40 mm


8.luz 0,25 mm wymiar szklanki 3.45 mm


Teraz zastanawiam się, czy dobrze to obliczam, że od wymiaru szklanki 3.40 mm i 10 mm luzu zaworowego odejmuje tak 3.40 mm – 0.23 mm = 3.17 mm i taką szklankę zamówić, czyli 3.222 LF01-12-552 ???





Z góry dziękuję pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 09:05
Posty: 26
Skąd: ????
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150km Silnik LF Sedan

Mazda 323f BJ 1.6 98km
Silnik ZM

Postprzez tinek » 19 lip 2017, 20:53

Dobrze liczysz, tyle ile brakuje do wymaganego luzu odejmujesz od grubości szklanki. Na każdej szklance powinny być wymiary, czasami są to końcowe cyfry.
3.17 mm i taką szklankę zamówić, czyli 3.222

jaki jest rozmiar w drugą stronę? bo ta da Ci dolny przedział normy i może za niedługo znowu być za ciasno.

Jak podmienisz szklanki z 3,45 na 3,40 na 4, 6, 8 będziesz miał 0,3 luzu, oszczędzisz koło stówki.

Zamawiaj w Fordzie, zaoszczędzisz złotówy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez Light56 » 20 lip 2017, 09:55

Szklanki już zamówione nie bawiłem się w zamianę, po prostu biorę wszystkie 8 wydechowych nowych, a obliczałem je tak 0,10 luzu zaworowego + numer na denku szklanki, czyli 3.382 – wymagany luz 0,33 = wymagana szklanka :).


Oto fotki jak szklanki wyglądają od strony gdzie, pracuje krzywka rysy, nie są wyczuwalne, ale ślady zużycia są, autko ma nalatane 185 tys. prawie i pewnie nikt tam nie zaglądał ja, kupiłem je, gdy miało 101 tys. i dodatkowo przejechało 80 tys ,na LPG silnik pracuje równo bez błędów, więc szczerze w porę się tym tematem zainteresowałem, bo może niedługo byłoby kiepsko.
Załączniki
20107865_1240008879443833_1311367377_o.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 09:05
Posty: 26
Skąd: ????
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150km Silnik LF Sedan

Mazda 323f BJ 1.6 98km
Silnik ZM

Postprzez tinek » 20 lip 2017, 22:02

Ważne żeby dobrze obliczyć :) Mój ma prawie 200kkm i wszystko na lpg, przy 170kkm zaraz po kupnie musiałem regulować na czterech sztukach. Niedawno sprawdzałem i nic się nie zmieniło po 28kkm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez Marcis » 5 sie 2018, 12:32

[quote="Light56"] jest różnica przed i po? Jak poradziłeś sobie z rozpięciem rozrządu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Marcis » 28 sie 2018, 09:47

Może ktoś się wypowiedzieć na temat tego zabiegu? Warto zrobić szlif, czy lepiej nowe? Na ssących mi wyszło wporządku, bo po 0.25, a wydech 2,3 i 4 po 0.25, natomiast pierwszy około 0.22 nie mam pewności do końca, ponieważ mam szczelinomierz 0.20 następnie 0.25
Może ktoś napisać swoje doświadczenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez ezg_siwy » 29 sie 2018, 10:51

A jeśli nie mam rys na szklankach, to muszę mimo wszystko wymieniać? Czy to oznacza brak zużycia i brak konieczności wymiany szklanek?

Dopisano 29 sie 2018, 11:11:

Bo chyba nie ma innej opcji ich zużycia niż wytarcie od góry?
Jest: Mazda 3 Kintaro

MX-5 NA

Była: Mazda MX-5
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 11:58
Posty: 1034
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez tadziol » 29 sie 2018, 20:32

Dosyć odważna i nowatorska teoria odnośnie zużywania sie szklanek.
Zmartwię was. Szklanki w naturalny sposób nie ulegają zużyciu. Gdyby tak było luz zaworowy powiększałby sie,a nie malał.
A raczej wszyscy narzekają na ciasne zawory....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mazda3usa » 10 wrz 2018, 22:15

tadziol jako ekspert od mazd powiedz czy jak rozbierasz te silniki to w środku za każdym razem jest taki syf po oleju? Ja ostatnio kolekcjonuje części do swojej mazdy 2.3 (trójka) i na trzy głowice wszystkie mają wżery na zaworach wydechowych mimo, że luz jest w normie.

Możesz powiedzieć też, czy silniki w maździe 3 2.3litra to to samo co w trójce 2.3litra? Czym różni się więc 2.3 od 2.0 prócz oznaczeń i skoku tłoka bo z tego co widzę to nawet oznaczenia na wałkach rozrządu są takie same.

Dzięki :)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2015, 03:39
Posty: 34 (1/0)
Auto: Mazda 3
2.3 benzyna 118kW
2004

Postprzez tadziol » 11 wrz 2018, 08:58

99% to syf i nagar ze spalonego oleju,chociaż ostatnio byłem miło zaskoczony jak regulowałem zawory w LF. Pod pokrywą czysto,widać,aluminium,kolor oleju złoty. Przeleciał 52 kkm od remontu u mnie cały czas na Elf 5W-30 SXR. ( TAXI !! ).
L3 a LF ma kilka różnic. Nie tylko skok tłoka.
Inne bloki,wałki balansowe w L3,inne tłoki z korbą,inny wał korbowy,inne łańcuchy,etc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mazda3usa » 11 wrz 2018, 09:41

Widzisz jakie bzdury ludzie gadają.
Przynajmniej L3 (2.3) z mazdy 6 to te same L3 (2.3) z mazdy 3? Widzę tylko że na pozór różnią się pokrywą zaworów (aluminium i plastik).

Jaki olej polecasz do tego 2.3? Ja leje od 90tys valvoline 5w20 i silnik jest w środku doscyc czysty ale im dłużej czytam internet tym głupszy jestem. Polecisz tego elfa?
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2015, 03:39
Posty: 34 (1/0)
Auto: Mazda 3
2.3 benzyna 118kW
2004

Postprzez Marcis » 27 wrz 2018, 12:44

Czy może ktoś mi pomóc przy zamianie i doborze szklanek?
Na wydechu mam:
Pierwszy zawór, szklanka 422 luz 0.23
Drugi 402 luz 0.23
Trzeci 422 0.26
Czwarty 462 0.26
Piąty 462 0.25
Szósty 482 0.25
Siódmy 362 0.26
Ósmy 462 0.26
Na ssących mam do wymiany 2 szklanki
Pierwszy 422 0.22
Drugi 422 0.23
Reszta ssących 0.25
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Izmaj1984 » 27 sty 2019, 19:30

witajcie , odświeżę temat .
potrzebuje nominalnych watrośći luzów zaworowych w silniku LF17 2.0i
ssących i wydechowych.pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sty 2017, 19:11
Posty: 6
Skąd: Choczewo
Auto: Mazda 3 2005r
2.0 150KM

Postprzez Marcis » 28 sty 2019, 20:05

0,22-0,28mm in
0,27-0,33mm out
(na zimnym silniku oczywiście)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez MyaS » 11 lis 2020, 20:16

Jaki jest interwał jeśli chodzi o kontrolę luzów w 2.0 LF 150KM?
Tak samo jak w 1.6, czyli co 120tys km?
Sama benzyna bez gazu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2017, 21:29
Posty: 115 (0/3)
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK, 07r.
2.0 LF – 150KM

Postprzez Marcis » 7 gru 2020, 18:43

Dokładnie, chyba co 120 tys.
Ja u siebie po raz pierwszy robiłem przy przebiegu 250 tys i było nadal w normie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323