Strona 1 z 1

Mazda 3 2.0 benzyna PROBLEM Z SILNIKIEM

PostNapisane: 24 sty 2017, 15:55
przez bboybartko
Witam,

W listopadzie 2016 kupiłem mazdę 3 2.0 benzyna 150KM, wszystko było git, silnik mega dynamiczny, cichy i suchy bez wycieków. Po dwóch tygodniach zacząłem słyszeć dziwne cykanie w silniku na wolnych obrotach (na rozgrzanym motorze). W serwisie powiedzieli mi, że to popychacze a powodem bym niski stan oleju w silniku. Oleju było wystarczająco na bagnecie. Później dostałem informację telefoniczną że koszt naprawy to ok 9 tys zł. Podobno to nie tylko popychacze a jeszcze wał rozrządu itp. Dziś zadzwoniłem jeszcze raz żeby się dowiedzieć z czym się wiążą takie wysokie koszty a gość mówi że to koszt wymiany całego rozrządu i miski olejowej (części oryginalne Mazdy). Czy jest to możliwe że zwykłymi "słuchawkami mechanika" rozpoznali usterkę?

Proszę o odpowiedź i pomoc bo nie ukrywam że ta cena to morderca ! :(

PostNapisane: 24 sty 2017, 16:37
przez Gamboa
nie wiem u jakich ty specjalistów byłeś ale 9 tys to ja bym wolał jeżdzić tym autem dopuki silnik nie stanie i wtedy nowy kupić.

2 rzecz jak ci tak bardzo zależy to jedź do jakiegoś innego, normalnego mechanika

ps. ceny wziąłeś jak za audi a8

Re: Mazda 3 2.0 benzyna PROBLEM Z SILNIKIEM

PostNapisane: 24 sty 2017, 22:25
przez Marcis
Brak słów... Nie wiedzą co jest uszkodzone a już i wał rozrządu trzeba, popychacze i miska???? Wow no to nic tylko tam jechać i płakać. Nagraj nam film albo opowiedź dokładnie co się dzieje. Czy usterka jest tylko na wolnych obrotach? Sprawdź czy po wciśnięciu sprzęgła dalej to słychać.

Re: Mazda 3 2.0 benzyna PROBLEM Z SILNIKIEM

PostNapisane: 27 lut 2017, 11:52
przez aRcek
Masz tylko cykanie, które słychać dopiero jak silnik sie rozgrzeje? Silnik jakoś specjalnie nie zmienił swoich parametrów? Nie kopci, nie muli bardzo?
Jeśli nie, łapaj instrukcje:
1. Jedz spokojnie do tego serwisu,
2. Zaproś mechanika na prezentacje,
3. Odpal auto i poczekaj aż się zagrzeje do momentu usłyszenia stukania
4. Otwórz maskę i na włączonym silniku wyciągnij czerwoną wtyczkę, zrobiłem Ci zdjęcie poniżej:
https://zapodaj.net/f760223a2bc63.jpg.html
5. Jeśli stukanie w momencie wyjęcia wtyczki ustąpi popatrz złą miną na mechanika i powiedz że to kolektor ssący a następnie wybierz jedną z poniższych opcji:
a) zrób awanturę i powiedz, że jesteście naciągacze a to tylko kolektor ssący który kosztuje 500 złotych używany i poproś o jego wymianę
b) zabierz auto z awanturą :) poszukaj na allegro kolektora ssące do twojego auta i wymień go sam bądź w innym serwisie
c)uprzejmie poproś o wymianę kolektora ssącego i nie tykanie silnika

Re: Mazda 3 2.0 benzyna PROBLEM Z SILNIKIEM

PostNapisane: 1 mar 2017, 11:59
przez marcinwa70
Po za tym w tym silniku nie ma popychaczy

Re: Mazda 3 2.0 benzyna PROBLEM Z SILNIKIEM

PostNapisane: 1 mar 2017, 14:06
przez Mazz
za 9 tysięcy to kupisz 4 takie silniki chłopie <rotfl>

Re: Mazda 3 2.0 benzyna PROBLEM Z SILNIKIEM

PostNapisane: 28 cze 2017, 12:15
przez bboybartko
Dokładnie!

Dzięki Wam! Nie było mnie trochę w kraju więc teraz piszę i na dniach zabieram się za samochód :D

Re: Mazda 3 2.0 benzyna PROBLEM Z SILNIKIEM

PostNapisane: 28 cze 2017, 15:36
przez kropek101
To czekamy na wyniki prac a swoją drogą w ubiegłym tygodniu robiłem znajomemu przekładkę silnika akurat nie mazda ale sam silnik zakupiony w firmie która całość rozbiera na części nowy mocniejszy wał, panewki, uszczelka pod głowicę wiadomo głowica poszła do zrobienia do tego kompletny rozrząd wszystkie uszczelniacze... całość poskładana do kupy założone plomby 4,2tyś gwarancja na rok bez limitu kilometrów. Wtryski z starego silnika sprzęgło stare skrzynia biegów... doszła regeneracja turbo.
Całkowity koszt już z moją robocizną 6tyś PLN czas 32h robocze.