Pompa i filtr paliwa Mazda 3 BK benzyna

Witam wszystkich klubowiczów z tej strony Kamil z B-B !
Chciałem Wam opisać swoją drogę i podzielić się informacjami w temacie pompy i filtra paliwa.
Pacjentem w tym przypadku posłuży moja Mazda 3 z silnikiem 2.0 benzyna z 2006r. która nieoczekiwanie w drodze z Tatra na krótkim postoju miała problemu z utrzymaniem obrotów a co dopiero jazdą dalej :–(
Na drugi dzień wizyta u znajomego mechanika i diagnoza – niskie ciśnienie paliwa niespełna 1Bar. Na drugi dzień zbiornik w dół gdyż od góry tylko dekiel tzw. rewizyjny i naszym oczom ukazał się smutny widok zwłaszcza po rozebraniu obudowy wkładu pompy. Filtr który zasysa paliwo się rozwarstwił i pompa pociągnęła fragmenty do siebie stąd zapewne problemu z ciśnieniem. Dołączam zdjęcia dość specyficznego filtra paliwa przy pompie.
Na domiar złego przez kilka dni nie udało się znaleźć zamiennika wkładu pompy, ale okazało się że pasuje z Forda Focusa II lecz niestety w tym modelu jest zupełnie inny filtr przy pompie i nie podejdzie.
W przypadku Mazdy 3 pompa ma oznaczenie: 3M5U-9350-CD
natomiast w Focusie II jest mała zmiana w nr. 3M5U-9350-CA
Pompę można dostać w firmie BEAR za ok. 90zł http://www.bear.kielce.pl/
natomiast filtr to już zupełnie inna bajka, ale z pomocą posłużyło chińskie allegro:
https://pl.aliexpress.com/item/Drop-Shi ... fbab0a7df3
Podsumowując w mojej Mazdzie nie znalazłem tradycyjnego filtra tylko ten przy samej pompie. Co ciekawe wszystkie wersje benzynowe mają taką sam wkład pompy, który powinien dawać co najmniej 3Bar ciśnienia na obwodzie. Niestety w moim przypadku skończyło się na używanej pompie, której filtr był na tyle dobry że można go było przełożyć, ale gdybym miał więcej czasu chętnie bym sprowadził z Chin ;–)
Chciałem Wam opisać swoją drogę i podzielić się informacjami w temacie pompy i filtra paliwa.
Pacjentem w tym przypadku posłuży moja Mazda 3 z silnikiem 2.0 benzyna z 2006r. która nieoczekiwanie w drodze z Tatra na krótkim postoju miała problemu z utrzymaniem obrotów a co dopiero jazdą dalej :–(
Na drugi dzień wizyta u znajomego mechanika i diagnoza – niskie ciśnienie paliwa niespełna 1Bar. Na drugi dzień zbiornik w dół gdyż od góry tylko dekiel tzw. rewizyjny i naszym oczom ukazał się smutny widok zwłaszcza po rozebraniu obudowy wkładu pompy. Filtr który zasysa paliwo się rozwarstwił i pompa pociągnęła fragmenty do siebie stąd zapewne problemu z ciśnieniem. Dołączam zdjęcia dość specyficznego filtra paliwa przy pompie.
Na domiar złego przez kilka dni nie udało się znaleźć zamiennika wkładu pompy, ale okazało się że pasuje z Forda Focusa II lecz niestety w tym modelu jest zupełnie inny filtr przy pompie i nie podejdzie.
W przypadku Mazdy 3 pompa ma oznaczenie: 3M5U-9350-CD
natomiast w Focusie II jest mała zmiana w nr. 3M5U-9350-CA
Pompę można dostać w firmie BEAR za ok. 90zł http://www.bear.kielce.pl/
natomiast filtr to już zupełnie inna bajka, ale z pomocą posłużyło chińskie allegro:
https://pl.aliexpress.com/item/Drop-Shi ... fbab0a7df3
Podsumowując w mojej Mazdzie nie znalazłem tradycyjnego filtra tylko ten przy samej pompie. Co ciekawe wszystkie wersje benzynowe mają taką sam wkład pompy, który powinien dawać co najmniej 3Bar ciśnienia na obwodzie. Niestety w moim przypadku skończyło się na używanej pompie, której filtr był na tyle dobry że można go było przełożyć, ale gdybym miał więcej czasu chętnie bym sprowadził z Chin ;–)