Strona 1 z 1

Wibracje silnika

PostNapisane: 29 sie 2016, 07:44
przez qubac69
Witam
Mam Mazde 3 2.0 benzyna 2004, na biegu jałowym zauważyłem mocne wibracje silnika, które przenoszą się na środek kabiny. Przejrzałem watki na forum, gdzie typowania jest poduszka silnika, albo problemy z przepustnicą, z tym że problem dotyczył aut z LPG.

Wibracje porównywalne z pracą silnika na 3 cylindra h, ale auto ma normalna moc, nic nie stuka, obroty równo się trzymają, przyspieszenie też ok.

Na wyższych obrotach, tj. ponad 1k jest ok.

Ktoś?? Coś??

Re: Wibracje silnika

PostNapisane: 29 sie 2016, 10:43
przez iparts
Na początek sprawdził bym poduszki silnika, czy nie jest któraś wyrobiona i nie przenosi drgań na cała karoserię. W celu wyeliminowania nie palenia na jeden cylinder warto byłoby podpiąć samochód pod komputer diagnostyczny czy nie ma żadnych błędów dotyczących spalania.

Re: Wibracje silnika

PostNapisane: 20 wrz 2016, 16:30
przez krynio79
Ja też mam podobny problem.Delikatnie wszystko drży na wolnych obrotach,jest to zauważalne szczególnie jak się połozy ręke na drzwiach.Obroty raczej nie faluja.Akurat miałem przegląd gazu i gaziarz stwierdził że to sa luzy zaworowe do zrobienia.

PostNapisane: 20 wrz 2016, 19:23
przez Gamboa
nie wiem jak u ciebie w 2.0B ale u mnie mechanik powiedział że luzów sie nie redukuje w tych silnikach bo coś tam coś tam,, chyba że przy okazji większego remontu silnika, a kaŻdy mechanik chce kit wcisnąć.

PostNapisane: 25 wrz 2016, 12:47
przez krynio79
Twój akurat kit Ci wcisnął. Nie każdy mechanik tego się podejmie ale to nie są rzeczy których nie da się zrobić. Oczywiście najpierw sprawdzenie luzów a to każdy mechanik zrobi i nie jest to zbyt kosztowne. Sprawdzenie plus koszty uszczelki i bedziesz wiedział jakie masz luzy

Re: Wibracje silnika

PostNapisane: 21 paź 2016, 11:58
przez qubac69
Witam
udało mi się wyeliminować wszelkie wibracje z mojego samochodu, może odpowiedź ta pomoże innym użytkownikom uniknąć zbędnych kosztów na kasowanie luzów czy czyszczenie czegokolwiek !!

Otóż w moim przypadku sprawcą wibracji było zniekształcone mechanicznie sprzęgło. Po jego wymontowaniu okazało się, że tarcza wewnętrzna docisku sprzęgła – to takie kółko w jego środku, będąc pierwotnie wypośrodkowanym, obniżyło się o około 5 mm, powodując przeciwwagę w całym osprzęcie, skutkującą ogromnymi wibracjami. Dodam tylko, że wciskając sprzęgło mogłem opuścić nogi na siłowni, bo wchodziło tak ciężko, że w korku łydka sama się robiła. Dodatkowo oderwała się jedna blaszka, która pokiereszowała samą obudowę. Obluzowała się łapa, no i wiadomo tarcza ścierała się nierównomiernie.

Niemniej jednak, wibracje ustały.

Wszystkie typy tej usterki, tj. czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego, kompresja na cylindrach, przeskoczenie łańcucha rozrządu na zębatce, problemy z łańcuchem wydechu (czy jakoś tak), kwestie lewego powietrza dostającego się do silnika, wymiana poduszki tej olejowo gumowej, podpinanie pod komputer – to nie to.

Jak zaczyna wibrować – trzeba obadać czy silnik zachowuje się elastycznie czy trzęsie nim na wszystkie strony – jeżeli tak to robi się przeciwwaga, najprawdopodobniej od sprzęgła. Można też to diagnozować lekko wciskając pedał sprzęgła, na którym wówczas będzie czuć ostre bicie. Wtedy wiadomo, że trzeba wymieniać, a nie robić jakieś rzeczy, wyciągające kasę z naszych portfeli.

Re: Wibracje silnika

PostNapisane: 25 paź 2016, 15:45
przez beny1984
Cześć,
Dzięki za poradę ze sprzęgłem. Gdzie wymieniłeś sprzęgło w swojej Madzi?

Re: Wibracje silnika

PostNapisane: 3 lis 2016, 23:57
przez qubac69
Mam dobrego mechanika, który ogarnął pracę w sumie po kosztach

PostNapisane: 21 lis 2016, 17:01
przez arek.wiatrowski
iparts napisał(a):Na początek sprawdził bym poduszki silnika, czy nie jest któraś wyrobiona i nie przenosi drgań na cała karoserię. W celu wyeliminowania nie palenia na jeden cylinder warto byłoby podpiąć samochód pod komputer diagnostyczny czy nie ma żadnych błędów dotyczących spalania.


Jak można spawdzić stan poduszki?

dziękuję za info

PostNapisane: 24 lis 2016, 12:42
przez iparts
Podjedź na stację diagnostyczną. Mniej więcej za 20zł powinni Ci sprawdzić bez problemów stan poduszek silnika. Chodzi o to żeby ruszać silnikiem i patrzeć oraz jednocześnie słuchać czy poduszka prawidłowo pracuje.

Re: Wibracje silnika

PostNapisane: 11 gru 2016, 14:09
przez qubac69
Ja mam taki patent, ze na wyłączonym silniku (zimnym – żeby nie poparzyć dłoni) włączamy jedynkę i szarpiemy za silnik. Musisz spróbować wyczuć luzy i choć może nie jest to najbardziej wysublimowany sposób, to nie czaje płacić jakiemuś mechanikowi 20 zł za to, że powie Ci, że trzeba zmienić u niego poduszki za xx zł plus 150 robocizny.