Kolejny komputer silnika uległ uszkodzeniu – prośba o pomoc w diagnozie.

Postprzez dev-knight » 20 kwi 2016, 19:58

Witam was drodzy forumowicze,

Otóż borykam się z nie lada problemem! Moja kochana mazda 3 1.6 benzyniak , pewnego razu zgasła i juz wiecej jej nie odpalilem. Tzn zgasla po jezdzeniu podczas ulewy wiec mialem wrazenie ze to cos z elektryką.Dodam ze kręcił wzorowo , immo ok , aku ok. Po wpieciu w komputer – zero błędów. Elektryk popatrzyl , posprawdzal czujniki,bezpieczniki – wszystko ok. No więc diagnoza jedna – komputer do wymiany! Mówie sobie – no cóż, wymienie i bedzie furka smigała. Po podpięciu nowego komputera , mazda odpalała bez problemu od dotyku. Po przejechaniu 15km , podczas redukcji biegów auto ni stąd ni zowąd zgasło, odpalić rzecz jasna nie dało rady. Co może powodować taki stan rzeczy? Bo chyba niemożliwym byłoby, że 2 komputery w przeciagu paru dni trafił szlag. Jeśli macie jakieś pomysły to proszę o pomoc , bo na kolejny komputer mnie nie stac noi przede wszystkim to nie jest rozwiazanie.
Pomocy.

Dopisano 21 kwi 2016, 19:12:

widze ze nikt kompletnie sie nie przejmuje problemem. Co to za forum... :D
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2016, 10:58
Posty: 8
Auto: mazda 3 1.6 bk (2004)

Postprzez Marcis » 30 kwi 2016, 17:27

Kolega w Mazdzie 6 miał taki podobny problem że mu auto nie uruchamiało się, pokazły się błedy związane z kontrolą trakcji, przez przypadek doszliśmy że był jeden kabelek masy wysunięty i to powodowało coś takiego. Więc posprawdzaj wszystkie przewody i te główne bezpieczniki no i ten od ECU iskrę masz na świecach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez dev-knight » 2 maja 2016, 10:40

Masy posprawdzane , iskra w świecach jest. Otóż mam nadzieje, że udało się problem rozwiązać. Elektryk wpadł na trop spięcia powodowanego przez wentylator silnika. Wentylatorek jest bezpośrednio wpięty do sterownika(nie ma żadnego bezpiecznika na drodze pomiedzy ECU a wentylatorem), więc jak było spięcie to padał cały komputer. Po wymianie wentylatora przejechałem 500 km i chyba wszystko już git
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2016, 10:58
Posty: 8
Auto: mazda 3 1.6 bk (2004)

Postprzez Marcis » 2 maja 2016, 11:48

No to fajnie. Masz osłonę pod silnikiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez dev-knight » 2 maja 2016, 14:45

Niestety nie mam... wiem, że musze o to zadbać bo podczas ulew różnie moze być
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2016, 10:58
Posty: 8
Auto: mazda 3 1.6 bk (2004)

Postprzez Marcis » 2 maja 2016, 15:59

Prawdopodobnie gdyby nie osłona za pewnie 100 zł nie był byś tyle w plecy:–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323