Strona 1 z 3

Mazda 3 2.0 BK Problem z mocą słaby hamulec klimatyzacja wyłącza się

PostNapisane: 18 mar 2016, 20:20
przez Darek200691
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Jestem posiadaczem Madzi 3 GTA z silnikiem 2.0 LF.
Problem jest następujący:
Od paru miesięcy walczę z usterką której nie mogę zlokalizować. Mianowicie auto ma lepsze i gorsze dni. W tych lepszych zwija asfalt i hamulec kosa :P , gorszych hamulec taki sobie i auto dławi prawdopodobnie ma zbyt mało powietrza .
Sprawdzam Forscanem i nie ma żadnych błędów jedyne co zauważyłem to po gwałtownym dodaniu gazu Stan układu paliwowego przechodzi w Błąd :

Obrazek

Obrazek

Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1) z zaślepionym serwem hamulcowym waha się od -14.84 do 10.94 :%
Bez dodawaniu gazu oscyluje koło zera
Z serwem nawet od -17.90 do 25 % często hamując
Błąd występuje tu i tu
Obrazek

Ciśnienie paliwa: około 4 bary na działającym silniku
Na zimnym silniku ten błąd nie wyskakuje i sterowanie klapkami w dolocie działa- IMRC (Kontrola (wirnika) kolektora dolotowego).

Jeśli ktoś wie co oznacza ten" fault" lub miał podobnie to proszę o jakieś info.

PostNapisane: 21 mar 2016, 22:49
przez Gamboa
i jak, ogarnales sprawe?

PostNapisane: 5 cze 2016, 12:16
przez Darek200691
dalej nic, sprawdzam wszystko, zrobiłem sygnalizacje vris w kabinie (dwie diody led) i jak jest zimny silnik załączone są dwie klapki jedna gaśnie jak przyspieszam druga po 4-5 tys obr jak się nagrzeje to działa tylko jedna i to ta która gaśnie po 5 tyś.
Mam za małe podciśnienie mierząc vacumetrem, może być winny kolektor dolotowy lecz nie chce go rozkręcać bez 100 % pewności.
Jak odłączę czujnik położenia przepustnicy to błąd z tym układem paliwowym nie występuje ale auto i tak nie ma mocy.

Czy ktoś miał podobne objawy ???

Teraz doszedł problem z klimatyzacją mianowicie jak silnik się nagrzeje to termik na sprężarce odcina napięcie do elektromagnesu. Czynnik nabity jakieś 500g mi gość nabił.
Po nabiciu problem nie ustąpił sprężarka włącza się co chwile i termik przerywa obwód.
Sprawdziłem termik i przerywa przy 70 stopniach wiec dorobiłem inny na 110 stopni.
Klima działa dłużej lecz nadal przerywa.

Pomału się poddaje... czekam na specjalistę tylko że ma za dużo samochodów a nie wie co siedzi w moim wiec bierze proste roboty.

Ma ktoś jakiś pomysł co mogę sprawdzić ???

Re: Mazda 3 2.0 BK Problem z mocą słaby hamulec klimatyzacja wyłącza się

PostNapisane: 5 cze 2016, 14:44
przez marcin255
poszukaj nieszczelności w dolocie , posprawdzaj wężyki od podciśnienia

PostNapisane: 6 cze 2016, 21:38
przez Darek200691
sprawdziłem serwo i układ vris wszystko trzyma ciśnienie :|
Jeśli muszę rozebrać cały dolot to trzeba odkręcać cały przód ?? zderzak chłodnice itp. bo tak powiedział mi mechanik <co?>

Ma ktoś wykres z dobrze działającej madzi ?? chodzi mi o przepływkę, sondy itp. tak dla porównania.
Może jest jakaś różnica w wartościach.

PostNapisane: 6 cze 2016, 21:53
przez Gamboa
nie wiem czy u mnie jest wszystko ok ale ja mam tak

PostNapisane: 9 cze 2016, 20:41
przez Darek200691
Bardzo dziękuje :) może coś wypatrzę tylko muszę te same obroty ustawić :p
U mnie EGR nie działa na postoju a przy wystąpieniu raz tego błędu na ,,układzie paliwowym" nie działa wcale :(

PostNapisane: 9 cze 2016, 22:47
przez Gamboa
to jak jutro lub pojutrze pojezdze wrzuce to samo na biegu jałowym na zimnym i na ciepłym silniku, porównamy,
w sumie fajnie by było gdyby jakiś czarodziej co sie na tym zna to luknął.

PostNapisane: 10 cze 2016, 18:22
przez Darek200691
Witam po testach
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Jak widać moje parametry są inne :(( za mało powietrza przechodzi przez przepływkę a jak zmienie na drugą bo kiedyś nabyłem to jest tyle samo <rotfl>
mam dwie zepsute przepływki?? raczej mało prawdopodobne więc skąd silnik bierze powietrze lub nie bierze bo kiepsko jedzie. odczucie jakby go dławiło, zalewało

znalazłem jeszcze takie dziwne zjawisko i nie wiem czy tak ma być ??? chodzi o prędkość obrotową żądaną przez komp. zaznaczyłem strzałką.:

Obrazek

Jest w tym coś podejrzanego ???

Re: Mazda 3 2.0 BK Problem z mocą słaby hamulec klimatyzacja wyłącza się

PostNapisane: 11 cze 2016, 08:19
przez marcin255
Widzę tylko na 2 zrzucie za mało powietrza na idle 1.74 powinno być 2.3- 2.4 G/s
krótką korektę masz – 3% więc lewego powierza nie bierze coś z przewodami od maf , miałem podobne problemy z maf okazało się , że wiązka przy sri się uszkodziła bo był zbyt mocno naciągnieta

PostNapisane: 11 cze 2016, 08:53
przez Darek200691
No możliwe tylko czy zmieniało by to podciśnienie w kolektorze ??
vrisy też mi nie działają :(
Jak tą wiązkę zdiagnozować ?? i gdzie się znajduje bo przy przepływce ta wtyczka jest ok tak na 98% :P
mierzyłem napięcia bo nic więcej nie dałem rady .
Przy zmianie biegów szarpie sprzęgło a jak dobrze wszystko chodzi to płynnie można zmieniać.
Zatkany katalizator może tak robić ??? tylko nie wiem jak skutecznie go sprawdzić. Sonde lambda pierwsza odkręcałem i prawie nic nie dmuchało przez ten otwór.
Kończą mi się pomysły i pomału się poddaje bo 10 miesięcy już się z tym męczę.

PostNapisane: 11 cze 2016, 10:13
przez Gamboa
mnie zastanawia czemu ja mam obciążenie silnika 10 proc więcej niż ty <co?>

PostNapisane: 11 cze 2016, 16:01
przez Darek200691
może miałeś klime włączoną ??
Ja sprawdzałem silnik szwagra też 2.0 LF tylko 2007 rok i też przy 2500obr ma przepływ 10g

Obrazek

Re: Mazda 3 2.0 BK Problem z mocą słaby hamulec klimatyzacja wyłącza się

PostNapisane: 11 cze 2016, 17:00
przez marcin255
ja tam widzę maf 8g/s nie wiem czy ilośc zasysanego powietrza zależy od jego temperatury bo w jednym teście temp. powietrza 28*C i 10g/s w drugim temp 41*C i 6.67g/s

PostNapisane: 12 cze 2016, 12:54
przez Darek200691
tak jest 8 ale chwile wcześniej było 10 Ten ostatni test to mazda 6 z podobnym silnikiem tylko po lifcie
Może faktycznie tak jest, albo ciepłego powietrza zasysa mniej możliwe ??

Sprawdziłem tą prędkość żądaną i ma tak samo lecz jeszcze jedno mnie zdziwiło
Ciśnienie ABS on przy wciśnięciu mocnym hamulca ma ponad 1200 KPa a ja tylko 8000 KPa
a podciśnienie mam większe od niego.

Szkoda że te programy nie mają danych jakie parametry mają być , to by było duże ułatwienie.

Re: Mazda 3 2.0 BK Problem z mocą słaby hamulec klimatyzacja wyłącza się

PostNapisane: 12 cze 2016, 14:56
przez marcin255
Ja po nagrzaniu= temp. płynu 91 *C temp. powietrza zasysanego 21 *C mam 11g/s przy 2500 rpm na postoju w czasie jazdy przy 2500 mam 16-17g/s

PostNapisane: 13 cze 2016, 17:37
przez Gamboa
na postoju temp powietrza zasysanego jest wyższa niż podczas jazdy, jeszcze zależy od tego jak auto nagrzane

Re: Mazda 3 2.0 BK Problem z mocą słaby hamulec klimatyzacja wyłącza się

PostNapisane: 14 cze 2016, 16:38
przez Darek200691
Podsumowanie moje jest takie.
Za mało powietrza przechodzi przez przepływke, jest słabe ciśnienie na ABS i nie działają vrisy dodatkowo obcięta moc.
Jak daję mu lekko gazu to jakoś się zbiera a jak mocniej to słabnie. Wszystko się trzyma kupy tylko co jest powodem. Bez filtra powietrza tak samo jest.
jeszcze jedno dobijające że nikt w całym forum tak nie miał :|

Wam koledzy działają vrisy dobrze ???

Re: Mazda 3 2.0 BK Problem z mocą słaby hamulec klimatyzacja wyłącza się

PostNapisane: 14 cze 2016, 23:37
przez marcin255
klapki nie dają takich objawów ja bym stawiał na nieszczelność w podciśnieniach , szukał przy serwie hamulcowym

PostNapisane: 15 cze 2016, 15:38
przez Darek200691
Też na to stawiałem tylko że testowałem z zaślepionym serwem i nawet robiłem podciśnienie sprężarką z lodówki wszystko trzymało. Głupi już jestem dzisiaj przez minute było dobrze <rotfl>
Jak na postoju trzymam nogę na hamulcu tak z 30s to jedzie dobrze ale przez moment.
Musze jeszcze raz zrobić test.