Mazda 3 2.0 BK Problem z mocą słaby hamulec klimatyzacja wyłącza się

Postprzez Darek200691 » 18 mar 2016, 20:20

Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Jestem posiadaczem Madzi 3 GTA z silnikiem 2.0 LF.
Problem jest następujący:
Od paru miesięcy walczę z usterką której nie mogę zlokalizować. Mianowicie auto ma lepsze i gorsze dni. W tych lepszych zwija asfalt i hamulec kosa :P , gorszych hamulec taki sobie i auto dławi prawdopodobnie ma zbyt mało powietrza .
Sprawdzam Forscanem i nie ma żadnych błędów jedyne co zauważyłem to po gwałtownym dodaniu gazu Stan układu paliwowego przechodzi w Błąd :

Obrazek

Obrazek

Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1) z zaślepionym serwem hamulcowym waha się od -14.84 do 10.94 :%
Bez dodawaniu gazu oscyluje koło zera
Z serwem nawet od -17.90 do 25 % często hamując
Błąd występuje tu i tu
Obrazek

Ciśnienie paliwa: około 4 bary na działającym silniku
Na zimnym silniku ten błąd nie wyskakuje i sterowanie klapkami w dolocie działa- IMRC (Kontrola (wirnika) kolektora dolotowego).

Jeśli ktoś wie co oznacza ten" fault" lub miał podobnie to proszę o jakieś info.
Ostatnio edytowano 5 cze 2016, 12:22 przez Darek200691, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez Gamboa » 21 mar 2016, 22:49

i jak, ogarnales sprawe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Darek200691 » 5 cze 2016, 12:16

dalej nic, sprawdzam wszystko, zrobiłem sygnalizacje vris w kabinie (dwie diody led) i jak jest zimny silnik załączone są dwie klapki jedna gaśnie jak przyspieszam druga po 4-5 tys obr jak się nagrzeje to działa tylko jedna i to ta która gaśnie po 5 tyś.
Mam za małe podciśnienie mierząc vacumetrem, może być winny kolektor dolotowy lecz nie chce go rozkręcać bez 100 % pewności.
Jak odłączę czujnik położenia przepustnicy to błąd z tym układem paliwowym nie występuje ale auto i tak nie ma mocy.

Czy ktoś miał podobne objawy ???

Teraz doszedł problem z klimatyzacją mianowicie jak silnik się nagrzeje to termik na sprężarce odcina napięcie do elektromagnesu. Czynnik nabity jakieś 500g mi gość nabił.
Po nabiciu problem nie ustąpił sprężarka włącza się co chwile i termik przerywa obwód.
Sprawdziłem termik i przerywa przy 70 stopniach wiec dorobiłem inny na 110 stopni.
Klima działa dłużej lecz nadal przerywa.

Pomału się poddaje... czekam na specjalistę tylko że ma za dużo samochodów a nie wie co siedzi w moim wiec bierze proste roboty.

Ma ktoś jakiś pomysł co mogę sprawdzić ???
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez marcin255 » 5 cze 2016, 14:44

poszukaj nieszczelności w dolocie , posprawdzaj wężyki od podciśnienia
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Darek200691 » 6 cze 2016, 21:38

sprawdziłem serwo i układ vris wszystko trzyma ciśnienie :|
Jeśli muszę rozebrać cały dolot to trzeba odkręcać cały przód ?? zderzak chłodnice itp. bo tak powiedział mi mechanik <co?>

Ma ktoś wykres z dobrze działającej madzi ?? chodzi mi o przepływkę, sondy itp. tak dla porównania.
Może jest jakaś różnica w wartościach.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez Gamboa » 6 cze 2016, 21:53

nie wiem czy u mnie jest wszystko ok ale ja mam tak
Załączniki
mazda.jpg
mmazda.jpg
mmmazda.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Darek200691 » 9 cze 2016, 20:41

Bardzo dziękuje :) może coś wypatrzę tylko muszę te same obroty ustawić :p
U mnie EGR nie działa na postoju a przy wystąpieniu raz tego błędu na ,,układzie paliwowym" nie działa wcale :(
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez Gamboa » 9 cze 2016, 22:47

to jak jutro lub pojutrze pojezdze wrzuce to samo na biegu jałowym na zimnym i na ciepłym silniku, porównamy,
w sumie fajnie by było gdyby jakiś czarodziej co sie na tym zna to luknął.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Darek200691 » 10 cze 2016, 18:22

Witam po testach
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Jak widać moje parametry są inne :(( za mało powietrza przechodzi przez przepływkę a jak zmienie na drugą bo kiedyś nabyłem to jest tyle samo <rotfl>
mam dwie zepsute przepływki?? raczej mało prawdopodobne więc skąd silnik bierze powietrze lub nie bierze bo kiepsko jedzie. odczucie jakby go dławiło, zalewało

znalazłem jeszcze takie dziwne zjawisko i nie wiem czy tak ma być ??? chodzi o prędkość obrotową żądaną przez komp. zaznaczyłem strzałką.:

Obrazek

Jest w tym coś podejrzanego ???
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez marcin255 » 11 cze 2016, 08:19

Widzę tylko na 2 zrzucie za mało powietrza na idle 1.74 powinno być 2.3- 2.4 G/s
krótką korektę masz – 3% więc lewego powierza nie bierze coś z przewodami od maf , miałem podobne problemy z maf okazało się , że wiązka przy sri się uszkodziła bo był zbyt mocno naciągnieta
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Darek200691 » 11 cze 2016, 08:53

No możliwe tylko czy zmieniało by to podciśnienie w kolektorze ??
vrisy też mi nie działają :(
Jak tą wiązkę zdiagnozować ?? i gdzie się znajduje bo przy przepływce ta wtyczka jest ok tak na 98% :P
mierzyłem napięcia bo nic więcej nie dałem rady .
Przy zmianie biegów szarpie sprzęgło a jak dobrze wszystko chodzi to płynnie można zmieniać.
Zatkany katalizator może tak robić ??? tylko nie wiem jak skutecznie go sprawdzić. Sonde lambda pierwsza odkręcałem i prawie nic nie dmuchało przez ten otwór.
Kończą mi się pomysły i pomału się poddaje bo 10 miesięcy już się z tym męczę.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez Gamboa » 11 cze 2016, 10:13

mnie zastanawia czemu ja mam obciążenie silnika 10 proc więcej niż ty <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Darek200691 » 11 cze 2016, 16:01

może miałeś klime włączoną ??
Ja sprawdzałem silnik szwagra też 2.0 LF tylko 2007 rok i też przy 2500obr ma przepływ 10g

Obrazek
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez marcin255 » 11 cze 2016, 17:00

ja tam widzę maf 8g/s nie wiem czy ilośc zasysanego powietrza zależy od jego temperatury bo w jednym teście temp. powietrza 28*C i 10g/s w drugim temp 41*C i 6.67g/s
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Darek200691 » 12 cze 2016, 12:54

tak jest 8 ale chwile wcześniej było 10 Ten ostatni test to mazda 6 z podobnym silnikiem tylko po lifcie
Może faktycznie tak jest, albo ciepłego powietrza zasysa mniej możliwe ??

Sprawdziłem tą prędkość żądaną i ma tak samo lecz jeszcze jedno mnie zdziwiło
Ciśnienie ABS on przy wciśnięciu mocnym hamulca ma ponad 1200 KPa a ja tylko 8000 KPa
a podciśnienie mam większe od niego.

Szkoda że te programy nie mają danych jakie parametry mają być , to by było duże ułatwienie.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez marcin255 » 12 cze 2016, 14:56

Ja po nagrzaniu= temp. płynu 91 *C temp. powietrza zasysanego 21 *C mam 11g/s przy 2500 rpm na postoju w czasie jazdy przy 2500 mam 16-17g/s
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Gamboa » 13 cze 2016, 17:37

na postoju temp powietrza zasysanego jest wyższa niż podczas jazdy, jeszcze zależy od tego jak auto nagrzane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Darek200691 » 14 cze 2016, 16:38

Podsumowanie moje jest takie.
Za mało powietrza przechodzi przez przepływke, jest słabe ciśnienie na ABS i nie działają vrisy dodatkowo obcięta moc.
Jak daję mu lekko gazu to jakoś się zbiera a jak mocniej to słabnie. Wszystko się trzyma kupy tylko co jest powodem. Bez filtra powietrza tak samo jest.
jeszcze jedno dobijające że nikt w całym forum tak nie miał :|

Wam koledzy działają vrisy dobrze ???
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez marcin255 » 14 cze 2016, 23:37

klapki nie dają takich objawów ja bym stawiał na nieszczelność w podciśnieniach , szukał przy serwie hamulcowym
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Darek200691 » 15 cze 2016, 15:38

Też na to stawiałem tylko że testowałem z zaślepionym serwem i nawet robiłem podciśnienie sprężarką z lodówki wszystko trzymało. Głupi już jestem dzisiaj przez minute było dobrze <rotfl>
Jak na postoju trzymam nogę na hamulcu tak z 30s to jedzie dobrze ale przez moment.
Musze jeszcze raz zrobić test.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323