Strona 1 z 1

Docieranie Silnika

PostNapisane: 17 mar 2016, 19:38
przez Riordian94
Witam.
Jestem posiadaczem mazdy 3 2.0 150km benzyna+ lpg, 2004r. Przeprowadziłem w niej remont silnika: szlif wału, nowe panewki korbowodowe i główne, nowe pierścienie, głowica po planowaniu + wymienione uszczelniacze. Silnik po remoncie zalany olejem 10W40, moje pytanie jest następujące, jak dobrze dotrzeć silnik? Wiem że po około 1-2tyś muszę wymienić olej. Ale chodzi mi o styl jazdy jaki mam przyjąć przy docieraniu. Praca na biegu jałowym? Co jakiś czas wkręcanie go na wyższe obroty? Długie trasy przy stałych obrotach? Liczę na waszą pomoc <oczko>

Re: Docieranie Silnika

PostNapisane: 17 mar 2016, 21:08
przez marcin255
Jazda w pełnym zakresie obrotów , hamowanie silnikiem , najlepiej kręcić się po mieście :)

Re: Docieranie Silnika

PostNapisane: 21 kwi 2016, 22:25
przez Riordian94
Witam!
Kolejne pytanie z mojej strony, na dotarcie silnika zalałem olej 10W40, czy mogę po zrobieniu 1,5-2tyś km zalać go 5W40 pełnym syntetykiem? Wiem że ogólnie nie przechodzi się niżej tylko o "oczko" wyżej, ale na niektórych stronach internetowych wyczytałem że przy dotarciu lepszy jest olej pół syntetyczny a niektórzy zalewają nawet mineralnym, w co ciężko mi uwierzyć...
Liczę na waszą pomoc bo zbliża się wymiana i nie wiem co za bardzo zrobić, jeśli nie uzyskam odpowiedzi to zaleje pełnym ;)
Pozdrawiam!

Re: Docieranie Silnika

PostNapisane: 22 kwi 2016, 08:38
przez marcin255
po dotarciu to co zaleca producent a3/a5 5w30

Re: Docieranie Silnika

PostNapisane: 24 kwi 2016, 16:09
przez Riordian94
Czyli można przejść oczko niżej? Z 10w40 na 5w30?