Strona 1 z 1

Bagnet oleju mazda 3 2.0 benzyna 2006 rok po lifcie

PostNapisane: 6 mar 2016, 22:23
przez tomyx1
Witam, czy może mi ktoś pokazać ja wygląda oryginalny bagnet do tejże Mazdy? Mam przeczucie ze mam jakiś zamiennik. Wlewam 4.3l i bagnet suchy...

Re: Bagnet oleju mazda 3 2.0 benzyna 2006 rok po lifcie

PostNapisane: 7 mar 2016, 09:56
przez marcin255

Re: Bagnet oleju mazda 3 2.0 benzyna 2006 rok po lifcie

PostNapisane: 7 mar 2016, 13:03
przez tomyx1
Dziękuję za odpowiedź. Mój bagnet jest całkiem inny. Ma żółta rączkę do wyciągania i grubszy pręt zakończony jakimś dziwnym plastikiem z miarka. Nie jest tak pokrecony jak ten na zdjęciu. A jaka powinna być jego długość?

Bagnet oleju – wskazania

PostNapisane: 11 lip 2017, 07:24
przez MyaS
Witam.

Pytanie odnośnie wskazania ilości oleju na bagnecie w waszych M3.

Jestem 3 tyg po wymianie oleju. Ostatnio z ciekawości sprawdziłem sobie stan i okazał się taki jak na zdjęciu.

Było wlane jakieś 3.9-4.0L.
Stwierdziłem że doleję 2 setki bo nie będzie na suchym jeździł, ale jeśli chodzi o kolejny pomiar to nic się nie zmieniło. Za każdym razem pokazuje tak samo.

Od razu po zakupie auta, przed samą wymianą też pokazywało to co na obrazku.

Stan mierzyłem na równym terenie, na zimnym silniku po dłuższym postoju oraz na rozgrzanym do optymalnej temperatury i odczekaniu 5 minut po zgaszeniu auta.

Pytanie jak to u was wygląda? Nie chcę przelać oleju bo to też nie dobrze.
Wycieków nie ma, nie kopci, płyn chłodniczy czysty, bagnet i korek też.
Silnik zdrowy.

Dodam jeszcze że tak jak na zdjęciu widać poziom min-max. Ślady oleju są na samym dole i na górze, tak jakby bagnet nie zanurzał się w oleju tym wgłębieniem na którym jest miarka.
Ścianka górna (boczna) patrząc na foto jest w oleju do poziomu max...

Dopisano 11 lip 2017, 09:11:

Poszperałem trochę i znalazłem podobny temat więc nie tylko ja mam z tym gównianym bagnetem taki problem.

viewtopic.php?f=473&t=169564

Może jest jakiś normalny zamiennik do tego modelu który prawidłowo wskazuje stan?

Re: Bagnet oleju – wskazania

PostNapisane: 11 lip 2017, 11:39
przez cisman
Pewnie dla tego że podałeś wątek BL nie BK. Ty widzę masz BK 07 i to zdjęcie które wrzuciłeś niestety ale nie obrazuje prawidłowego bagnetu do tego silnika i tej wersji.

Re: Bagnet oleju – wskazania

PostNapisane: 11 lip 2017, 17:28
przez borovvy
Mam taki sam bagnet i jak dobrze pamiętam instrukcja przewiduje dwa rodzaje, w tym ten z obrazka.

PostNapisane: 11 lip 2017, 18:36
przez MyaS
borovvy napisał(a):Mam taki sam bagnet i jak dobrze pamiętam instrukcja przewiduje dwa rodzaje, w tym ten z obrazka.


Dokładnie są stosowane w tych silnikach dwa rodzaje bagnetów. Jak twój się sprawuje, też masz takie problemy ze wskazywaniem? ...

Ja już nie wiem co mam myśleć. Dolewać już nie chcę bo mogę przelać. Aktualnie mam wlane z tym co było przy wymianie oleju i z tym co dolewałem osobiście jakieś 4,2-4,3L więc nie ryzykuje. Pytanie co jeśli rzeczywiście jest za mało...

Od czasu wymiany zostało zrobione jakieś 600km – jeśli byłby tak duży ubytek to raczej byłoby to zauważalne chociażby przez mocno niebieskie spaliny i smród przepalanego oleju.

Teoretycznie przy małej ilości oleju powinna się pokazać kontrolka, choć ona bardziej odpowiada za ciśnienie oleju w układzie, ale to jedno z drugim się pokrywa.

Re: Bagnet oleju – wskazania

PostNapisane: 13 lip 2017, 13:30
przez cisman
A widzisz nawet nie wiedziałem że były dwa rodzaje u wszystkich znajomych M3 były te co ja mam.
Jeśli chodzi o odczytywanie to nie mam najmniejszego problemu, chyba że jest świeżutko po wlaniu oleju to wiadomo ciężej zauważyć ale i tak bez większych problemów. Kup używkę za 10 czy 15 zł :)

PostNapisane: 13 lip 2017, 20:05
przez MyaS
cisman napisał(a):A widzisz nawet nie wiedziałem że były dwa rodzaje u wszystkich znajomych M3 były te co ja mam.
Jeśli chodzi o odczytywanie to nie mam najmniejszego problemu, chyba że jest świeżutko po wlaniu oleju to wiadomo ciężej zauważyć ale i tak bez większych problemów. Kup używkę za 10 czy 15 zł :)


Używkę... a to dobre. Znajdź mi taki a postawię Ci dobrego browara :D

Dzisiaj po odebraniu auta od mechanika udało mi się sprawdzić stan 5 minut od wyłączenia silnika.
Żeby wskazanie było w miarę dobre muszę wsunąć czysty bagnet, poczekać jakieś 5-10 sekund i dopiero wyciągnąć, wtedy widać olej.
Jeśli od razu wyciągam bagnet to nie widać prawie nic.

I niestety. Na ciepłym pokazuje że jest ponad maks. Nieznacznie, ale zawsze... Obstawiam jakieś 100-200ml. Pytanie teraz czy odsysać czy dać sobie spokój?

Postaram się jeszcze sprawdzić na spokojnie na zimnym, bo wiadomo że na ciepłym silniku zawsze więcej pokazuje i olej jest rozbryzgany, ale przynajmniej wiem że jest i go nie bierze :)

Re: Bagnet oleju – wskazania

PostNapisane: 14 lip 2017, 07:47
przez cisman
A na szrocie patrzałeś tam można dużo "drobnych" detali wykopać? Bo zapewne mówisz że ciężko znaleźć na necie :)

A co do tego małego naddatku to z taką ilością dałbym sobie spokój

Re: Bagnet oleju – wskazania

PostNapisane: 9 sie 2017, 17:17
przez Damian68
Pytanie . Mam w M3 bagnet oleju inny tzn taki "skręcony" spirala i nie wiem czy taki występował w 2 litrowych benzynach . Dopytam jak prawidłowo sprawdzać poziom oleju bo na zimnym mam tylko lekko umoczony dół bagnetu <co?>

Znalazłem takie info na forum
Obrazek

Re: Bagnet oleju – wskazania

PostNapisane: 10 sie 2017, 08:17
przez marcin255
masz w tym co wkleiłeś , co jest niejasne ?

Re: Bagnet oleju – wskazania

PostNapisane: 10 sie 2017, 15:30
przez Damian68
Chodzi o bagnet czy jest od M3

Re: Bagnet oleju – wskazania

PostNapisane: 10 sie 2017, 20:24
przez marcin255
przed liftem był typ A po typ B – twój , umów się z kimś z regionu , porównaj

[Usunięte]

PostNapisane: 11 sie 2017, 13:51
przez widmo82
PostTen post został usunięty przez widmo82 11 sie 2017, 13:51.
Powód: test

Re: Bagnet oleju mazda 3 2.0 benzyna 2006 rok po lifcie

PostNapisane: 11 sie 2017, 15:46
przez Damian68
Ok mam ten co na zdjęciu z aukcji Allegro więc spoko – te którą opublikowałeś w 2016- sprawa wyjaśniona a przy okazji czy wymieniając olej trzeba wymienić w misce uszczelkę pod korkiem?

też już znalazłem :D a więc sprawa jasna

UNREAD_POSTprzez marcin255 » 20 cze 2015, 14:47
Tam oryginał jest alu ( ten na śrubie ) , zamiennik miedziany jest w IC , chyba płaciłem 60 parę groszy , wziąłem na zapas :) , wymiana przy każdej zmianie oleju