Cześć, mazda odpala bardzo dobrze, lecz przy dojeżdżaniu do skrzyżowania auto skacze od 200 do 800 obrotów i często gaśnie. Ostatnio zapalił mi się check P0126 Dodam że płyn chlodniczy jest na maksimum.
Dopisano 22 lut 2016, 19:00:
Czy z przepustnica wszystko jest dobrze?
Re: Niestabilna praca i błąd P0126
Napisane: 22 lut 2016, 20:26
przez xkudi
Mam podobnie, przeczytałem kilka wątków na forum i kupiłem zawór elektormegnetyczny LF82-18-741. Czekam na przesyłkę. Innym pomagało, podobno to częsta usterka
Ew. moze to być Czujniki temperatury płynu chłodzącego.
A jest możliwość ze właśnie to powoduje skakanie tych obrotów na zimnym silniku?
Re: Niestabilna praca i błąd P0126
Napisane: 22 lut 2016, 21:45
przez xkudi
Mogę to stwierdzić jak sam wymienię zawór. Póki co czekam
Re: Niestabilna praca i błąd P0126
Napisane: 22 lut 2016, 23:13
przez Kamil00
A też Ci obroty skaczą na zimnym i czasem gaśnie?
Napisane: 23 lut 2016, 00:22
przez gr3mlin
co to za program kolego?? i jak go podłączyć to Madzi?
Re: Niestabilna praca i błąd P0126
Napisane: 23 lut 2016, 01:02
przez Kamil00
Jest to program piston na androida. Włożyłem wtyczkę do gniazda w aucie i połączył się z nią przez ten program
Dopisano 23 lut 2016, 00:16:
Czy ta pozycja przepustnicy jest w normie?
Re: Niestabilna praca i błąd P0126
Napisane: 23 lut 2016, 07:04
przez xkudi
U mnie to było tak, że miałem problem z odpalaniem na ciepłym. Odłączyłem akumulator, problem ustąpił lecz szaleją mi obroty, cały czas – dojeżdżając do skrzyżowania, czasami zgaśnie ale rzadko.
Re: Niestabilna praca i błąd P0126
Napisane: 23 lut 2016, 08:31
przez marcin255
Zablokowany termostat w pozycji otwartej = niedogrzany silnik , wymiana termostatu jeśli nie pomoże wymiana czujnika temp. cieczy chłodzącej
Re: Niestabilna praca i błąd P0126
Napisane: 23 lut 2016, 13:30
przez Kamil00
Co sądzicie o zmianie biegów? Czy w odpowiednim momencie się zmieniają?
Dziś chciałbym wyjąć i przeczyszczające przepustnice, co o tym sądzicie?
Wszystko dołączyłem, wyciągnąłem ale dwie śruby na przepustnicy są przekrecone.... ktoś ma jakiś pomysł?
Napisane: 25 lut 2016, 20:26
przez gr3mlin
to że check się świeci to normalka?! :O
Re: Niestabilna praca i błąd P0126
Napisane: 26 lut 2016, 00:10
przez Kamil00
Napisałem w pierwszym poście jaki błąd jest ... Możliwe ze od termostatu są te wahania obrotów?
Re: Niestabilna praca i błąd P0126
Napisane: 26 lut 2016, 10:01
przez xkudi
Ja własnie zamówiłem termostat. W przyszłym tygodniu wymienię i zobaczymy czy pomoże
Re: Niestabilna praca i błąd P0126
Napisane: 2 mar 2016, 18:51
przez xkudi
Byłem dziś u mechanika i powiedziałem mu co i jak jest z tymi obrotami. Podpiął mi komputer DELPHI, nie wykryło żadnego błędu. Kazał wstrzymać się z wymianą termostatu, bo temp mi nie szaleje a jedynie obroty. Dotarł też dziś do mnie zawór elektomagnetyczny, o którym wcześniej wspominałem. Za tydzień wracam do domu to podejmę się wymiany, chyba, że będzie mnie drażniło to podjadę do jakiegoś miejscowego serwisu.
Ktoś ma jakiś inny pomysł?
Pytanie: Gdzie dokładnie znajduje się czujnik cieczy chłodzącej? (2.0 150KM LF)
Napisane: 2 mar 2016, 22:11
przez Marcis
Sprawdź czy masz pod termostat podłączona kostkę elektryczna. Tam pokazało że masz 66C temp. Normalnie rozgrzany silnik powinien mieć 90. Ten silnik rozgrzewa się bardzo szybko. Kiedyś jak wracałem z nad morza, zacial mi się termostat, temp miałem podobna jak u Ciebie i obroty około 1000rpm Więc jeśli masz walniety termostat i kostkę elektryczna do niego to może Ci świrowac komputer. Odłącz jeśli jest i sprawdź jak się zachowuje silnik i czy ten sam błąd.
Re: Niestabilna praca i błąd P0126
Napisane: 3 mar 2016, 10:58
przez cisman
ludzie co ma termostat do obrotów i do takiego szaleństwa co widzimy na filmiku?? dla mnie na 100% to nie termostat (chyba że dodatkowo jest padnięty) bo on niema nic wspólnego z obrotami poza tym że jeśli masz niedogrzany silnik = podwyższone obroty przy postoju do 500 rmp
z dwa tyg temu wymieniałem termostat i objawami padniętego jest to że: np przy stałej prędkości wskazówka temp spada Ci do 3-4 kresek z środka. Bardzo długo się nagrzewa i bardzo późno albo wgl niemasz ciepłego nadmuchu. A przede wszystkim jak odpalisz i masz zimny silnik to po lekkim nagrzaniu do pierwszej – trzeciej kreski masz ciepłą lub ciepławą chłodnice sprawdzenie tego to 2 min roboty także
ja obstawiam przepływomierz walnięty lub czujnik położenia wału bo kolega w golfie miał identycznie tylko jemu nawet sam gasł w czasie jazdy i u niego te elementy były do wymiany:)
Napisane: 3 mar 2016, 14:22
przez marcin255
cisman napisał(a):ludzie co ma termostat do obrotów i do takiego szaleństwa co widzimy na filmiku??
Wyobraź sobie sytuację ,że ecu co 2 s dostaje info o temp. cieczy chłodzącej – raz jest to 100 *C raz 20 *C a innym 66 *C
Napisane: 3 mar 2016, 18:10
przez cisman
marcin255 napisał(a):
cisman napisał(a):ludzie co ma termostat do obrotów i do takiego szaleństwa co widzimy na filmiku??
Wyobraź sobie sytuację ,że ecu co 2 s dostaje info o temp. cieczy chłodzącej – raz jest to 100 *C raz 20 *C a innym 66 *C
No wyobrażam sobie tylko w takiej sytuacji jak opisałeś nie jest winny termostat, a czujnik temperatury termostat służy tylko i wyłącznie do otwarcia lub zamknięcia obiegu a czujnik i odczyty z czujnika do ecu to zupełnie co innego i jego ewentualna awarią może być zacięcie się w jednej pozycji jak otwartej to pół biedy gorzej jak zamkniętej
Re: Niestabilna praca i błąd P0126
Napisane: 4 mar 2016, 10:39
przez xkudi
Ja zaczynam jednak od czyszczenia przepustnicy i sprawdzenia silniczka krokowego. Umówiony jestem na środę. Dam znać czy pomogło
Napisane: 4 mar 2016, 11:35
przez Marcis
Czemu nie zrobisz sam? Wszystko na wierzchu i chwilą pracy.