mazda 3 MPS wymiana silnika

Postprzez ravrav » 9 gru 2015, 16:47

Witajcie. Zakupiłem swoją mazdę MPS w DE od kolegi. Niestety z uszkodzonym silnikiem. Po wstępnej diagnozie nie wygląda to dobrze ( liczyłem się z tym ), dokładnie zatarty wał na jednej korbie, urwany zawór który zrobił dziurę w tłoku. Jeszcze motor nie rozebrany do końca jednak wszystko wskazuje na konieczność wymiany kompletnego silnika.

Znajomy w DE posiada silnik o bardzo małym przebiegu i przystępnej cenie lecz z nowszego modelu 2010r. Mój egzemplarz jest z 2007. Stąd moje pytanie czy ten silnik można zastosować w moim aucie?
Dane katalogowe są chyba identyczne. Orientujecie się czy sam słupek tj. blok i głowica będą pasowały.

Bardzo dziękuję za wszystkie sugestie.
ravrav
 

Postprzez Marcis » 9 gru 2015, 19:21

Najlepiej to poszukaj oznaczeń na obu silnikach i będzie wiadomo. Sprawdź czy ten znajomy nie ma trupa również. Porównaj nawet inne zwykłe silniki 2.3 bo ja oznaczenia te same to szukaj silnika na części i zrobisz swój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez ravrav » 10 gru 2015, 11:10

Motor od kolegi jest z uszkodzonego auta, ma około 30 000 km. Z tego co się orientuję to doładowane silniki mają wzmacniany wał i inne podzespoły więc zwykły 2.3 to raczej nie podejdzie. U mnie uszkodzona także tuleja na cylindrze, oczywiście wszystko da się zrobić ale ryzyko spore jak to będzie pracować, tym bardziej że mam plany na podnoszenie mocy. W praktyce potrzebuję wał korbowy z panewkami ( mój do szlifu raczej się nie nadaje, lekko krzywy ), kompletną głowicę, jeden korbowód z tłokiem, i tuleja w bloku. Raczej koszty będą podobne do zakupu używanego silnika.
ravrav
 

Postprzez piterus87 » 28 gru 2015, 18:52

Silnik w MPSie to całkiem inna konstrukcja niż wolnossący 2.3.
Przy nieodpowiednim obchodzeniu się z tym silnikiem są właśnie takie efekty. Bardzo prawdopodobne , że korby też będziesz miał do wymiany.
Kupno używanego silnika szczególnie do MPSa to jest loteria. Więc jeśli masz kasę (a w tym przypadku trzeba jej sporo) to rób swój silnik od podstaw. Po pierwsze wstaw kute korbowody. W zależności od tego w jakim stanie jest wał albo dajesz nadwymiarowe panewki albo szukasz drugiego wału.
Tak czy siak musisz się nastawić na spore wydatki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323