Sonda lambda – P0032 i P0038

Postprzez Adrian1325 » 10 wrz 2015, 12:56

Witam serdecznie.

Od paru dni męczę się z różnymi problemami w aucie, z większością sobie poradziłem jednak niedawno pojawiły się błędy dotyczące sond lambda (P0032 oraz P0038). Błędy wyskoczyły jednocześnie i dlatego nie wiem czy problem leży w samych sondach czy gdzieś indziej.

Chciałbym się zapytać Was jakie elementy powinienem sprawdzić, chodzi mi głównie o to czy jest jakiś sposób na pomiar czy sonda działa prawidłowo, czy może wiązka, wtyczka, bezpiecznik czy sam ECU?

Jeżeli jednak padnie na sondy to czy one są dokładnie takie same? Pytam bo zamawiałbym raczej jakieś uniwersalne (bo dużo tańsze) i nie wiem czy jest między nimi jakaś różnica. Dodatkowo wiem że są one 4 przewodowe ale nie wiem jaki jest zakres napięć, będę wdzięczny również za tą informację. Moja wersja to 2.0 benzyna 150 KM.

Ogólnie problemy z nimi zaczęły się po przegrzaniu silnika (?) Zablokowały mi się wszystkie hamulce i byłem zmuszony przejechać kilkaset metrów ja jedynce żeby dojechać do domu <glupek2> Może powinienem zostawić wtedy auto i spróbować rozwiązać jakoś problem ale do roboty się spieszyłem to nie było czasu na myślenie a jedynie na reakcję ;P Wiem że dałem popalić tym zabiegiem silnikowi, i po powrocie pokazały się wyżej wymienione błędy i zastanawiam się czy czasem nie przegrzałem silnika uszkadzając w jakiś sposób te sondy.

Dodatkowo poza świecącym się Checkiem nie zauważyłem żadnego dyskomfortu w jeździe, może jedynie ma trochę mniej mocy ale mogę też być przewrażliwiony tym problemem i tylko mi się to wydaje.

Dziękuje oraz pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2013, 22:36
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT

Postprzez pawcio1017 » 13 wrz 2015, 22:25

Jak dobrze kojarze to oba bledy dotycza obwodow podgrzewania sond lambda, pierwszy dotyczy pierwszej sondy, drugi tylnej. Troche dziwne, zeby usterka wystapila w jednym momencie na obu sondach <oczy> Czy po skasowaniu checka blad pojawia sie ponownie czy wystapil jednorazowo? Nie bardzo rozumiem opisywanej przez Ciebie sytuacji. Jakim cudem wszystkie hamulce na raz Ci sie zablokowaly? I przegrzanie silnika przy opisywanej przez Ciebie jezdzie kilkuset metrow na jedynce tez raczej nie jest normalnym zjawiskiem, bo silnik nie mial prawa sie przegrzac.

Na poczatku sprawdz organoleptycznie wiazki obu sond, kostki itp. Sprawdzenie samej sondy polega na pomiarze skokow napięcia na jej odpowiednich wejściach ktore powinno sie wahac mniej więcej w przedziale 0,1-0,9v. PRZY ROZGRZANYM SILNIKU (Twoje sondy maja zakres 0-1v) Jednak tak jak pisalem wyzej u Ciebie wg DTC problem chyba lezy w obwodzie podgrzewania sondy.

Ten temat powinien Ci cos pomoc:


http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=51686
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Adrian1325 » 14 wrz 2015, 13:20

Nie wiem jak mi się zablokowały hamulce ale pomogło poluzowanie dwóch śrubek łączących pompę hamulcową od serwa. Powstał luz, hamulce popuściły i działa dalej. No może to nie było też kilkaset metrów, coś ponad kilometr i katować auto na jedynce z zakleszczonymi hamulcami raczej nie wychodzi na dobre ;p

Kasowałem błędy ale pojawiają się na nowo. Może jeszcze dzisiaj znajdę chwilę żeby to sprawdzić jak napisałeś.

Dzięki za odpowiedź.

EDIT@@

No dobra, przejrzałem wszystkie wtyczki, kable, i wszystko inne co się dało. Żadnych nieprawidłowości nie zauważyłem, styki czyściutkie, okablowanie nienaruszone a jednak po złożeniu wszystkiego wszystko wróciło do normy.

Czy kable mogą doprowadzić się do takiego stanu że powstają takie problemy? Podobnie miałem z przepływomierzem – mechanik wymieniał wiązkę, przez jakiś czas pojawiał się problem z czujnikiem temperatury powietrza oraz zaworem sterowania układu dolotowego... Za każdym błędem krył się błąd "wysokie napięcie w obwodzie".

Co zrobić żeby pozbyć się problemu na dobre?
Początkujący
 
Od: 21 mar 2013, 22:36
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda 3 2004 2.0 benzyna 150 KM SPORT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323