Mazda 3 2.3 AT szarpie kod U0101

Postprzez Grzegorz 2.3 » 31 sie 2015, 20:48

Witam od ponad tygodnia borykam się z niecyklicznymi szarpnięciami w mojej Madzi. Nigdy nie wiadomo kiedy szarpnie, jak mocno szarpnie i na którym biegu. Czasami są to delikatne szarpnięcia nie redukujące biegów czasami jak na zamieszczonym filmie, który znalazłem w sieci.
https://www.youtube.com/watch?v=Heu9Dbp ... e=youtu.be

Obrazuję on dokładnie te mocniejsze szarpnięcia kiedy obrotomierz blokuje się na chwilę a skrzynia redukuje z 5 na 3 biegi, zapala się w tym momencie kontrolka AT i trwa to jakieś 1-2 sekundy i wraca na 5 bieg. podpinanie pod komputer nic nie dawało bo nie pokazywał błędów. Pojechałem do SAMKO tych od automatów stwierdzili, że to na pewno wina elektryki. Wczoraj szarpnęło mi 4 razy pod rząd i zaświeciła się kontrolka silnika – błąd U0101 –
– Faulty Transmission Control Module (TCM)
– TCM harness is open or shorted
– TCM circuit poor electrical connection

Nikt nie chce tego naprawiać, nawet w serwisie Mazdy w Warszawie powiedzieli mi abym pojechał do elektryka specjalizującego się w takich rzeczach bo to wcale nie musi być wina tego modułu.
U mechanika silnik sprawdzony, świece, skrzynka z bezpiecznikami, zawory itp i zero zmian.

Czy kogoś spotkała taka przykra usterka, jeśli tak proszę o radę.
Początkujący
 
Od: 31 sie 2015, 20:10
Posty: 5 (0/1)
Auto: Mazda 3 2.3 BK AT 2008 USA

Postprzez Grzegorz 2.3 » 11 wrz 2015, 09:03

Witam wszystkich
po wizycie i potwierdzeniu przez Jacka Grabowskiego z firmy Elektronika Grabowski z Piaseczna (dobry specjalista ) uszkodzony kontroler TCM do wymiany ale takiego nie kupisz używanego a nowy 3700 więc lepiej usunąć automat i wsadzić manual będzie taniej i dłużej pojeżdżę.
Postaram się zrobić foto relację z operacji przekładania wraz z opisem
Początkujący
 
Od: 31 sie 2015, 20:10
Posty: 5 (0/1)
Auto: Mazda 3 2.3 BK AT 2008 USA

Postprzez newuser » 11 wrz 2015, 12:37

przy jakim przebiegu padl ci ten modul? w usa tez to sporo kosztuje bo cena niecale 500$ tego ustrojstwa,
http://www.zoomzoomnationparts.com/p/Au ... 89E1D.html
automat fajna sprawa, ale jak cos padnie to niestety finansowo zaboli <cisza> chociaz z drugiej strony odpadaja problemy ze sprzeglem jakby nie patrzec, ktore pewnie tez do najtanszych nie nalezy,
niestety sporo ludzi mialo problemy z tym modulem i to przy przebiegach rzedu 60tys mil :|
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 00:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez Grzegorz 2.3 » 11 wrz 2015, 21:35

Witam padł przy 69tys mil czyli standard jak to opisują na amerykańskich forach. W Polsce wszystkie dostępne skrzynie automatyczne na rynku wtórnym maja te moduły TCM usunięte jedyna możliwość to ściągnięcie z USA. Produkują tam wersje OEM pasujące do skrzyń z rocznika 2007-2009 – cena 485-700$.
Jest w Rumi firma Electronic, która zajmuje się naprawą takich modułów
http://eltronic24.pl/oferta/naprawa-ste ... ni-biegow/
może obejdzie się bez przekładania na manuala zwłaszcza, że jak dzwoniłem do serwisów z pytaniem jaki model skrzyni manualnej mogę zastosować do mojego silnika to spotkałem się ze spychoterapią i ignorancją na poziomie sześciolatków , cytuję " chyba pan żartuję tego nie da się zrobić a w ogóle to możemy panu podać po vinie jaka skrzynia teraz u pana siedzi" Qr chyba wiem jaka skrzynia u mnie teraz siedzi. Napisałem skargę do Mazda Poland na te serwisy (już taki jestem), że ich pomoc ogranicza się tylko do dzień dobry.
Pożyjemy zobaczymy, będę pisał co i jak by osoby z podobnym problemem mogły skorzystać z moich doświadczeń.
Początkujący
 
Od: 31 sie 2015, 20:10
Posty: 5 (0/1)
Auto: Mazda 3 2.3 BK AT 2008 USA

Postprzez newuser » 12 wrz 2015, 10:05

Grzegorz 2.3 napisał(a):W Polsce wszystkie dostępne skrzynie automatyczne na rynku wtórnym maja te moduły TCM usunięte jedyna możliwość to ściągnięcie z USA.


co masz na mysli piszac usuniete?
zycze powodzenia, mam nadzieje ze uda Ci sie ogarnac problem w jakis normalnych pieniadzach <oczy>
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 00:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez Grzegorz 2.3 » 16 wrz 2015, 11:22

co mam na myśli pisząc usunięte? a to, że wszystkie dostępne skrzynie z rynku wtórnego nie maja tych kontrolerów TCM. Nikt z serisu ani MMPoland nie chce mi powiedzieć jaki typ skrzyń manualnych był montowany do tego silnika a domiar złego nie ma możliwości zakupu tego kontrolera w Europie nawet w w głównym magazynie belgijskim Mazdy na Europę. Jednym słowem koszmar, chyba to będzie moja ostatnia Mazda, powoli tracę szacunek do tej marki a zwłaszcza MM Poland.
Obdzwoniłem 20 firm specjalizujących sie w naprawie elektroniki do automatów i nikt nie chce się w tym grzebać.
Skończy się ściągnięciem części z USA tam przynajmniej mają wszystko na stanie.
Początkujący
 
Od: 31 sie 2015, 20:10
Posty: 5 (0/1)
Auto: Mazda 3 2.3 BK AT 2008 USA

Postprzez some1 » 17 wrz 2015, 06:51

Kupiłeś używane auto ściągnięte prywatnie z USA, z silnikiem, który nie był w ogóle oferowany w Europie w tym modelu. Trzeba liczyć się z tym, że niektórych części nie da się w Europie kupić, ASO może nawet nie mieć instrukcji i dokumentacji serwisowej do tej wersji, bo i po co im.

Pretensje możesz mieć co najwyżej do siebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Grzegorz 2.3 » 24 wrz 2015, 16:30

Logując się tutaj szukałem pomocy ludzi, którzy mogli mieć podobne problemy a dostaje przemądrzałe wpisy ćwierć inteligenta. Panie some1, twoje dywagacje nic nie wnoszące do tematu możesz wsadzić sobie głęboko w rzyć. Przestań pisać posty bo nikomu one nie służą pomocą.

Edycja widmo82:
Otrzymujesz ostrzeżenie za ten wpis. Na tym forum szanujemy zdanie innych nawet jeśli się nie zgadzamy z nimi.
Początkujący
 
Od: 31 sie 2015, 20:10
Posty: 5 (0/1)
Auto: Mazda 3 2.3 BK AT 2008 USA

Postprzez some1 » 25 wrz 2015, 06:54

No pewnie, przecież to wina Mazdy i wszystkich wokoło, że w Europie nie można dostać części do amerykańskiej limuzyny Jaśnie Pana ani ASO nie wie jak zrobić przekładkę na manual. <lol>

Sprzedaj Pan rzęcha, kup jakiś porządny samochód marki do której jeszcze masz szacunek. Ostatnio diesle Vokswagena potaniały w USA.

A na serio, proponuję popytać u źródła, czyli na amerykańskich forach, jaki model skrzyni manualnej był w tych autach montowany i czy będzie pasować np. skrzynia z silnika 2.0. Tutaj nie kojarzę aby ktoś coś takiego robił i się tym chwalił, co najwyżej ludzie zmieniali w silniku 2.0 skrzynię z 5 na sześć biegów.
W przypadku naprawy skrzyni automatycznej, zamówienie części z USA czy to bezpośrednio, czy przez firmę która się tym zajmuje, to też nie jest jakiś wielki problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez daniello87 » 29 wrz 2015, 19:50

Witam,
Wyskoczył mi ten sam błąd sugerując sprawdzenie połączeń kablowych. Pisze czy udało Ci się kolego ruszyć temat do przodu?
Początkujący
 
Od: 17 maja 2015, 15:50
Posty: 14 (2/0)
Skąd: Gdańśk
Auto: Mazda 5 Active Plus, 2009, silnik 2.0 benzyna, Automatyczna skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323