Strona 1 z 1

Mazda 3 BK 2.0 – pierwsze przełączenie na gaz

PostNapisane: 11 maja 2015, 20:29
przez xebo
Witam

Od pewnego czasu po założeniu gazu zauważyłem że pierwsze przełączenie na gaz jest wyczuwalne, objawia się w postaci lekkich, bardzo delikatnych szarpnięć.
Sytuacja jest dziwna bo dzieję się tak tylko i wyłącznie podczas pierwszego przełączenia ( z zimnego silnika ), natomiast gdy osiągnie swoją temp, nie czuje się tego przełączenia.

Może macie jakieś pomysły co może być nie tak?


Z gazownikiem już kombinowane były różne opcję, wymienialiśmy listwę, komputer i nic nie pomogło.
Ostatnio poszła sugestia w stronę przepustnicy, ponieważ gdy silnik osiągnął 99 stopni zaczął drgać i nierówno pracować, może przepustnica mieć z tym coś wspólnego?


STAG 4+
Wtryskiwacze Hana 2000

Pozdrawiam

PostNapisane: 12 maja 2015, 00:33
przez rafik256
A co w tym dziwnego że tylko na zimnym?? Jeżeli to dziwi gazownika to chyba musi się doszkolić w strojeniu i funkcjonowaniu instalacji IV generacji.
Regulacja gazu była robiona z podglądem korekt paliwowych i AFR?? W stagu korekty po temperaturze masz zrobione?? sprawdzałeś jakie masz korekty w ECU przy przełączaniu na zimnym w czasie tego problemu??
Było strojenie w trasie czy samochód tylko po autokalibracji??

Re: Mazda 3 BK 2.0 – pierwsze przełączenie na gaz

PostNapisane: 12 maja 2015, 11:42
przez gazparts
dokładnie auto trzeba sprawdzić na zimnym,
na korektach będzie wszystko widać bo mazda szybko wchodzi w CL na zimnym silniku :)

PostNapisane: 13 maja 2015, 17:21
przez dicon
Nie wiem czy to w czymś pomoże, ale mój "gaziorz" ustawił mi przejście na gaz, wtedy gdy temperatura skoczy powyżej 35 stopni. Silnik i tak bardzo szybko się nagrzewa. :)

Re: Mazda 3 BK 2.0 – pierwsze przełączenie na gaz

PostNapisane: 14 maja 2015, 18:23
przez xebo
Ja też mam na 35 stopni.

Korekty były wykonywane, mapka ustawiana...
Gazownik mówi że przypadek 1 na 1000 mu się trafił.

PostNapisane: 18 maja 2015, 19:39
przez rafik256
jak to mówią na jednym forum o LPG... mapki są dla turystów. Korekty ECU silnika sie sprawdza. One są najważniejsze i mają być idealne dla gazu i benzyny. przeczytaj jeszcze raz pytania, które zadałem wyżej. Udziel na nie odpowiedzi, a wtedy może będziemy Ci mogli pomóc. Wróżki na forum nie ma a z tych informacji co "podałeś" wniosków wyciągnąć się nie da.