witam,
Mam mazdę 3 2005 2.0 benzyna-gaz, jakiś czas temu zapalił mi się check engine. Po podpięciu do komputera wyświetlił się błąd p0134 – nie wykryto aktywności HO2S-11 (w xcan xl p0134 obwód sondy lambda blok cyl.1 czujnik1) oraz błąd p0661 – Niskie napięcie w obwodzie sterowania zaworem strojeniowym kolektora ssącego (scan xl nie widzi tego błędu). Początkowo podejrzewałem sonde lambda i zdecydowałem się ją wymienić na jakąś używkę z allegro, po przelutowaniu wtyczki i podłączeniu, zmierzyłem napięcie sondy miernikiem na rozgrzanym silniku i wynosiło ono ok. 0,9 v – napięcie było właściwie cały czas stałe, spadało tylko po dodaniu gazu. Oczywiście po przejechaniu kilkunastu kilometrów znów zaświecił się check. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że ForScan pokazuje napięcie sondy w przedziale 0.06V do 0.09 V, zaś na mierniku mam napięcie ok. 0.9V. (Napięcie jest właściwie identyczne na starej i nowej sondzie). Bardzo proszę o pomoc, przeczytałem już mnóstwo tematów i naprawdę zaczyna brakować mi już pomysłów. Pragnę też zaznaczyć, że wydaje mi się, że wzrosło także spalanie. Pod spodem zamieszcza screeny z programu.
Błąd P0134 Niesprawna sonda lambda czy przepływomierz?
Strona 1 z 1
zagazowana ?
skoro nie sonda to
– Inappropriate fuel pressure
– Faulty fuel injectors
– Intake air leaks may be faulty
– Exhaust gas leaks
skoro nie sonda to
– Inappropriate fuel pressure
– Faulty fuel injectors
– Intake air leaks may be faulty
– Exhaust gas leaks
Dziękuje za odpowiedź, tak mazda jest zagazowana. Nie jestem w 100% pewny czy sonda, którą zakupiłem jest odpowiednia do mojej mazdy, gdyż posiadała ona inną wtyczkę, dlatego też musiałem ją przelutować. Niestety nie wiele rozumiem z błędów które podałeś. Zastanawiam się co w pierwszej kolejności mam sprawdzić/wymienić?
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 15 lut 2015, 14:18
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM, 2005 r.
ciśnienie paliwa , uszkodzone wtryski , wyciek spalin -generalnie widzę często ten błąd powiązany z gazem
ForScan pokazuje napięcie sondy w przedziale 0.06V do 0.09 V, zaś na mierniku mam napięcie ok. 0.9V
Jestem raczej laikiem w tych sprawach, ale szukając rozwiązania swojego problemu natknąłem się na informację, że miernik może nie być wystarczająco dokładny, mieć za duży interwał czy coś takiego i tym samym nie pokazywać zmieniających się wartości. Odczyty z ForScan są dokładniejsze – napięcie powinno zachowywać się jak sinusoida.
Ja mam podobny problem więc może ktoś poradzi:
objawy:
– zapalająca się kontrolka check engine
– stwierdzony przez gazownika "charakterystyczny zapach spalin"
– błąd niskiej sprawności katalizatora (występował na początku sam)
– błąd P0134 (Obwód czujnika 02 (zespół 1 czujnik 1) – brak aktywności
– błąd P0031 (Obwód sterowania grzałki czujnika tlenu (zespół 1 czujnik 1) – niski sygnał
– napięcie prawidłowo falowało w przedziale 0,5-1v
– brak szarpania, gaśnięcia czy zwiększonego spalania
– Byłem u elektryka, który sprawdził mi przewody – ok
– Wymieniłem sondę na zamiennik NTK
Po podpięciu kompa pierwszego dnia po wymianie wykasowano stare błędy, korekty na jałowym były idealne.
Drugiego dnia wyskoczył check engine i po podpięciu kompa okazało się że objawy (może poza błędem niskiej sprawności katalizatora) nie ustąpiły, korekty się trochę rozjeżdżają, a napięcie niezależnie od wysokości obrotów pokazuje cały czas 1,01v (kręcona nawet do 6tys. obrotów). Sprawdzone na biegu jałowym i podczas jazdy.
Gazownik sugeruje, że autko może nie toleruje zamienników, ale kupno drugiej sondy i jeszcze oryginalnej w ciemno to może jak wygram w totolotka...
- Od: 16 paź 2012, 22:58
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 2.0 150km 2007r.
Mówimy o pierwszej?? w szerokopasmowej patrzysz na napięcie??!!! Jezeli już to mA świadczy o ilości tlenu. Ewentualnie AFR. Jeżeli korekty działają to z czegoś się to bierze... Gazownik nie wie jak wygląda szerokopasmowa i jak ją wykorzystać w samochodzie?? Ciekawe jak stroił instalację...
Jest jeden prost sposób żeby zobaczyć czy sonda działa. A mając gaz to już możliwości nieograniczone. Włączasz podgląd AFR założone, AFR zmierzone oraz korekta krótka i długa. Wzbogacasz mieszankę w programie do obsługi instalacji gazowej i patrzysz czy AFR zmierzony spada. Jeżeli tak to korekta krótka natychmiast pójdzie na minus żeby pokryć się z AFR założonym (docelowym). Diagnoza banalnie prosta.
Byłem u gaziarza, stwierdził że na pewno uszkodzona jest sonda lambda, trochę nie chce mi się w tą wierzyć, ale on jest o tym w 100% przekonany. Chciałbym kupić nową, ale nie wiem jaką mam wybrać, w sklepach wszyscy wciskają mi uniwersalnego Boscha. Co o tym myślicie? Cały czas nie daje mi także spokoju to napięcie wyświetlane w forscan (0,06 -0,09 V) zaś na moim badziewnym mierniku ok. 0.9V, z czego wynika, aż taka rozbieżność? Bardzo proszę o pomoc.
- Od: 15 lut 2015, 14:18
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM, 2005 r.
Cześć wszystkim , to mój pierwszy post tutaj.
Co do tematu, poradziłeś sobie z tym? Jeśli nie, mógłbyś podesłać freeze frame i wrzucić screeny z kilku wykresów dla porównania. Chodzi o pracę w zamkniętej pętli, więc pewnie potrzebny jest reset – u ciebie widzę błąd w Fuel system status. Monitor od błędu 134 uruchamia się po 30 sekundach od startu silnika, spróbuj zrobić część testów tego czasu (po resecie):
Dane do zbierania: mA na Bank1Sensor1 i volt na Bank1Sensor2, MAP, MAF, RPM, short i long trim.
Po paru sekundach idle dodaj gwałtownie gazu, zobacz czy sondy reagują, później sprawdź dłużej 2000 obrotów.
Jeśli chodzi o napięcie mierzone multimetrem, dla sensora wideband wartość jest wyliczana na podstawie prądu (mA) przepływającego przez sensor. Multimetr nie poda Ci sensownej wartości. Ew. przedostatni akapit na http://www.aa1car.com/library/wraf.htm podaje jakieś sposoby na testowanie (nie próbowałem).
Co do tematu, poradziłeś sobie z tym? Jeśli nie, mógłbyś podesłać freeze frame i wrzucić screeny z kilku wykresów dla porównania. Chodzi o pracę w zamkniętej pętli, więc pewnie potrzebny jest reset – u ciebie widzę błąd w Fuel system status. Monitor od błędu 134 uruchamia się po 30 sekundach od startu silnika, spróbuj zrobić część testów tego czasu (po resecie):
Dane do zbierania: mA na Bank1Sensor1 i volt na Bank1Sensor2, MAP, MAF, RPM, short i long trim.
Po paru sekundach idle dodaj gwałtownie gazu, zobacz czy sondy reagują, później sprawdź dłużej 2000 obrotów.
Jeśli chodzi o napięcie mierzone multimetrem, dla sensora wideband wartość jest wyliczana na podstawie prądu (mA) przepływającego przez sensor. Multimetr nie poda Ci sensownej wartości. Ew. przedostatni akapit na http://www.aa1car.com/library/wraf.htm podaje jakieś sposoby na testowanie (nie próbowałem).
-
koda
Witam,
A co w przypadku gdy po wymianie sondy lambda przy uruchamianiu silnika wysakuje P0031? Jak skasuje to już się nie poajwia w czasie jazdy. Tylko przy uruchamianiu zimnego silonika . Sonda oryginał Denso DOX-0331.
A co w przypadku gdy po wymianie sondy lambda przy uruchamianiu silnika wysakuje P0031? Jak skasuje to już się nie poajwia w czasie jazdy. Tylko przy uruchamianiu zimnego silonika . Sonda oryginał Denso DOX-0331.
- Od: 4 gru 2012, 12:38
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 1.6 HB benzyna +gaz
2004
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość