BK 2.0 LF, kod błędu P2009 Intake manf runner control cirtcut low bank 1a

Hej,
Dzisaj wsiadłem do samochodu i czekała na mnie lampka check engine, nie czuję zbytnio zmiany w pracy silnika, po diagnozie przez EBD zczytałem kod błędu taki jak w temacie: P2009 Intake Manf Runner Control Circut Low bank1 a
Miał ktoś z was kiedyś podobny problem i mógłby przybliżyć mi o co chodzi? Z tego co przeczytałem dotychczas powodów może być kilka:
• Poor connection of connectors at PCM and/or variable tumble solenoid valve
• Short to ground in wiring harness between variable tumble solenoid valve terminal B and PCM terminal 2I
• Open circuit in wiring harness between main relay and variable tumble solenoid valve terminal A
• Open circuit in wiring harness between variable tumble solenoid valve terminal B and PCM terminal 2I
• Variable tumble solenoid valve malfunction
• PCM malfunction
Oglądałem kable i wyglądają chyba ok, wtyczki na swoim miejscu, pewnie bez mechanika się nie obejdzie, chyba że mnie ktoś oświeci, o co chodzi
Dzisaj wsiadłem do samochodu i czekała na mnie lampka check engine, nie czuję zbytnio zmiany w pracy silnika, po diagnozie przez EBD zczytałem kod błędu taki jak w temacie: P2009 Intake Manf Runner Control Circut Low bank1 a
Miał ktoś z was kiedyś podobny problem i mógłby przybliżyć mi o co chodzi? Z tego co przeczytałem dotychczas powodów może być kilka:
• Poor connection of connectors at PCM and/or variable tumble solenoid valve
• Short to ground in wiring harness between variable tumble solenoid valve terminal B and PCM terminal 2I
• Open circuit in wiring harness between main relay and variable tumble solenoid valve terminal A
• Open circuit in wiring harness between variable tumble solenoid valve terminal B and PCM terminal 2I
• Variable tumble solenoid valve malfunction
• PCM malfunction
Oglądałem kable i wyglądają chyba ok, wtyczki na swoim miejscu, pewnie bez mechanika się nie obejdzie, chyba że mnie ktoś oświeci, o co chodzi