Strona 1 z 1
wolno opadający pedal gazu 2.0 benz 2003/4

Napisane:
3 sty 2015, 23:02
przez Mazdiks3
Witam, od niedawna jestem właścicielem MAZDY 3 2.0 benz. rocznik końcowka 2003, zauwazylem ze po chwili dopiero spadaja obroty, tzn odpalam normlanie wrzucam bieg jest ok, ale opoznienie widoczne jest przy zmianie biegow, szybko tego nie zrobi sie poniewaz silnik ma wyzsze obroty po "odpuszeniu" gazu, po sekundzie.. 2 dopiero jednostajnie spadaja normalanie do minimalnych, nie wzrastaja natomiast nawet na moment. Uniemozliwia to jazde z dynamiczna zmiana biegow. Wie ktos moze co moze byc przyczyna, od czego mam zaczac, co wyczyscic jak to zrobic itd. praktycznie jednoczesnie wciskam sprzeglo i odpuszczam gaz (ulamki sekund szybciej puszczam gaz) a Madzia dopiero z opoznieniem jakby dziala na odpuszczenie gazu
Re: wolno opadający pedal gazu 2.0 benz 2003/4

Napisane:
4 sty 2015, 10:35
przez GabSte
Obstawialbym do przeczyszcenia przepustnice.
Re: wolno opadający pedal gazu 2.0 benz 2003/4

Napisane:
11 sty 2015, 14:25
przez bercikz
Czyszczenie pomogło ?

Napisane:
15 sty 2015, 13:25
przez Mazdiks3
jeszcze nie miałem możliwości ani czasu żeby wyczyścić, ale na dniach napewno to zrobie
Re: wolno opadający pedal gazu 2.0 benz 2003/4

Napisane:
3 lip 2015, 16:50
przez Esiek
Pomogło?

Napisane:
13 lip 2015, 20:18
przez Mazdiks3
niestety czyszczenie nie pomogło i na chwilę obecną muszę to tak zostawić już się nawet nauczyłem szybciej puszczać gaz. będzie chwila to będę szukał co jest.
Re: wolno opadający pedal gazu 2.0 benz 2003/4

Napisane:
13 lip 2015, 21:00
przez marcin255
linka blokuje sie w pancerzu ?
Re: wolno opadający pedal gazu 2.0 benz 2003/4

Napisane:
13 lip 2015, 21:10
przez Esiek
U mnie wygląda to tak – stępione czubki wykresu to moment kiedy pedał powinien opadać a stoi w miejscu 1 sec przez co generuje mi puste obroty i towarzyszący im hałas przy każdej zmianie biegu. Mam tak od momentu kapitalki silnika. Jakiś pomysł?


Napisane:
14 lip 2015, 11:42
przez dicon
Jeżeli ktoś jeździ dynamicznie to przygazowanie i trzymanie wyższych obrotów na wciśniętym sprzęgle przez około 0,5-1 sek. jest normalne – przynajmniej w japońskich i koreańskich samochodach.

Napisane:
14 lip 2015, 13:09
przez Esiek
Może, ale dlaczego nie było tak przed kapitalką? Inaczej pewnie nie zwróciłbym na to uwagi. W tym momencie zmiana biegów jest męczarnią.
Puszczam gaz, wciskam sprzęgło a obroty z 2000 skaczą na 2200. To nie jest normalne


Napisane:
14 lip 2015, 16:51
przez piterus87
Może masz źle ustawiony rozrząd? Pojedź do jakiegoś mechaniora, który się na tym zna i ma oscyloskop lub lampę stroboskopową. Wystarczy, że rozrząd będzie przestawiony o pół ząbka i mogą dziać się cyrki z obrotami.

Napisane:
25 gru 2015, 02:49
przez Esiek
Rozrząd rzeczywiście byl minimalnie przestawiony natomiast niestety nie rozwiazalo to problemu. Zalozmy ze to kwestia zbyt wolno odbijającego pedalu gazu. Co może być tego przyczyna? Jakies silowniki przy pompie? Czy w tym modelu auto to calkiem niemożliwe skoro przepustnica jest juz elektryczna?

Napisane:
28 gru 2015, 13:36
przez dicon
Esiek napisał(a):przepustnica jest juz elektryczna
Elektryczne przepustnice były montowane po liftingu dopiero

Napisane:
28 gru 2015, 14:05
przez Esiek
Tak, to jest auto po lifcie. Stety/niestety.