wolno opadający pedal gazu 2.0 benz 2003/4

Postprzez Mazdiks3 » 3 sty 2015, 23:02

Witam, od niedawna jestem właścicielem MAZDY 3 2.0 benz. rocznik końcowka 2003, zauwazylem ze po chwili dopiero spadaja obroty, tzn odpalam normlanie wrzucam bieg jest ok, ale opoznienie widoczne jest przy zmianie biegow, szybko tego nie zrobi sie poniewaz silnik ma wyzsze obroty po "odpuszeniu" gazu, po sekundzie.. 2 dopiero jednostajnie spadaja normalanie do minimalnych, nie wzrastaja natomiast nawet na moment. Uniemozliwia to jazde z dynamiczna zmiana biegow. Wie ktos moze co moze byc przyczyna, od czego mam zaczac, co wyczyscic jak to zrobic itd. praktycznie jednoczesnie wciskam sprzeglo i odpuszczam gaz (ulamki sekund szybciej puszczam gaz) a Madzia dopiero z opoznieniem jakby dziala na odpuszczenie gazu
Początkujący
 
Od: 1 gru 2014, 20:14
Posty: 19 (1/0)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM, 2004

Postprzez GabSte » 4 sty 2015, 10:35

Obstawialbym do przeczyszcenia przepustnice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2014, 16:38
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Rzeszow
Auto: Mazda 3 KINTARO

Postprzez bercikz » 11 sty 2015, 14:25

Czyszczenie pomogło ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez Mazdiks3 » 15 sty 2015, 13:25

jeszcze nie miałem możliwości ani czasu żeby wyczyścić, ale na dniach napewno to zrobie
Początkujący
 
Od: 1 gru 2014, 20:14
Posty: 19 (1/0)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM, 2004

Postprzez Esiek » 3 lip 2015, 16:50

Pomogło?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 19:25
Posty: 24
Auto: Mazda 3, 2.3l sedan, 166KM, touring 2007r.

Postprzez Mazdiks3 » 13 lip 2015, 20:18

niestety czyszczenie nie pomogło i na chwilę obecną muszę to tak zostawić już się nawet nauczyłem szybciej puszczać gaz. będzie chwila to będę szukał co jest.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2014, 20:14
Posty: 19 (1/0)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM, 2004

Postprzez marcin255 » 13 lip 2015, 21:00

linka blokuje sie w pancerzu ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Esiek » 13 lip 2015, 21:10

U mnie wygląda to tak – stępione czubki wykresu to moment kiedy pedał powinien opadać a stoi w miejscu 1 sec przez co generuje mi puste obroty i towarzyszący im hałas przy każdej zmianie biegu. Mam tak od momentu kapitalki silnika. Jakiś pomysł?

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 19:25
Posty: 24
Auto: Mazda 3, 2.3l sedan, 166KM, touring 2007r.

Postprzez dicon » 14 lip 2015, 11:42

Jeżeli ktoś jeździ dynamicznie to przygazowanie i trzymanie wyższych obrotów na wciśniętym sprzęgle przez około 0,5-1 sek. jest normalne – przynajmniej w japońskich i koreańskich samochodach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Postprzez Esiek » 14 lip 2015, 13:09

Może, ale dlaczego nie było tak przed kapitalką? Inaczej pewnie nie zwróciłbym na to uwagi. W tym momencie zmiana biegów jest męczarnią.

Puszczam gaz, wciskam sprzęgło a obroty z 2000 skaczą na 2200. To nie jest normalne :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 19:25
Posty: 24
Auto: Mazda 3, 2.3l sedan, 166KM, touring 2007r.

Postprzez piterus87 » 14 lip 2015, 16:51

Może masz źle ustawiony rozrząd? Pojedź do jakiegoś mechaniora, który się na tym zna i ma oscyloskop lub lampę stroboskopową. Wystarczy, że rozrząd będzie przestawiony o pół ząbka i mogą dziać się cyrki z obrotami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez Esiek » 25 gru 2015, 02:49

Rozrząd rzeczywiście byl minimalnie przestawiony natomiast niestety nie rozwiazalo to problemu. Zalozmy ze to kwestia zbyt wolno odbijającego pedalu gazu. Co może być tego przyczyna? Jakies silowniki przy pompie? Czy w tym modelu auto to calkiem niemożliwe skoro przepustnica jest juz elektryczna?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 19:25
Posty: 24
Auto: Mazda 3, 2.3l sedan, 166KM, touring 2007r.

Postprzez dicon » 28 gru 2015, 13:36

Esiek napisał(a):przepustnica jest juz elektryczna


Elektryczne przepustnice były montowane po liftingu dopiero
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Postprzez Esiek » 28 gru 2015, 14:05

Tak, to jest auto po lifcie. Stety/niestety.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 19:25
Posty: 24
Auto: Mazda 3, 2.3l sedan, 166KM, touring 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323