Witam
Zastanawiam się nad Mazdą 3, którą również opisałem w innym dziale "Kupuję Mazdę!"
Chciałbym zapytać osób ogarniętych w temacie Mazd a w szczególności ogarniętych w motorze 2,3 benzyna.
Są jakieś podstawowe metody dla laika aby sprawdzić czy dany silnik nie bierze oleju?
Wyczytałem aby kręcić go do 6,5 tys obrotów i ocenić czy nie dymi na niebiesko, inne jakieś oznaki?
Mam pytanie również czy jest w stanie to sprawdzić mechanik zajmujący się niekoniecznie japońskimi autami?
Podoba mi się ta Mazda wizualnie ale nie chcę trafić na "sztrucla" który będzie pił olej tak samo jak ja piwa podczas meczu Ligi Mistrzów
Sprzedający twierdzi że odkąd je kupił (1,5 roku temu) na samym początku wymienił pierścienie i uszczelniacze i że GWARANTUJE mi że auto nie bierze od tamtej pory oleju...jednak gwarancja słowna to często za mało, a nie chciałbym przypadku jak z innym użytkownikiem który zakładał sprawę sprzedawcy za ukrytą wadę...
Czy ktoś mi pomoże?
Jak sprawdzić silnik 2.3 przed kupnem?
Strona 1 z 1
Pół roku temu też miałem podobny dylemat. Naczytałem się na forum porad i ruszyłem do DE.
M3, 2003, 2.0l
Oględziny :
Na zimno silnik chodzi idealnie – nie dymi, równa praca. Przy wysokich obrotach – nie dymi. Wycieków brak. Idzie jak zły – pięknie wkręca się na obroty. Spalanie wg normy 6,5-9 l/100km.
Po przyjechaniu do kraju okazało się że samochód wcina 0,5l/1000km.
Jakieś pytania ?
M3, 2003, 2.0l
Oględziny :
Na zimno silnik chodzi idealnie – nie dymi, równa praca. Przy wysokich obrotach – nie dymi. Wycieków brak. Idzie jak zły – pięknie wkręca się na obroty. Spalanie wg normy 6,5-9 l/100km.
Po przyjechaniu do kraju okazało się że samochód wcina 0,5l/1000km.
Jakieś pytania ?
- Od: 18 lip 2014, 21:20
- Posty: 15
- Skąd: Ząbkowice Śląskie
- Auto: Mazda 3 – '03, 2.0 150KM beznyna
Nie dziwi was fakt, ze z łatwością można kupić MPSa taniej niż wiele innych droższych 2.0 150KM?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
z tym silnikiem to straszna loteria. Kupuj 2.0 , bardzo czesto maja one nadwyżkę mocy i maja więcej niz katalogowe 150km a nie ma problemu z olejem jak w silniku 2.3. W 2.0 jedyny problem jaki mozesz miec to z klapkami w kolektorze ale z tym mozna sobie w miare tanio poradzić ładując kolektor z polifta.
Był tu kiedys osbnik co kupił m3 2.3 białą na czarnych alusach i dolewał wiecej oleju niz benzyny
Był tu kiedys osbnik co kupił m3 2.3 białą na czarnych alusach i dolewał wiecej oleju niz benzyny
OrlandoSa napisał(a):Co zrobiłeś z tym fantem, dolewasz olej? Robiłeś jakiś remont? Czy pozbyłeś się auta?
Obecnie dużo nie jeżdżę więc dolewam olej. Samochód ogólnie jest w super stanie więc szkoda się go pozbywać. W ciągu miesiąca wyremontuję moją mazdę. Chwilowo zbieram informację o kosztorysie itp. Wstępnie 1,5-2tys
- Od: 18 lip 2014, 21:20
- Posty: 15
- Skąd: Ząbkowice Śląskie
- Auto: Mazda 3 – '03, 2.0 150KM beznyna
nie wiem skad te historie ze silniki 2,3 pija olej litrami, ale u mnie nic nie dolewam miedzy wymianami, co prawda autostradami nie jezdze bo nie ma ich w mojej okolicy, co wiecej mam dodatkowo zalozone LPG, a widzialem juz posty przeciwnikow gazu twierdzacych ze po zalozeniu instalacji olej bedzie znikal wiadrami wydaje mi sie ze to jest tak jak to sie mowi jak sie dba tak sie ma..jak poprzedni wlasciciel wlewal najtanszy olej i zmienial po 20 czy 30tys km to pozniej sa problemy, dlatego chyba nie ma co tak demonizowac i bac sie tych olejozernych silnikow 2,3 bo to nie jest regula...
some1 to była ogólna uwaga
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości