Strona 1 z 1
Próba zlokalizowania wycieku

Napisane:
28 kwi 2014, 22:32
przez atikow
Witam ,
Jestem nie tylko nowym użytkownikiem forum ale i również Mazdy. Mam ją od 2 tygodni i dzisiaj rano zauważyłem w garażu dziwne czarne plamy. Nie jest to olej ani płyn z układu chłodzenia. Nie ma też specyficznego zapachu płynu do wspomagania. Jest raczej bezwonna ciemna ciecz. Zlokalizowałem wyciek z lewej strony komory silnika obok zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego jak na zdjęciu(ciężko mi dojrzeć co się tam znajduje). Wydaje mi się, że to płyn z układu klimatyzacji. Jakaś podpowiedź co to i ewentualnie jak to uszczelnić? Słyszałem że w tych autkach bywa problem ze szczelnością układu klimatyzacji......
Re: Wyciek z układu klimayzacji

Napisane:
28 kwi 2014, 23:20
przez Ven
W układzie klimatyzacji krąży tylko freon i czasem olej ze sprężarki ( jeśli było go za dużo ). Jedno jest pewne, jesli to wyciek oleju ze sprężarki to klimy też nie powinno być, bo freon także uciekł.

Napisane:
29 kwi 2014, 08:36
przez tomek-waw
atikow napisał(a):Słyszałem że w tych autkach jest bywa problem ze szczelnością układu klimatyzacji.
Ja nic takiego nie słyszałem.
W tym miejscu na zdjęciu masz poduszkę silnika która jest na amortyzatorze olejowym.
Zobacz palcem pod nią czy nie cieknie.

Napisane:
29 kwi 2014, 17:35
przez atikow
Fakt bardzo możliwe, że to od poduszki o tym nie pomyślałem jak ostygnie auto sprawdzę dokładnie. Rozumiem, że element będzie do wymiany....

W miedzy czasie (po deszczu być może jest to w jakiś sposób związane) wyskoczyła mi kontrolka Check Engine, po paru razach wrzucenia na zapłon auta przed rozruchem kontrolka gaśnie. Wydaje mi się, że pod tą poduszką jest jakiś konektorek może ocieka na niego ten olej i coś gubi napięcie? Tylko gdybam pojadę jutro rano na diagnostykę i zobaczę co to za błąd. Generalnie z autem nic się nie dzieje jak się zapali zero objawów nie zaobserwowałem. Chyba, że ktoś może polecić jakiś warsztat pracujący do późna ,który mi podepnie kompa do 20 w okolicy Wilanowa,Ursynowa w Warszawie?( za sensowną kasę)
Re: Próba zlokalizowania wycieku

Napisane:
29 kwi 2014, 18:37
przez Ven
Jesli dobrze zrozumiałem kolntolka pali sie na zapłonie przed rozruchem ? jesli gasnie po rozruchu to wszystko jest dobrze, to normalna sprawa.

Napisane:
29 kwi 2014, 18:41
przez tomek-waw
atikow napisał(a):Check Engine,
Podjedź dzis o 20.00 pod Narodowy na spota to Ci sprawdzę ten check.
http://mapa.targeo.pl/,19,21.0470500,52 ... 648d35361c

Napisane:
29 kwi 2014, 18:46
przez Ven
tomek-waw napisał(a):Podjedź dzis o 20.00 pod Narodowy na spota to Ci sprawdzę ten check.
He he własnie od tego jest społecznośc MS

jak juz wszystko zawiedzie zostają wierni mazdowicze

Re: Próba zlokalizowania wycieku

Napisane:
29 kwi 2014, 18:51
przez atikow
Kurde serio no to genialnie 20 pod stadionem od Zielenieckiej? Słyszałem wiele dobrego o tym forum ale to przerasta moje oczekiwania co do to fanów tej marki. Jak Cie rozpoznam? Rozumiem że mam szukać czerwonej Kintaro?
VEN
Nie jak się zapali to po wyłączeniu silnika i wrzuceniu parę razy na zapłon nie wyświetla się ponownie po uruchomieniu.

Napisane:
29 kwi 2014, 18:59
przez tomek-waw
Wjazd od ul. Siwca lub Zamoyskiego, bliżej dworca stadion.
Re: Próba zlokalizowania wycieku

Napisane:
29 kwi 2014, 21:55
przez atikow
Dzięki Koledze Tomkowi sprawdziłem kody błędu silnika:
P0138: O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2)
Poczytałem trochę na forum i to coś związane z sondą lambda i katalizatorem mam nadzieję że to nic kosztownego. Sprawdziłem poduszka pod silnikiem do wymiany.
Jeszcze raz dzięki i polecam spoting!

Napisane:
29 kwi 2014, 22:03
przez Ven
Re: Próba zlokalizowania wycieku

Napisane:
21 kwi 2016, 20:24
przez atikow
W kwestii wyjaśnienia starego wątku. Słaby akumulator powodował, że od czasu do czasu wyrzucał mi błąd za niskie napięcie sondy lambda ( szczególnie zaraz po odpaleniu na wolnych obrotach). Podładowałem aku i od tamtej pory zero błedów.