Próba zlokalizowania wycieku

Postprzez atikow » 28 kwi 2014, 22:32

Witam ,
Jestem nie tylko nowym użytkownikiem forum ale i również Mazdy. Mam ją od 2 tygodni i dzisiaj rano zauważyłem w garażu dziwne czarne plamy. Nie jest to olej ani płyn z układu chłodzenia. Nie ma też specyficznego zapachu płynu do wspomagania. Jest raczej bezwonna ciemna ciecz. Zlokalizowałem wyciek z lewej strony komory silnika obok zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego jak na zdjęciu(ciężko mi dojrzeć co się tam znajduje). Wydaje mi się, że to płyn z układu klimatyzacji. Jakaś podpowiedź co to i ewentualnie jak to uszczelnić? Słyszałem że w tych autkach bywa problem ze szczelnością układu klimatyzacji......
Załączniki
IMAG4143.jpg
Wyciek znajduje sie pod tym elementem- ciężko mi zrobić zdjęcie tego co znajduje się pod spodem
Zoom zoom...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 16:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez Ven » 28 kwi 2014, 23:20

W układzie klimatyzacji krąży tylko freon i czasem olej ze sprężarki ( jeśli było go za dużo ). Jedno jest pewne, jesli to wyciek oleju ze sprężarki to klimy też nie powinno być, bo freon także uciekł.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez tomek-waw » 29 kwi 2014, 08:36

atikow napisał(a):Słyszałem że w tych autkach jest bywa problem ze szczelnością układu klimatyzacji.

Ja nic takiego nie słyszałem.
W tym miejscu na zdjęciu masz poduszkę silnika która jest na amortyzatorze olejowym.
Zobacz palcem pod nią czy nie cieknie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez atikow » 29 kwi 2014, 17:35

Fakt bardzo możliwe, że to od poduszki o tym nie pomyślałem jak ostygnie auto sprawdzę dokładnie. Rozumiem, że element będzie do wymiany.... :( W miedzy czasie (po deszczu być może jest to w jakiś sposób związane) wyskoczyła mi kontrolka Check Engine, po paru razach wrzucenia na zapłon auta przed rozruchem kontrolka gaśnie. Wydaje mi się, że pod tą poduszką jest jakiś konektorek może ocieka na niego ten olej i coś gubi napięcie? Tylko gdybam pojadę jutro rano na diagnostykę i zobaczę co to za błąd. Generalnie z autem nic się nie dzieje jak się zapali zero objawów nie zaobserwowałem. Chyba, że ktoś może polecić jakiś warsztat pracujący do późna ,który mi podepnie kompa do 20 w okolicy Wilanowa,Ursynowa w Warszawie?( za sensowną kasę)
Zoom zoom...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 16:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez Ven » 29 kwi 2014, 18:37

Jesli dobrze zrozumiałem kolntolka pali sie na zapłonie przed rozruchem ? jesli gasnie po rozruchu to wszystko jest dobrze, to normalna sprawa.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez tomek-waw » 29 kwi 2014, 18:41

atikow napisał(a):Check Engine,

Podjedź dzis o 20.00 pod Narodowy na spota to Ci sprawdzę ten check.

http://mapa.targeo.pl/,19,21.0470500,52 ... 648d35361c
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Ven » 29 kwi 2014, 18:46

tomek-waw napisał(a):Podjedź dzis o 20.00 pod Narodowy na spota to Ci sprawdzę ten check.


He he własnie od tego jest społecznośc MS <spoko> jak juz wszystko zawiedzie zostają wierni mazdowicze :D
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez atikow » 29 kwi 2014, 18:51

Kurde serio no to genialnie 20 pod stadionem od Zielenieckiej? Słyszałem wiele dobrego o tym forum ale to przerasta moje oczekiwania co do to fanów tej marki. Jak Cie rozpoznam? Rozumiem że mam szukać czerwonej Kintaro?

VEN
Nie jak się zapali to po wyłączeniu silnika i wrzuceniu parę razy na zapłon nie wyświetla się ponownie po uruchomieniu.
Zoom zoom...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 16:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez tomek-waw » 29 kwi 2014, 18:59

Wjazd od ul. Siwca lub Zamoyskiego, bliżej dworca stadion.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez atikow » 29 kwi 2014, 21:55

Dzięki Koledze Tomkowi sprawdziłem kody błędu silnika:

P0138: O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2)

Poczytałem trochę na forum i to coś związane z sondą lambda i katalizatorem mam nadzieję że to nic kosztownego. Sprawdziłem poduszka pod silnikiem do wymiany.

Jeszcze raz dzięki i polecam spoting!
Zoom zoom...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 16:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez Ven » 29 kwi 2014, 22:03

atikow napisał(a):Dzięki Koledze Tomkowi sprawdziłem kody błędu silnika:

P0138: O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2)

Poczytałem trochę na forum i to coś związane z sondą lambda i katalizatorem mam nadzieję że to nic kosztownego. Sprawdziłem poduszka pod silnikiem do wymiany.

Jeszcze raz dzięki i polecam spoting!


<spoko> <spoko> <spoko>
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez atikow » 21 kwi 2016, 20:24

W kwestii wyjaśnienia starego wątku. Słaby akumulator powodował, że od czasu do czasu wyrzucał mi błąd za niskie napięcie sondy lambda ( szczególnie zaraz po odpaleniu na wolnych obrotach). Podładowałem aku i od tamtej pory zero błedów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2014, 16:50
Posty: 50
Skąd: Wa-wa
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323