Strona 1 z 1

Ustawienie rozrządu – silnik 2.0 LF

PostNapisane: 22 mar 2014, 02:39
przez alannala
Witam jeśli ktoś ma lub wie jak ustawić rozrząd w Mazdzie 3 2.0 16v na łańcuchu lub wie jak i gdzie szukać cech proszę o pomoc. Niestety przy wymianie uszczelki pod głowica sie przestawiło i nie umie Ustawić na nowo prosze o pomoc na priv lub sms 531233517 oddzwonię. Pozdrawiam

(Szukałem na internecie ale nigdzie nie moge znalesc)

Re: Rozrząd 2.0 16v 150 km Pilnie

PostNapisane: 22 mar 2014, 05:40
przez Paweł
Ford tak to sobie wymyślił, że nie ma znaków. Są specjalne narzędzia wsadzane w blok od strony rozrządu i z tyłu wałków.

Blokada wału – opiera się o wycięcie w przeciwwadze pierwszego tłoka:

am5uuw00000889.gif


Blokada wałków rozrządu:

am5uuw00000898.gif


Wideo:




Re: Ustawienie rozrządu – silnik 2.0 LF

PostNapisane: 23 mar 2014, 03:02
przez alannala
No wiec robiłem tak jak na załączonych zdj i filmach i niestety lipa... jesli mam wał zablokowany to wałków nie mozna ustawic w pozycji poziomej bo dobija tłok w zawory jesli obrócę wałki o 90 stopni jest ok. ale tak jak na zdj nie ma szans bo wał blokuje sie o zawory <co?> <co?> <co?> <co?>

Dopisano 23 mar 2014, 02:10:

teraz tylko pytanie bo na jedym filmie jest blokada w innym miejscu niz w 2 czym sie różnią te silniki jak na filmie wyglądają identycznie prawie

PostNapisane: 24 mar 2014, 06:22
przez Paweł
Nie zwróciłem uwagi, ale na tym pierwszym filmiku gość to źle robi. Pierwszy tłok powinien być w górnej pozycji, więc przeciwwaga powinna być zablokowana w dolnym, poziomym położeniu – powinna oprzeć się o kołek przy próbie przekręcenia wału zgodnie ze wskazówkami zegara... Jeśli dobrze widzę, to na pierwszym filmie gość blokuje śrubę o otwór nawiercony przy wyważaniu wału, co oczywiście jest bzdurą.

PostNapisane: 6 kwi 2014, 01:49
przez alannala
A wiec ustawiłem tak jak na filmie ,poskładałem no i auto nie pracuje na wolnych obrotach, zapłon wyprzedzony o 9 stopni wedle komputera nie trzymie wogule obrotow bez dodawania gazu auto zgasnie przy 26% otwarcia przepustnicy auto ma ok 890 RPM i faluje na komputerze (uniwersalny Viake-a) wywala błąd p0132 ktos cos poradzi??

PostNapisane: 6 kwi 2014, 02:26
przez Paweł
Jeśli sonda jest sprawna i/lub nie ma zwarcia wiązki, to błąd wskazuje na zalewanie silnika. Możliwości jest sporo, łącznie z brakiem kompresji (fazy zaworów?). Jeśli jesteś pewien, że mechanicznie silnik jest dobrze zsynchronizowany, to może w pierwszej kolejności MAF? Źle podłączone cewki (ale to raczej niemożliwe)?

Re: Ustawienie rozrządu – silnik 2.0 LF

PostNapisane: 6 wrz 2018, 16:10
przez skibinse
Witam, bedę wymieniał u siebie w 2.0 LF mazda 3 2004r uszczelniacze i pierścienie. Mógłby mi ktoś dokładnie opisać jak zablokować ten rozrząd? 1 tłok ma być w górze i potem dopiero blokuje dół tą śrubą?? czy jak :) Ten zestaw się nada do blokady ? : http://www.silnikowiec.pl/produkt/bloka ... ek-lancuch

Re: Ustawienie rozrządu – silnik 2.0 LF

PostNapisane: 3 wrz 2020, 21:20
przez topik
Witam. skibinse jak zdjąlęś pokrywę zaworów? ustawiłeś rozrząd w Mazdzie? Jak podparłeś silnik przy wymianie pierścieni?